Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

Wahoo Elemnt Bolt gps bike computer

Najieto
Forum-lid
Berichten: 363
Lid geworden op: 06 mei 2016 11:05

Najieto 06 aug 2019 11:51

Gerwin89 schreef: 06 aug 2019 08:57 Ik ben een paar dagen in duitsland wezen fietsen.
Ik had thuis 2 routes ingeladen maar toen wou ik er daar nog 1 inladen, had hem gedownload op mijn telefoon en dacht dat ik deze via Bluetooth ook kon versturen maar dat gaat dus niet??
Je moet perse Wi-Fi hebben ?

Bij de laatste route weken we een klein beetje af van de route omdat we even op het terras gingen zitten , alleen toen we terug fietsen naar de route was het broodkruimelspoor weg en stonden en dikke strepen op t scherm, waar we gefietst hadden. De route opnieuw ingeladen maar het broodkruimelspoor kwam niet meer. Hoe kan dat?

En als ik halverwege de route begin, het spoor oppak en ik kom bij het begin van de route stopt die ook en moet ik hem weer opnieuw inladen, is dat normaal?
1: Nee je hoeft niet perse wifi te hebben. Normaal gesproken kan je ook via bluetooth een route inladen.

2: Je kruimelspoor is maar een aantal km lang. Het schuift telkens op. Als je te ver afwijkt krijg je een lijn te zien. Als je weer op de route komt duurt het een aantal seconden eer dat je weer een kruimelspoor te zien krijgt. Tenzij je de route beëindigd dan zie je jouw gereden route als zwarte lijn.

3: Ja nogal logisch. De bolt weet niet dat je halverwege pas gestart bent. Die ziet dat je op het eindpunt arriveert en denk dat je klaar bent.
BMC Roadmachine 02 2019
BMC Teamelite 02 2020

Gerwin89
Forum-lid
Berichten: 495
Lid geworden op: 14 mar 2019 14:22

Gerwin89 06 aug 2019 13:56

Najieto schreef: 06 aug 2019 11:51
Gerwin89 schreef: 06 aug 2019 08:57 Ik ben een paar dagen in duitsland wezen fietsen.
Ik had thuis 2 routes ingeladen maar toen wou ik er daar nog 1 inladen, had hem gedownload op mijn telefoon en dacht dat ik deze via Bluetooth ook kon versturen maar dat gaat dus niet??
Je moet perse Wi-Fi hebben ?

Bij de laatste route weken we een klein beetje af van de route omdat we even op het terras gingen zitten , alleen toen we terug fietsen naar de route was het broodkruimelspoor weg en stonden en dikke strepen op t scherm, waar we gefietst hadden. De route opnieuw ingeladen maar het broodkruimelspoor kwam niet meer. Hoe kan dat?

En als ik halverwege de route begin, het spoor oppak en ik kom bij het begin van de route stopt die ook en moet ik hem weer opnieuw inladen, is dat normaal?
1: Nee je hoeft niet perse wifi te hebben. Normaal gesproken kan je ook via bluetooth een route inladen.

2: Je kruimelspoor is maar een aantal km lang. Het schuift telkens op. Als je te ver afwijkt krijg je een lijn te zien. Als je weer op de route komt duurt het een aantal seconden eer dat je weer een kruimelspoor te zien krijgt. Tenzij je de route beëindigd dan zie je jouw gereden route als zwarte lijn.

3: Ja nogal logisch. De bolt weet niet dat je halverwege pas gestart bent. Die ziet dat je op het eindpunt arriveert en denk dat je klaar bent.
1. via Bluethooth geprobeerd maar dat lukte niet, hij wou maar niet synchroniseren

2. Dus als je te ver weg fiets is het moeilijk om weer op te route te komen.
Na een tijde staan frotten had ik de route beëindigd en dacht door hem opnieuw te
laden deze wel weer in beeld kwam, (zodat ik er weer heen kon fietsen)
Dat was dus niet. kreeg hem niet meer te zien
Moet ik mijn activiteit eerst stoppen dan?

3. Als ik hier in de buurt fiets, fiets ik gewoon naar het kruimelspoor toe en fiets dan verder, dat is dus niet helemaal de bedoeling dus

Najieto
Forum-lid
Berichten: 363
Lid geworden op: 06 mei 2016 11:05

Najieto 06 aug 2019 14:29

Bluetoothverbinding verversen wil ook weleens helpen als je bolt niet wil synchroniseren.

Nee hoor dat hoeft niet moeilijk te zijn. Ook als je helemaal uit zoemt zal je altijd de route zien. Dan kan je op richtingsgevoel terug rijden naar je route en dan pakt je bolt het vanzelf weer op.

Dat kan wel niet de bedoeling zijn maar dat is hoe het werkt. Elke route heeft een begin en eind punt. Als jij halverwege op de route begint stuurt de bolt je gewoon naar het eindpunt van de route. Zodra je daar bent opnieuw de route laden en het resterende stuk rijden. Je komt dan vanzelfsprekend weer langs het punt waar je op de route gekomen bent. Kan je daarna terug naar huis.
BMC Roadmachine 02 2019
BMC Teamelite 02 2020

Gerwin89
Forum-lid
Berichten: 495
Lid geworden op: 14 mar 2019 14:22

Gerwin89 06 aug 2019 14:43

[quote=

Nee hoor dat hoeft niet moeilijk te zijn. Ook als je helemaal uit zoemt zal je altijd de route zien. Dan kan je op richtingsgevoel terug rijden naar je route en dan pakt je bolt het vanzelf weer op.

[/quote]

ja dat deed die dus niet. Zag alleen maar zwarte strepen en geen pijltjes meer.
Na het opnieuw laden van de route kwamen er helemaal geen pijlen meer....
Ook al zoomde ik op zn verst uit.

Oppbogga
Forum-lid
Berichten: 1268
Lid geworden op: 23 feb 2012 14:14

Oppbogga 06 aug 2019 18:21

Als je daarbij ook nog een gerasterde grijze streep ziet moet je nog even wachten totdat die chevrons komen.
Soms kan dat even duren. Had het afgelopen zondag ook een keer dat ik bewust van route ging en even later weer op de bekende weg terug kwam. Na ca. 100 á 150 meter was het gefixed.
Misschien even iets langer geduld hebben, denk ik.
...

Critic
Forum-lid
Berichten: 918
Lid geworden op: 28 jul 2015 19:17

Critic 06 aug 2019 22:44

Kun je een bolt aan een tweede telefoon koppelen? Telefoon van vriendin die wahoo keer wil proberen op vakantie in onbekend gebied..

Gerwin89
Forum-lid
Berichten: 495
Lid geworden op: 14 mar 2019 14:22

Gerwin89 07 aug 2019 16:30

Hoe voeg je een hoogteprofiel aan een gpx toe, zodat de bolt deze ook aangeeft in het kaartje?
ik had laatst een gpx gedownload en die gaf aan wat er nog kwam zegmaar.

En is het ook mogelijk om een waypoint toe te voegen en dat deze dan in beeld komt bij de bolt, bijvoorbeeld welke berg je aan het beklimmen bent?

DDX
Forum-lid HC
Berichten: 5111
Lid geworden op: 23 aug 2013 21:30

DDX 10 aug 2019 09:40

Gisteren een rit van 185km gemaakt met route geladen.
Onderweg 2 keer route stopgezet/opnieuw ingeladen en geen problemen met traagheid/vastlopers oid.

Gebruikersavatar
Hanz Bé
Forum-lid HC
Berichten: 4227
Lid geworden op: 14 jan 2011 18:17
Locatie: Veenendaal

Gebruikersavatar Hanz Bé 10 aug 2019 09:47

@DDX, zou het ook uit kunnen maken in welk programma of op welke website je je routes maakt? Waar maak jij ze?

DDX
Forum-lid HC
Berichten: 5111
Lid geworden op: 23 aug 2013 21:30

DDX 10 aug 2019 09:52

Ik maak ze met strava, maar dat deed ik voorheen ook al toen ik er nog geen problemen mee had.

Gebruikersavatar
Hanz Bé
Forum-lid HC
Berichten: 4227
Lid geworden op: 14 jan 2011 18:17
Locatie: Veenendaal

Gebruikersavatar Hanz Bé 10 aug 2019 11:16

Okay. Zou je als test eens een rit in Ridewithgps willen maken/rijden? Kijken of het dan ook mis gaat. Ben ik eigenlijk wel benieuwd naar. (Of Gpsies bijv.)

Gebruikersavatar
PietH
Forum-lid
Berichten: 139
Lid geworden op: 15 jun 2018 10:18
Locatie: Utrecht
Contact

Gebruikersavatar PietH 12 aug 2019 10:15

Gisteren 265km gefietst met route uit Ridewithgps, geen problemen ondervonden met traagheid of vastlopers.
🚴🏻Strava

Plaats reactie