Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

Wahoo Elemnt Bolt gps bike computer

Gebruikersavatar
apexrider
Forum-lid
Berichten: 1639
Lid geworden op: 16 okt 2009 21:39
Locatie: Almere

Gebruikersavatar apexrider 24 jun 2019 21:55

Volgens mij heeft DDX een tijdje terug iets vergelijkbaars gehad. Ff een stukje terugbladeren.
Afbeelding

JulianVelo
Forum-lid
Berichten: 40
Lid geworden op: 17 mar 2019 17:21

JulianVelo 02 jul 2019 15:56

Hallo allemaal,

Ik heb gister mijn Wahoo Elemnt Bolt Bundel binnengekregen :D . Nu heb ik alleen een probleem met het plaatsen van mijn cadanssensor. Ik heb een Giant TCR Advanced 2 disc(2018) maar mijn cadanssensor past niet aan de binnenkant van mijn crankstel zoals die geplaatst zou moeten worden. De ruimte is dus te smal. Heeft iemand hier ervaring mee? Kan ik hem anders aan de kant van de aandrijving plaatsen?

Gebruikersavatar
Kneh
Forum-lid
Berichten: 93
Lid geworden op: 02 apr 2014 20:49

Gebruikersavatar Kneh 02 jul 2019 16:26

Je kunt hem ook op je schoen plaatsen met bijgeleverd hulpstuk.

Najieto
Forum-lid
Berichten: 363
Lid geworden op: 06 mei 2016 11:05

Najieto 02 jul 2019 16:27

JulianVelo schreef: 02 jul 2019 15:56 Hallo allemaal,

Ik heb gister mijn Wahoo Elemnt Bolt Bundel binnengekregen :D . Nu heb ik alleen een probleem met het plaatsen van mijn cadanssensor. Ik heb een Giant TCR Advanced 2 disc(2018) maar mijn cadanssensor past niet aan de binnenkant van mijn crankstel zoals die geplaatst zou moeten worden. De ruimte is dus te smal. Heeft iemand hier ervaring mee? Kan ik hem anders aan de kant van de aandrijving plaatsen?
Dat kan prima. Alleen als je de cadanssensor aan de aandrijfkant plaatst krijg je een - cadans te zien op je bolt. Kleinigheidje maar niet storend.
BMC Roadmachine 02 2019
BMC Teamelite 02 2020

JulianVelo
Forum-lid
Berichten: 40
Lid geworden op: 17 mar 2019 17:21

JulianVelo 02 jul 2019 17:18

Als ik dat doe dan neem ik aan dat de data dan ook -cadans is als ik het upload ?

Bikerdt
Forum-lid
Berichten: 200
Lid geworden op: 24 mar 2017 14:30

Bikerdt 02 jul 2019 17:54

Zever, links of rechts maakt niks uit!

Gebruikersavatar
Vieux chnoque
Forum-lid
Berichten: 613
Lid geworden op: 25 jan 2014 10:23
Locatie: STEYL

Gebruikersavatar Vieux chnoque 02 jul 2019 23:42

Ik heb verschillende fietsen die ik door elkaar gebruik. Ik plak een klein los magneetje op de crank met tape( zwarte tape op zwarte crank zie je niets van, doorzichtige tape op alu idem).
Vieux Chnoque
Evite de ramasser une gamelle!
et en cas de crampe: tire la

StefanJ
Forum-lid
Berichten: 426
Lid geworden op: 15 aug 2011 10:13

StefanJ 03 jul 2019 11:42

Vieux chnoque schreef: 02 jul 2019 23:42 Ik heb verschillende fietsen die ik door elkaar gebruik. Ik plak een klein los magneetje op de crank met tape( zwarte tape op zwarte crank zie je niets van, doorzichtige tape op alu idem).
Die tip werkt alleen bij de sensoren waarbij je nog een aparte sensor en magneet hebt. De Wahoo sensor is er eentje zonder magneet.

Overigens kun je in het geval van een magneetje, ook gewoon een ronde magneet aan de achterzijde van de pedaalas kleven. Dan heb je geen tape meer nodig. Opvallen doet dat ook amper.

JulianVelo
Forum-lid
Berichten: 40
Lid geworden op: 17 mar 2019 17:21

JulianVelo 03 jul 2019 13:48

Klopt de Wahoo heeft geen losse magneet. Bedankt voor de tips. Ik ga hem proberen aan de aandrijfkant te plaatsen en kijken wat er gebeurt. Vind het overigens wel vreemd dat het dan op mijn fiets niets past:(

Gebruikersavatar
Hanz Bé
Forum-lid HC
Berichten: 4226
Lid geworden op: 14 jan 2011 18:17
Locatie: Veenendaal

Gebruikersavatar Hanz Bé 03 jul 2019 19:31

Sorry voor de cross-post. Maar...

Ik had, sinds ik een android telefoon heb, het probleem dat bij binnenkomende telefoontjes het nummer niet op de Elemnt (en Bolt) werd weergegeven. Bij mijn eerdere iPhone gebeurde dit wel.

Ik had dit een tijd geleden aangekaart bij Wahoo. En vandaag kwam ik er dus achter, dat het blijkbaar in de laatste firmware is opgelost. De Elemnt gaf bij binnenkomende belletjes het nummer door. Wist ik tenminste wie ik niet opnam ;-)

Gebruikersavatar
Theo V
Forum-lid HC
Berichten: 5743
Lid geworden op: 14 mar 2008 18:47
Locatie: In de kop van ....

Gebruikersavatar Theo V 04 jul 2019 08:49

Najieto schreef: 02 jul 2019 16:27 Dat kan prima. Alleen als je de cadanssensor aan de aandrijfkant plaatst krijg je een - cadans te zien op je bolt. Kleinigheidje maar niet storend.
:?: :?: :?: :?:
Leg dat eens uit?
Dit begrijp ik niet, die sensor meet toch een beweging?

Gebruikersavatar
Infinito GB
Forum-lid
Berichten: 1436
Lid geworden op: 09 apr 2015 00:23
Locatie: Schagen

Gebruikersavatar Infinito GB 04 jul 2019 09:54

Het werkt trouwens ook gewoon wanneer je de sensor aan je schoen/voet zou vastmaken volgens de beschrijving van de Wahoo cadanssensor. Ik zeg niet dat het handig is, maar het zou kunnen. Ik heb het trouwens ook geprobeerd aan de aandrijfzijde, maar bij mij lukte dat juist niet. Dan raakte de sensor de ketting of de voorderrie. Misschien kun je hem wel aan je kettingblad bevestigen.

edit:
Probeer je de sensor te plaatsen in het bijgeleverde rubberen "hoesje"?
Bij mij past dat ook niet. Ik plaats de sensor wel aan de binnenkant van de linker crankarm, maar dan alleen de sensor met een stukje dubbelzijdig tape, en een kleine Tywrap.
Fiets er op deze manier zomer en winter mee, en nog nooit last gehad van vocht of vuil. Sensor is waterdicht.

Plaats reactie