Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

Wahoo Elemnt Bolt gps bike computer

tomtom
Forum-lid
Berichten: 1138
Lid geworden op: 29 apr 2006 23:13
Locatie: Arnhem

tomtom 02 mei 2019 20:30

Niet als ik al lang op een wagonlading verbeteringen/aanpassingen wacht, een Garmin zie die vol innovaties zit en Wahoo niet verder komt dan een imo kleine kwartaalupdate die blijkbaar ook nog vol fouten zit..... Ik blijf veel liever bij mijn Bolt/Wahoo dan terug naar Garmin maar met dit soort "geklooi" maken ze me het wel erg lastig :-(!
Canyon Aeroad
Canyon Grail

tomtom
Forum-lid
Berichten: 1138
Lid geworden op: 29 apr 2006 23:13
Locatie: Arnhem

tomtom 02 mei 2019 21:00

Ik heb de Bolt al eerder aangeschaft en vervolgens weer teruggestuurd omdat er toen geen trainingsmogelijkheden in zaten. Toen dat wel het geval was heb ik het apparaat gekocht en ik gebruik het tot op de dag van vandaag naar volle tevredenheid met de genoemde tekortkomingen (en ik ben gezien de vele opmerkingen hier en op andere fora zeker niet de enige). Daar hoort een Garmin Connect integratie overigens niet bij (zou ook heel raar zijn, toch?!)....dat was iemand anders. Garmin heeft echter een hele grote stap gezet en helaas Wahoo beslist niet. DC Rainmaker verwoord dat perfect in zijn reviews over betreffende apparaten. En nee, hij wordt zeker niet gesponsord en is altijd zeer kritisch (bij alle reviews die ik door de jaren van hem heb gelezen). Zeker over Garmin producten (en nog) en veel minder over Wahoo; tot nu en ik vrees dat dat terecht is. Over Garmin heb ik ook genoeg te zeggen/zeuren en die apparaten zijn ook zeker niet perfect. De Bolt was voor zijn prijs helemaal super maar dat is de concurrentie nu (waarschijnlijk) ook. Ik ga de Garmin dus uitproberen en hopen dat die onvoldoende plussen t.o.v. de huidige Bolt brengt (scheelt geld en gedoe :-))!

En Spotify intergratie zou ik een (heel) slecht idee vinden om meerdere redenen. Gelukkig snappen anderen dat wel heel goed. In het huidige verkeer is elke afleiding er 1tje teveel....
Canyon Aeroad
Canyon Grail

tomtom
Forum-lid
Berichten: 1138
Lid geworden op: 29 apr 2006 23:13
Locatie: Arnhem

tomtom 02 mei 2019 21:20

Grappig....ik lees dat helemaal nergens....en nog grappiger dat Wahoolians zo fanatiek zijn in het "verdedigen" van HUN product/machientje. Per saldo maakt het mij namelijk geen bal uit wie het maakt als het apparaat maar doet wat ik graag wil! Daarom valt bijvoorbeeld de (veel geprezen) Rox bij voorbaat af; daar moet je elke keer handmatig syncen en daar heb ik bepaald geen zin in..... Voor een ander is dat wellicht helemaal geen probleem. Ik hoop in elk geval dat Wahoo flink doormaakt de komende tijd dan kan ik mooi bij de Bolt blijven!
Canyon Aeroad
Canyon Grail

Drossie2
Forum-lid
Berichten: 369
Lid geworden op: 19 mei 2017 23:22

Drossie2 04 mei 2019 20:25

Sinds de laatste update begint er steeds een filmpje te spelen bij het openen van de app.
Kan dit uitgeschakeld worden, zoals het voorheen was?
Giant TCR Advanced Pro 1 disc 2020
Kona Rove NRB DL 2018
Fairlight Strael 2.0

Bikerdt
Forum-lid
Berichten: 200
Lid geworden op: 24 mar 2017 14:30

Bikerdt 04 mei 2019 21:17

Drossie2 schreef: 04 mei 2019 20:25 Sinds de laatste update begint er steeds een filmpje te spelen bij het openen van de app.
Kan dit uitgeschakeld worden, zoals het voorheen was?
Hier geen filmpjes te zien, ook laatste update.

Gebruikersavatar
apexrider
Forum-lid
Berichten: 1639
Lid geworden op: 16 okt 2009 21:39
Locatie: Almere

Gebruikersavatar apexrider 04 mei 2019 21:29

Ik heb hetzelfde op Android. De introductie video wordt gestart en vervolgens de optie om een toestel te koppelen. Nog geen manier kunnen vinden om dit te voorkomen. Versie 1.17.0.65 van de companion app.

Edit: de Bolt opnieuw koppelen lost dit op.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Infinito GB
Forum-lid
Berichten: 1436
Lid geworden op: 09 apr 2015 00:23
Locatie: Schagen

Gebruikersavatar Infinito GB 06 mei 2019 10:56

Met een tripje naar Limburg in de planning voor eind Mei heb ik besloten om iets nieuws te gaan proberen om eventuele vastlopers te voorkomen. Ik heb alle kaarten (voor de hele wereld) eraf gehaald, en vervolgens alleen de Benelux en Duitsland teruggeplaatst. Bolt geeft aan dat er nu bijna 2Gb aan opslagruimte is, tegen 68Mb met alle kaarten in het geheugen.
Geen idee of het gaat schelen, maar ik heb de kaarten toch niet echt nodig, denk ik.

Oppbogga
Forum-lid
Berichten: 1263
Lid geworden op: 23 feb 2012 14:14

Oppbogga 06 mei 2019 11:17

Vast lopen heeft veelal te maken met de gebruikte track waarin een misfit zit waardoor deze vastloopt.
My 2cts.
...

Brammati
Forum-lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 06 mei 2019 21:44

Brammati 06 mei 2019 21:48

Ik heb een Bolt besteld. Ik kan alleen 1 ding nog niet vinden. Is het mogelijk om mijn Garmin forerunner 235 horloge als hartslagsensor te gebruiken tijdens het opnemen van een activiteit op de wahoo? Ik vind er 1 antwoord op in dit forum (uit 2017) maar die zegt dat je apart een activiteit op je Garmin moet loggen omdat hij anders de connectie eruit gooit. Is dat (nog steeds) zo?

StassenRob
Forum-lid
Berichten: 138
Lid geworden op: 15 nov 2014 16:39

StassenRob 07 mei 2019 23:09

Vraag wellicht al vaker lang gekomen maar...

Is het mogelijk om de Bolt op een garmin houder te plaatsen (het gaat om een Canyon cockpit mount) ik kan deze 90 graden draaien zodat de Bolt verticaal staat. maar past deze ook of is hier meer voor nodig?

Bedankt! :winkthumb:

Gebruikersavatar
Hanz Bé
Forum-lid HC
Berichten: 4223
Lid geworden op: 14 jan 2011 18:17
Locatie: Veenendaal

Gebruikersavatar Hanz Bé 07 mei 2019 23:30

StassenRob schreef: 07 mei 2019 23:09 Vraag wellicht al vaker lang gekomen maar...

Is het mogelijk om de Bolt op een garmin houder te plaatsen (het gaat om een Canyon cockpit mount) ik kan deze 90 graden draaien zodat de Bolt verticaal staat. maar past deze ook of is hier meer voor nodig?

Bedankt! :winkthumb:
Ik heb een tijdje een Bolt op een Garmin houder gebruikt. De insert heb ik daarvoor een kwart slag gedraaid, en op bepaalde punten iets afgeschuurd. Dat wijst vanzelf.
Functioneerde prima. Hij klikt alleen niet vast. Maar dat hoeft dus geen probleem te zijn.

camille27
Forum-lid
Berichten: 37
Lid geworden op: 12 apr 2015 20:38

camille27 08 mei 2019 08:50

Brammati schreef: 06 mei 2019 21:48 Ik heb een Bolt besteld. Ik kan alleen 1 ding nog niet vinden. Is het mogelijk om mijn Garmin forerunner 235 horloge als hartslagsensor te gebruiken tijdens het opnemen van een activiteit op de wahoo? Ik vind er 1 antwoord op in dit forum (uit 2017) maar die zegt dat je apart een activiteit op je Garmin moet loggen omdat hij anders de connectie eruit gooit. Is dat (nog steeds) zo?
Ik gebruik mijn Fenix 3 HR als hartslag sensor. Daarvoor moet ik bij instellingen, polshartslag, zend hartslag uit kiezen. Vanaf dat moment zie ik hartslag op mijn Wahoo verschijnen en wordt deze meegenomen in de activiteit.

Plaats reactie