Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

Wahoo Elemnt Bolt gps bike computer

Flipmoehoe
Forum-lid
Berichten: 206
Lid geworden op: 28 mei 2015 10:00

Flipmoehoe 29 mei 2018 08:52

luvene schreef: 28 mei 2018 20:20

Nog een vraag : hoe verwijder ik bestanden van mijn Element ZONDER dat deze bestanden ook verwijderen van mijn Strava account? Ik weet dat ik ze kan swipen in de app op mijn smartphone maar dan worden ze dus ook van mijn accounts, welke zijn gekoppeld zoals Strava en Komoot, verwijderd.
als je ze wegswiped van de app op je smartphone blijven je workouts gewoon staan in strava en ride with gps.

routes die je handmatig toegevoegd hebt, via mail, dropbox etc kan je zo wissen.
Routes die je gemaakt hebt via strava /RWGPS kan je alleen uit de app krijgen door de ROUTES te wissen in strava/RWGPS. na het synchroniseren verdwijnen ze uit je app en dus ook uit je bolt.

je opgenomen ritten blijven dus gewoon staan (op strava en RWGPS)

gandalf
Forum-lid
Berichten: 366
Lid geworden op: 08 mei 2004 19:21

gandalf 29 mei 2018 09:58

Zorro schreef: 28 mei 2018 14:05
gandalf schreef: 28 mei 2018 13:56 Golden Cheetah lust de *.fit files van Wahoo Elemnt Bold niet. Iemand anders daar ook last van? Of enig idee wat de reden is cq hoe dit op te lossen?

Strava en Bikeplanner gaan prima. Heb geprobeerd de files te renamen, dat had geen impact. Via online tool omzetten naar GPX lukte niet, ook daar kwamen foutmeldingen
Geen probleem maar dan draai je waarschijnlijk een oude versie van Golden Cheetah. Ik had voorheen ook het probleem dat de .fit files niet door Golden Cheetah geladen werden (foutmelding weet ik niet meer maar heb ik volgens mij in dit Topic gepost).

Update naar Golden Cheetah3.4 en alles zou moeten werken.
Works like a charm! Thanks
It is not a lie if you believe it...

Gebruikersavatar
luvene
Forum-lid
Berichten: 235
Lid geworden op: 15 jul 2014 12:10
Locatie: Eygelshoven

Gebruikersavatar luvene 01 jun 2018 13:14

Ik ben er nu wel zo'n beetje uit en ik moet zeggen, als je een route met Komoot maakt krijg je inderdaad wel de afslagen te zien inclusief de straatnamen en het kruimelspoor blijf je ook zien 8-) . Wat ik alleen niet begrijp is het volgende en ik denk dat het niet standaard gaat....

Wanneer ik ga rijden ZONDER route en ik ben klaar met mijn rit dan word de rit automatisch gesynchroniseerd met Strava wanneer de Bolt een WiFi netwerk herkent welke in de Elemnt App is ingesteld. Nu dacht ik dat deze rit ook automatisch zou worden gesynct met Komoot, mijn Komoot account staat immers ook in de Elemnt App als autosync. Echter, dat gebeurt dus niet....

Het is dus niet mogelijk om een route welke nog nooit eerder is gereden op te slaan met Komoot zoals je met Strava wel kunt doen?

Wie weet of dit kan? Mogelijk moet je dan de record knop op je smartphone in de Komoot app aanzetten maar dat is wel omslachtig en zal veel accugebruik kosten.

Ik ben erg nieuwsgierig naar reacties.

Gebruikersavatar
alliance_0
Forum-lid
Berichten: 1437
Lid geworden op: 08 aug 2010 02:06

Gebruikersavatar alliance_0 01 jun 2018 14:02

Het niet automatisch synchroniseren met Komoot is mij ook wel opgevallen. Alle apps die ik heb ingesteld (Strava, Google fit en RWGPS) gaan automatisch maar met Komoot niet. Als je in de app dan op het Komoot logo klikt gaat hij wel synchroniseren.

Gebruikersavatar
Kneh
Forum-lid
Berichten: 93
Lid geworden op: 02 apr 2014 20:49

Gebruikersavatar Kneh 01 jun 2018 16:53

Bij mij synchroniseert hij automatisch met Strava en Komoot.

Gebruikersavatar
luvene
Forum-lid
Berichten: 235
Lid geworden op: 15 jul 2014 12:10
Locatie: Eygelshoven

Gebruikersavatar luvene 02 jun 2018 10:32

@kneh : ook met een niet geplande route? Dus zonder gebruik te maken van navigatie? Met Strava doet ie het wel en met Komoot bij niet.

Champignon33
Forum-lid
Berichten: 141
Lid geworden op: 15 mar 2018 06:22

Champignon33 02 jun 2018 13:29

Beste fietsers,

Vandaag mijn mio cyclo 200 ingeleverd voor de wahoo bolt.
Erg kek dingetje!

Alleen als ik een nieuwe route wil invoeren en kies voor "breng me naar..."
Dan typ ik vervolgens in de app in het zoekbalkje een straatnaam in.

Maar er gebeurt niks?
Alsof ie het niet vind.

Wellicht zie ik iets simpels over het hoofd maar zou iemand me op weg kunnen helpen? Letterlijk en figuurlijk 😁

Gebruikersavatar
Kneh
Forum-lid
Berichten: 93
Lid geworden op: 02 apr 2014 20:49

Gebruikersavatar Kneh 02 jun 2018 19:01

luvene schreef: 02 jun 2018 10:32 @kneh : ook met een niet geplande route? Dus zonder gebruik te maken van navigatie? Met Strava doet ie het wel en met Komoot bij niet.
Al mijn routes die de Bolt registreert, gepland of niet zijn allemaal bij Komoot onder “Completed Tours” terug te vinden.

Gebruikersavatar
Kneh
Forum-lid
Berichten: 93
Lid geworden op: 02 apr 2014 20:49

Gebruikersavatar Kneh 02 jun 2018 19:17

Vandaag was mijn Bolt, voor de tweede keer in de 15 maanden dat ik hem nu gebruik, zijn gps fix kwijt.
Omdat ik het toevallig snel zag omdat hij bij een stoplicht niet op automatisch pauzeren ging was de schade aan de opgenomen route niet groot.
Toen ik het zag de Bolt uitgezet en weer aan. Na het recoveren had hij zijn fix weer terug.

Champignon33
Forum-lid
Berichten: 141
Lid geworden op: 15 mar 2018 06:22

Champignon33 02 jun 2018 19:28

Champignon33 schreef: 02 jun 2018 13:29 Beste fietsers,

Vandaag mijn mio cyclo 200 ingeleverd voor de wahoo bolt.
Erg kek dingetje!

Alleen als ik een nieuwe route wil invoeren en kies voor "breng me naar..."
Dan typ ik vervolgens in de app in het zoekbalkje een straatnaam in.

Maar er gebeurt niks?
Alsof ie het niet vind.

Wellicht zie ik iets simpels over het hoofd maar zou iemand me op weg kunnen helpen? Letterlijk en figuurlijk 😁
Ok lees dus dat meerdere mensen sinds de laatste update niet handmatig een adres kunnen invoeren in de companion app.
Hij pakt geen adressen die je handmatig invoert :dislike: :roll:

Dus... Ik heb vandaag een navigatie gekocht waar ik niet handmatig adressen kan invoeren lekker dan...

Hoe moet ik dit nu oplossen weet iemand dat?

Gebruikersavatar
luvene
Forum-lid
Berichten: 235
Lid geworden op: 15 jul 2014 12:10
Locatie: Eygelshoven

Gebruikersavatar luvene 04 jun 2018 07:49

Kneh schreef: 02 jun 2018 19:01
luvene schreef: 02 jun 2018 10:32 @kneh : ook met een niet geplande route? Dus zonder gebruik te maken van navigatie? Met Strava doet ie het wel en met Komoot bij niet.
Al mijn routes die de Bolt registreert, gepland of niet zijn allemaal bij Komoot onder “Completed Tours” terug te vinden.
Bij mij blijven de geplande routes als gepland staan in Komoot. Gisteren een geplande route, welke ik ook in de Bolt had staan, gereden met uitstekende navigatie, dat moet ook worden gezegd! Echter na afloop werd er helemaal niks gesynchroniseerd met Komoot als zijnde dat deze nu completed was. Wel uiteraard werd de route auto gesynct met Strava! Ik weet zeker dat alle instellingen in zowel de Elemnt app als ook in de Komoot app op mijn smartphone goed staan. Met Strava werkt alles perfect, Na afloop van de rit word de compleet gereden route auto gesynct op het moment dat mijn WiFi netwerk weer in het bereik is. Het frustreert me ongelooflijk ook al is het niet zo'n ramp omdat ik puur de routes maak in Komoot of reeds bestaande routes importeer en dat werkt ook super. Maar het zou toch moeten werken, kom op hé!

Ik hoef toch verder niets aan te zetten in mijn smartphone als ik ga rijden? Dus geen Elemnt app active als ook geen Strava app of Komoot app?

Het enige dat ik me nog kan bedenken is dat mijn geplande routes via Komoot op Private staan..... Ik hoop weer op reacties.

Gebruikersavatar
Kneh
Forum-lid
Berichten: 93
Lid geworden op: 02 apr 2014 20:49

Gebruikersavatar Kneh 04 jun 2018 15:41

luvene schreef: 04 jun 2018 07:49
Kneh schreef: 02 jun 2018 19:01
luvene schreef: 02 jun 2018 10:32 @kneh : ook met een niet geplande route? Dus zonder gebruik te maken van navigatie? Met Strava doet ie het wel en met Komoot bij niet.
Al mijn routes die de Bolt registreert, gepland of niet zijn allemaal bij Komoot onder “Completed Tours” terug te vinden.
Bij mij blijven de geplande routes als gepland staan in Komoot.
Bij mij natuurlijk ook.
Maar als ik de geplande route gereden heb staat hij ook automatisch in “Completed Tours”.
In de app op je telefoon staat bij “Uploaden”, even naar ondere scrollen als je de route hebt geopend waar hij naar toe wordt geüpload. Als het goed is staat er bij jouw dan een groen vinkje bij Strava en bij Komoot niet want hij stuurt hem niet naar Komoot.
Ik gebruik een Android telefoon.

Plaats reactie