Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

Wahoo Elemnt Bolt gps bike computer

Argon007
Forum-lid
Berichten: 19
Lid geworden op: 12 mei 2017 13:46

Argon007 01 feb 2018 22:46

Heb reeds in het verleden contact opgenomen met Komoot. Dit was hun reactie:

Hello

thanks a lot for your request!

Unfortunately it isn't always possible to plan the tour exactly as intended in the file. The reason can be that some of the paths used here are not available in OpenStreetMap, the source of our map data, or not yet added to our routing data base (we update this once per week).

Another reason may be that the tour is being adjusted by our system based on the sports type. Sometimes, tracks are marked as private or forbidden to use on foot or bike, some are one-way streets and thus can only be used in one specific direction. In rare cases, it can also be an error on OSM (a connection is missing, or the track is marked as not usable by error). We do indicate the original route in red, so you can see where our planning veers from your file, and can adjust the path by dragging the route, if that's possible. We need to adjust the route to our own data base, so we can navigate you properly.

If you are familiar with OpenStreetMap, you can take a look there, and see why the path is not usable, and even make adjustments in case you find an error there.

Hint: Use the key combination CTRL (Apple: CMD) + ALT + click on the map with your left mouse button. This will open the OpenStreetMap view in a new tab. From here, you can directly access the editing mode and make changes.

Gebruikersavatar
Kneh
Forum-lid
Berichten: 93
Lid geworden op: 02 apr 2014 20:49

Gebruikersavatar Kneh 04 feb 2018 19:46

Argon007 schreef: 01 feb 2018 22:46 Heb reeds in het verleden contact opgenomen met Komoot. Dit was hun reactie:

Hello

thanks a lot for your request!

Unfortunately it isn't always possible to plan the tour exactly as intended in the file. The reason can be that some of the paths used here are not available in OpenStreetMap, the source of our map data, or not yet added to our routing data base (we update this once per week).

Another reason may be that the tour is being adjusted by our system based on the sports type. Sometimes, tracks are marked as private or forbidden to use on foot or bike, some are one-way streets and thus can only be used in one specific direction. In rare cases, it can also be an error on OSM (a connection is missing, or the track is marked as not usable by error). We do indicate the original route in red, so you can see where our planning veers from your file, and can adjust the path by dragging the route, if that's possible. We need to adjust the route to our own data base, so we can navigate you properly.

If you are familiar with OpenStreetMap, you can take a look there, and see why the path is not usable, and even make adjustments in case you find an error there.

Hint: Use the key combination CTRL (Apple: CMD) + ALT + click on the map with your left mouse button. This will open the OpenStreetMap view in a new tab. From here, you can directly access the editing mode and make changes.
De inhoud van de reactie klopt allemaal wel, maar geeft geen volledig antwoord op je problemen met het importeren van gpx bestanden.
Zeker niet die, waarbij je verschillende voorstellen krijgt met het na elkaar importeren van het zelfde gpx bestand.

Henk.

Jonmeul
Forum-lid
Berichten: 6
Lid geworden op: 01 mei 2012 00:32
Locatie: Gent

Jonmeul 05 feb 2018 19:06

Even ter verduidelijking:
Ik heb enkel ervaring met het exporteren van routes gemaakt in strava's routeplanner naar komoot. Niet van eerder gereden ritten uit strava naar komoot.
Wat eventueel kan helpen voor dit laatste is de gpx to route functie in strava labs: https://labs.strava.com/gpx-to-route/#1 ... 3/37.73651

jaapieaap
Forum-lid
Berichten: 96
Lid geworden op: 26 mei 2017 14:18

jaapieaap 06 feb 2018 09:00

Moet even kwijt hoe blij ik met dit ding ben!
afgelopen zondag de winterelfsteden gefiets. Totaal ongeveer 11u onderweg geweest met alle stempelposten en warme lunch. Bij de start eerste 1,5 uur verlichting aan in het donker. Laatste uur weer vanuit Dokkum naar Leeuwarden (donker).

Ik had nog 22% over in de batterij! Had verwacht dat ie minder lang meeging vanwege de kou. Geen probleem dus.
:like: :like:

Gebruikersavatar
vrderuiter
Forum-lid
Berichten: 265
Lid geworden op: 06 jun 2013 10:49

Gebruikersavatar vrderuiter 06 feb 2018 13:25

Komoot. Lijkt mooi, maar wat als ik nu bij het intekenen van een route tegen een stuk weg aanloop waar ik niet verder lijk te kunnen (terwijl het gewoon berijdbare weg is)? Bij de Col du Granier in Frankrijk bijvoorbeeld (ten zuiden van Chambéry): geen mogelijkheid kunnen vinden om Komoot te dwingen die weg toch gewoon te blijven volgen bij het intekenen van mijn route.

Wie weet hoe dat wel moet, en of het uberhaupt kan?
Hier had net zo goed niets kunnen staan...

Argon007
Forum-lid
Berichten: 19
Lid geworden op: 12 mei 2017 13:46

Argon007 06 feb 2018 13:49

Wou er niet meer over klagen, maar heb dit dus afgelopen weekend ook voorgehad. Ritje gemaakt richting de piste van Roubaix en op een bepaald moment kan ik niet verder op een weg. Volgens Komoot een eenrichtingsstraat. Dit klopt, maar niet voor de fietsers... Ik kreeg Komoot dus met geen enkele mogelijkheid over die straat heen. Ben dan maar terug naar RWGPS gegaan.

Ik was dus nogmaals gefrustreerd door deze (voor mij) onnozele manier van werken. Ik zocht dus op het net nog even naar mensen met hetzelfde probleem en vond het volgende: http://help.komoot.de/forums/213895-ide ... -the-trail

Dus komende lente verwacht ik een update van Komoot waar je een "override" kan doen van de route.

Gebruikersavatar
vrderuiter
Forum-lid
Berichten: 265
Lid geworden op: 06 jun 2013 10:49

Gebruikersavatar vrderuiter 06 feb 2018 13:57

Dank voor de link en de informatie. Ik had nog gezocht, maar blijkbaar nog niet goed genoeg... ;-)

We wachten dus nog even af.
Hier had net zo goed niets kunnen staan...

Argon007
Forum-lid
Berichten: 19
Lid geworden op: 12 mei 2017 13:46

Argon007 06 feb 2018 14:03

Als dit allemaal werkt, dan doe ik een aankoop van Komoot denk ik. Maar ik blijf eerst mooi alles evalueren en ondertussen manueel routes aanmaken via RWGPS :-)

matthiav
Forum-lid
Berichten: 603
Lid geworden op: 02 sep 2015 18:28

matthiav 06 feb 2018 14:15

Wat mij betreft is de tijd van betalen voor kaartmateriaal echt wel voorbij. Openstreetmaps zijn zeer degelijk van kwaliteit en ook van de strava routebouwer ben ik zeer tevreden. Mocht deze een cuesheet kunnen integreren, dan zou de Strava routebouwer perfect zijn voor mij. Jammer dat dit zowel bij Komoot als bij RWGPS achter een paywall zit.

Argon007
Forum-lid
Berichten: 19
Lid geworden op: 12 mei 2017 13:46

Argon007 06 feb 2018 14:22

Welja, ik zou idd betalen puur voor die TBT (cuesheet). Bij RWGPS komt dit op €6 per maand om automatisch een GPX te importeren en om te zetten naar TBT. Dit vind ik persoonlijke te duur.

Bij Komoot is het éénmalig €20 en daar heb ik dan op zich geen problemen mee.

Maar zoals je zegt, laat een 3de partij gratis TBT hebben en Wahoo integratie en ik stap onmiddellijk over.
Ik werk op zich wel nog altijd liever met RWGPS tegenover Komoot. Los van de problemen die ik ervaar op Komoot vind ik de user interface op RWGPS net wat beter/vlotter.

Juppehup
Forum-lid
Berichten: 268
Lid geworden op: 13 aug 2014 16:47

Juppehup 07 feb 2018 21:24

Euhm....een cue sheet in RWGPS heb je toch ook in een niet betalende account of wordt er stiekem iedere maand iets van m'n creditcard geschreven...?

Argon007
Forum-lid
Berichten: 19
Lid geworden op: 12 mei 2017 13:46

Argon007 07 feb 2018 22:39

Bij het manueel aanmaken van een rit wel ja.
Maar als je een reeds bestaande gpx importeert in RWGPS krijg je geen cuesheet. Je moet dus de volledig GPX terug zelf overtekenen.

Plaats reactie