Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

Veloviewer: Vragen, Opmerkingen, Tips&Tricks

stijndevries
Forum-lid
Berichten: 68
Lid geworden op: 09 jul 2018 10:21
Locatie: Amsterdam

stijndevries 01 jul 2019 10:37

waarschijnlijk kijk ik er overheen, maar hoe kan ik er voor zorgen dat ook echt de laatste 25 ritten in veldviewer staan? Tot nu toe staan alleen de ritten van vorig jaar er in. Ik zie nergens een update knop ofzo.

Gebruikersavatar
MarkVeenstra
Forum-lid HC
Berichten: 6059
Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
Locatie: Delft

Gebruikersavatar MarkVeenstra 01 jul 2019 11:57

Als je gewoon ingelogd bent, heb je een tabblad "update" staan, als laatste in het rijtje van tabbladen.
Let op, dit rijtje staat onder de vwarte menubalk en onder je profielfoto.
(Andere tabbladen zijn onder andere: "summary", "Activities", "Segmentents" etc)

Misschien dat je je veloviewer account moet verlengen? (moet jaarlijks). zonder pro account is het gebruik vrij beperkt geworden volgens mij.
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

Gebruikersavatar
Globeskater1983
Forum-lid
Berichten: 265
Lid geworden op: 18 apr 2013 13:23

Gebruikersavatar Globeskater1983 11 jun 2020 09:38

Vraagje, gebruiken jullie alleen de fiets scores voor veloviewer of kan hardlopen, zwemmen, schaatsen ook?

Gebruikersavatar
MarkVeenstra
Forum-lid HC
Berichten: 6059
Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
Locatie: Delft

Gebruikersavatar MarkVeenstra 11 jun 2020 09:47

de veloviewer score zelf vind ik niet zo relevant (en is afwezig nu, als je geen betaald strava account hebt).

Maar overige statistieken differentieer ik lekker tussen kalenderjaren en verschillende sporten.
tile hunting voor hardlopen is ook best een leuke uitdaging, maar dan moet je wel alleen hardloop activiteiten aanzetten.
eddington nummers kan je prima per sport doen.., alleen moet je voor schaatsen misschien even trucs uithalen omdat een normaal schaatsseizoen van najaar tot voorjaar loopt (exporteren en in excel wat knutselen).
Aantal trainingen, of uren, of afstanden vergelijken met andere jaren kan per sport en geagregeerd. Maar doe je dat op afstand en zit er veel verschil in fietsuren tussen de jaren, dan ga je dat extreem terug zien. Terwijl je op aantal uren sporten, het wat minder uit maakt welke sporten dat zijn geweest. Of op aantal activiteiten, zo je wilt.

Dus ja, ik boom nog wel eens door veloviewer met verschillende filters en kijk dan wat er aan eddington, explorer, of inspanningen zijn geleverd dit jaar, all time, of dit jaar vergeleken met voorgaande jaren. (en heb dan een eigen excelletje met een samenvatting...)
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

Gebruikersavatar
yorickdix
Forum-lid
Berichten: 256
Lid geworden op: 03 jun 2013 13:22

Gebruikersavatar yorickdix 11 jun 2020 09:52

Globeskater1983 schreef: 11 jun 2020 09:38 Vraagje, gebruiken jullie alleen de fiets scores voor veloviewer of kan hardlopen, zwemmen, schaatsen ook?
voor de veloviewer score bedoel je?
ja hoor. ik zelf fiets alleen maar, maar maat van mij heeft allerlei hardloop- (en fiets-) scores in z'n top 100 staan.

er moeten wel een substantieel aantal mensen een tijd hebben staan op een segment, anders zijn je scores te laag om iets aan te hebben (als ik het goed begrijp) en dat is met met name zwemmen wellicht lastiger..

Gebruikersavatar
Globeskater1983
Forum-lid
Berichten: 265
Lid geworden op: 18 apr 2013 13:23

Gebruikersavatar Globeskater1983 11 jun 2020 09:56

Het gaat mij vooral om de tegels. Ik ga er tegenaan lopen dat je bijvoorbeeld op de beulakerwijde een watertegel hebt waar ik iig zonder GPS al geschaatst heb en mss ook wel met GPS. Ik laad nu alleen mijn fietsritten, maar goed ik woon in Zuid Holland en loop dus tegen water aan op sommige plekken. Dus om je tegels te verzamelen gaat het dan er vooral om dat je op eigen kracht ergens komt of moet dat echt fietsend zijn?

ultra_ivo
Forum-lid
Berichten: 2063
Lid geworden op: 20 okt 2004 17:06

ultra_ivo 11 jun 2020 10:07

Globeskater1983 schreef: 11 jun 2020 09:56 Het gaat mij vooral om de tegels. Ik ga er tegenaan lopen dat je bijvoorbeeld op de beulakerwijde een watertegel hebt waar ik iig zonder GPS al geschaatst heb en mss ook wel met GPS. Ik laad nu alleen mijn fietsritten, maar goed ik woon in Zuid Holland en loop dus tegen water aan op sommige plekken. Dus om je tegels te verzamelen gaat het dan er vooral om dat je op eigen kracht ergens komt of moet dat echt fietsend zijn?
Er zijn inderdaad een aantal mensen die tegels gehaald hebben op de schaats of met de kano. Dat is prima.
Zowat iedereen die serieus tegels jaagt heeft wel eens een keer zijn/haar GPS van de fiets moeten halen om een stukje een veld in te lopen of een andere plek waar je niet met de fiets kunt komen maar wel te voet.
Er is zelfs een discussie op Strava van een tijdje terug over de RAF Brúggen tegel waar iemand suggereert om een proefles golf op de golfbaan te boeken zodat je die tegel ook kunt afvinken.

Gebruikersavatar
yorickdix
Forum-lid
Berichten: 256
Lid geworden op: 03 jun 2013 13:22

Gebruikersavatar yorickdix 11 jun 2020 10:10

Globeskater1983 schreef: 11 jun 2020 09:56 Het gaat mij vooral om de tegels. Ik ga er tegenaan lopen dat je bijvoorbeeld op de beulakerwijde een watertegel hebt waar ik iig zonder GPS al geschaatst heb en mss ook wel met GPS. Ik laad nu alleen mijn fietsritten, maar goed ik woon in Zuid Holland en loop dus tegen water aan op sommige plekken. Dus om je tegels te verzamelen gaat het dan er vooral om dat je op eigen kracht ergens komt of moet dat echt fietsend zijn?
ah, nee hoor, wat UltraIvo zegt, alle Strava activiteiten (behalve virtueel) zijn goed voor VeloViewer. Zeilen, suppen, kanoën, zwemmen, wandelen, etc. alles werkt

golfen voor een tegel? prima idee!

Gebruikersavatar
Globeskater1983
Forum-lid
Berichten: 265
Lid geworden op: 18 apr 2013 13:23

Gebruikersavatar Globeskater1983 11 jun 2020 10:14

dan ga ik mijn veloviewer eens updaten en kijken wat daar uitkomt :) Mss ben ik dan een stukje dichterbij mijn doel van 10.000 tegels dit jaar.

Nee_Nee
Forum-lid HC
Berichten: 6866
Lid geworden op: 19 dec 2013 20:23

Nee_Nee 11 jun 2020 14:09

Als je in het verleden op de Beulakker geschaatst hebt, maar er geen track van hebt gemaakt, dan zou ik er geen probleem mee hebben om dat even te corrigeren via een zelf gemaakte gpx-track. Je bent er toch geweest en ook nog op eigen kracht.

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 11 jun 2020 14:31

Ik heb wel eens een tijdrit gereden op het schietterrein in Harskamp, maar ik vind het te ver gaan om dan een GPX te freubelen. Maar goed ieder bepaald z'n eigen regels.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

ultra_ivo
Forum-lid
Berichten: 2063
Lid geworden op: 20 okt 2004 17:06

ultra_ivo 11 jun 2020 15:14

Nee_Nee schreef: 11 jun 2020 14:09 Als je in het verleden op de Beulakker geschaatst hebt, maar er geen track van hebt gemaakt, dan zou ik er geen probleem mee hebben om dat even te corrigeren via een zelf gemaakte gpx-track. Je bent er toch geweest en ook nog op eigen kracht.
Als ik alles waar ik in het verleden heb gereden ga gebruiken om tracks handmatig van te bouwen dan denk ik dat ik eerst bovenaan de totale tegeltjes ranking terecht kom en vervolgens er massaal ritten van me op Strava geflagd worden (en heel terecht).
Ik ga dat dus ook niet doen.

Plaats reactie