Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

Welke smarttrainer?

djatwork69
Forum-lid
Berichten: 595
Lid geworden op: 03 aug 2015 19:26

djatwork69 22 dec 2016 10:17

ncornelisse schreef:
NoChain schreef:
Ik heb de indruk dat iemand als DC Rainmaker aan de hand van zijn eigen powermeter wat aanpassingen doet om de wattages zo dicht mogelijk te krijgen en dan pas zijn tests doet. Ik kan er volledig naast zitten maar ik vind het opvallend dat hij over zowat alle trainers heel lovend is qua waardes terwijl je online toch heel andere verhalen leest.
Vergeet ook niet dat het erg commercieel is, maar daar is nog doorheen te lezen.
Als het echt niet goed is zal hij het ook wel zeggen.

Shane Miller is ook een goede en veel bezig met fietsgerelateerd spul. En is een stuk kritischer.

http://gplama.blogspot.nl/

https://www.youtube.com/user/gplama/videos
idd, stel ook grote vragen bij DC, hij raadt bijv de Qubo digitql smart aan maar dat is door Zwift gekend als diegene die het meeste afwijkt, zelfs tot 100W

Livio Livius
Forum-lid HC
Berichten: 5537
Lid geworden op: 06 sep 2006 15:10

Livio Livius 22 dec 2016 10:22

ncornelisse schreef:
Shane Miller is ook een goede en veel bezig met fietsgerelateerd spul. En is een stuk kritischer.

http://gplama.blogspot.nl/

https://www.youtube.com/user/gplama/videos
Vooral de Tacx Flux videos. Kan me niet aan de indruk onttrekken dat Tacx een ontwerpfout heeft gemaakt bij de Flux.
What makes the boat go faster?

djatwork69
Forum-lid
Berichten: 595
Lid geworden op: 03 aug 2015 19:26

djatwork69 22 dec 2016 22:08

Livio Livius schreef:
ncornelisse schreef:
Shane Miller is ook een goede en veel bezig met fietsgerelateerd spul. En is een stuk kritischer.

http://gplama.blogspot.nl/

https://www.youtube.com/user/gplama/videos
Vooral de Tacx Flux videos. Kan me niet aan de indruk onttrekken dat Tacx een ontwerpfout heeft gemaakt bij de Flux.
Te snel op de markt gebracht, zit vol fouten.

joren
Forum-lid
Berichten: 694
Lid geworden op: 29 jul 2005 14:16

joren 24 dec 2016 13:34

Ik gebruikte tot begin deze maand de Elite tubro muin Smart .

Ondertussen ben ik overgestapt op de Tacx Neo , ik heb wel enkele dagen getwijfeld door de hoge prijs .

Maar uiteindelijk toch de knoop doorgehakt om de trainer gewoon te kopen .

Ik heb de trainer besteld via een gekende webshop waarbij ik ook het 2017 model heb ontvangen .

Ik moet zeggen de trainer is echt top is , ik tot nu nog geen enkel probleem gehad ( mag ook wel voor zijn kostprijs )

Tot nu toe is de trainer zijn geld meer dan waard .

De zwifttrainingen zijn er een pak op vooruit gegaan .

ridley orion
Forum-lid
Berichten: 594
Lid geworden op: 12 aug 2011 20:33

ridley orion 25 dec 2016 12:52

Ik ben heel tevreden over de bkool pro en ook de software en voor een leuke prijs
Zodra de avonden langer worden weer lekker op de wef

walters
Forum-lid
Berichten: 944
Lid geworden op: 01 jan 2009 17:51

walters 31 dec 2016 10:49

joren schreef:Ik gebruikte tot begin deze maand de Elite tubro muin Smart .

Ondertussen ben ik overgestapt op de Tacx Neo , ik heb wel enkele dagen getwijfeld door de hoge prijs .

Maar uiteindelijk toch de knoop doorgehakt om de trainer gewoon te kopen .

Ik heb de trainer besteld via een gekende webshop waarbij ik ook het 2017 model heb ontvangen .

Ik moet zeggen de trainer is echt top is , ik tot nu nog geen enkel probleem gehad ( mag ook wel voor zijn kostprijs )

Tot nu toe is de trainer zijn geld meer dan waard .

De zwifttrainingen zijn er een pak op vooruit gegaan .
Gebruik je een IPad of een PC? Werkt met een IPad de normale HR-band van Garmin? En welke webshop levert nu al model 2017?

Kortom veel vragen, bij voorbaat dank voor je antwoorden!

Groeten,

Walter

joren
Forum-lid
Berichten: 694
Lid geworden op: 29 jul 2005 14:16

joren 31 dec 2016 11:25

Walter ,

Ik heb de trainer besteld via futurumshop , Zei Leveren normaal alleen nog het 2017 model.

Mocht je de rollen via een andere webshop willen bestellen kan je best even navragen of ze het 2017 model leveren .


Ik zelf maak gebruik van mijn laptop dit met een Ant+ USB stick zodat ik de signalen van mijn garmin hartslagband kan ontvangen op mijn laptop ( voor zwift of de tacx software).



Zwift kan je sinds korte ook op de meeste apple toestellen gebruiken ( iphone of i pad )


Via tablet of telefoon kan je best gebruik maken van een Bluethoot hartslagband .

Je kan voor sommige toestelen ook werken met een Ant+ band maar dan heb je in de meeste gevallen nog een extra Ant+ ontvangertje nodig voor je toestel ( ongeveer hetzelfde al op een computer )


Best kan je dus eerst even uitmaken welke setup je wilt gebruiken (computer of tablet/telefoon).


Indien je nog meer info wilt kan ik je altijd wel verderhelpen .



















walters schreef:
joren schreef:Ik gebruikte tot begin deze maand de Elite tubro muin Smart .

Ondertussen ben ik overgestapt op de Tacx Neo , ik heb wel enkele dagen getwijfeld door de hoge prijs .

Maar uiteindelijk toch de knoop doorgehakt om de trainer gewoon te kopen .

Ik heb de trainer besteld via een gekende webshop waarbij ik ook het 2017 model heb ontvangen .

Ik moet zeggen de trainer is echt top is , ik tot nu nog geen enkel probleem gehad ( mag ook wel voor zijn kostprijs )

Tot nu toe is de trainer zijn geld meer dan waard .

De zwifttrainingen zijn er een pak op vooruit gegaan .
Gebruik je een IPad of een PC? Werkt met een IPad de normale HR-band van Garmin? En welke webshop levert nu al model 2017?

Kortom veel vragen, bij voorbaat dank voor je antwoorden!

Groeten,

Walter

djatwork69
Forum-lid
Berichten: 595
Lid geworden op: 03 aug 2015 19:26

djatwork69 09 jan 2017 19:12

heb de Snap gekocht, heel tevreden van

Bospaadje
Forum-lid
Berichten: 1696
Lid geworden op: 17 okt 2016 15:46

Bospaadje 21 jan 2017 18:49

djatwork69 schreef:
Bospaadje schreef:
vincent75 schreef:Hier goede ervaring met de Vortex Smart. Doet wat ie moet doen en voor mij als als hobby fietser voldoende weerstand. I.c.m. Zwift zonder problemen 2uur fietsen in de garage.
Ik zie door de bomen het bos niet meer. Ik heb een Fiets :D , trainingsband, laptop, HRMband (zowel BT als ANT+) Snelheid cadansmeter (ANT+) Garmin 810

Als ik een Vortex bestel, wat heb ik dan nog nodig om virtueel te fietsen op Zwift?

Tacx Vortex T2180 = 359 Coolblue
USB ANT+ Dongle = 30 (of 10 in China)
Zwift abbonement = 10dollar / maand

Mis ik iets?
Vortexx staat 329 eur.


Ik heb BTW ook een recente Samsung tablet, is het ook mogelijk om daarmee te Swifterbant icm bovenstaande setup.
De tablet heeft een micro USB aansluiting....

Je hebt een abo Zwift nodig + ANT+ doggle die je in je laptop steekt.
Je HR gaat verbinden met je ANT doggle en zichtbaar zijn in Zwift.

De vortex heeft ingebouwde ANT+ voor cadans en wattage, deze gaat ook koppelen met je doggle en zichtbaar zijn in zwoft en zo automatisch helling aanpassen.

Plaats reactie