Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

Garmin Edge 820 & Explore 820

Gebruikersavatar
BMS99
Forum-lid
Berichten: 169
Lid geworden op: 26 okt 2013 11:38
Locatie: Breda
Contact

Gebruikersavatar BMS99 03 sep 2018 19:29

Dit geeft hij aan als benaming van de route. Waarom hij deze benaming gebruikt weet ik ook niet, maar veel mis is daar niet mee.
Dat is het juist wel, aangezien dit de navigatie functie overruled. En wat niet zou moeten gebeuren.
En de benaming die hij geeft , lijkt meer op Ga terug naar start...

scottwilko
Forum-lid HC
Berichten: 4354
Lid geworden op: 23 feb 2005 20:44

scottwilko 03 sep 2018 20:40

Volgens mij is het meer ga naar de finish.
Maar werkt jou 820 dan ook nog niet als je weer op de route bent? Want wat de 820 doet wanneer je van de route afgeweken bent, is jou leiden naar het punt waar jij de route verlaten bent. Helaas is dat meestal niet de juiste manier, aangezien je meestal niet voor niets van de route afwijkt. Verder is het wel eens jammer dat er een dergelijk trage processor in de unit zit, zodat herberekenen tergend lang kan duren. Zou kunnen dat hij bij het herberekenen deze melding geeft.

Gebruikersavatar
DrBibber
Forum-lid
Berichten: 286
Lid geworden op: 07 sep 2012 23:10

Gebruikersavatar DrBibber 06 sep 2018 10:23

Meer mensen momenteel problemen met de koppeling met een telefoon? Normaal gesproken eindigde ik mijn rit en werd hij automatisch geupload naar Garmin Connect en Strava, nu doet hij niks, moet ik mijn Bluetooth op de telefoon aan en uit zetten en dan maakt hij verbinding en kan ik handmatig uploaden. Soms lukt dit niet en moet ik de telefoon "vergeten" en weer helemaal via Garmin connect opnieuw aanmelden. Dacht eerst dat het een foutje in de software was wat wel opgelost zou worden, maar het duurt nu al enkele weken. Iemand een oplossing?

Gabrie
Forum-lid
Berichten: 239
Lid geworden op: 25 mei 2016 23:42

Gabrie 06 sep 2018 11:40

DrBibber schreef: 06 sep 2018 10:23 Meer mensen momenteel problemen met de koppeling met een telefoon? Normaal gesproken eindigde ik mijn rit en werd hij automatisch geupload naar Garmin Connect en Strava, nu doet hij niks, moet ik mijn Bluetooth op de telefoon aan en uit zetten en dan maakt hij verbinding en kan ik handmatig uploaden. Soms lukt dit niet en moet ik de telefoon "vergeten" en weer helemaal via Garmin connect opnieuw aanmelden. Dacht eerst dat het een foutje in de software was wat wel opgelost zou worden, maar het duurt nu al enkele weken. Iemand een oplossing?
Ik had dit op Android laatst. Heel vreemd. Hij syncte wel nog naar Garmin Connect maar niet meer naar Strava. Heb toen de strava koppeling in de Garmin app verbroken en weer opnieuw aangemaakt.

Maar ik weet niet of dat t zelfde is als bij jou omdat hij helemaal niet synct.
Afbeelding

Gebruikersavatar
DrBibber
Forum-lid
Berichten: 286
Lid geworden op: 07 sep 2012 23:10

Gebruikersavatar DrBibber 06 sep 2018 22:00

Gabrie schreef: 06 sep 2018 11:40
DrBibber schreef: 06 sep 2018 10:23 Meer mensen momenteel problemen met de koppeling met een telefoon? Normaal gesproken eindigde ik mijn rit en werd hij automatisch geupload naar Garmin Connect en Strava, nu doet hij niks, moet ik mijn Bluetooth op de telefoon aan en uit zetten en dan maakt hij verbinding en kan ik handmatig uploaden. Soms lukt dit niet en moet ik de telefoon "vergeten" en weer helemaal via Garmin connect opnieuw aanmelden. Dacht eerst dat het een foutje in de software was wat wel opgelost zou worden, maar het duurt nu al enkele weken. Iemand een oplossing?
Ik had dit op Android laatst. Heel vreemd. Hij syncte wel nog naar Garmin Connect maar niet meer naar Strava. Heb toen de strava koppeling in de Garmin app verbroken en weer opnieuw aangemaakt.

Maar ik weet niet of dat t zelfde is als bij jou omdat hij helemaal niet synct.
Dat heb ik inderdaad ook gehad, maar bleek een bekend probleem te zijn bij Strava en ook gefixed. Het lijkt bij mij echt in de Edge te zitten aangezien hij steeds de verbinding met de telefoon verliest en al mijn andere bluetooth apparaten dit niet hebben.

scottwilko
Forum-lid HC
Berichten: 4354
Lid geworden op: 23 feb 2005 20:44

scottwilko 07 sep 2018 10:16

Wat voor telefoon? Mijn Samsung A5 2016 doet het redelijk. Om te koppelen dien ik wel vaak de connect app te openen wanneer mijn Garmin aanstaat, maar dan houd hij die koppeling wel vast.
Er zijn wel telefoons die bekend staan om de problemen met Garmin. Huawei is er daar bv een van.

Gabrie
Forum-lid
Berichten: 239
Lid geworden op: 25 mei 2016 23:42

Gabrie 10 sep 2018 21:52

Iemand trouwens al de tips uit de handleiding gevolgd?

https://www8.garmin.com/manuals/webhelp ... 78659.html
Afbeelding

Gebruikersavatar
BMS99
Forum-lid
Berichten: 169
Lid geworden op: 26 okt 2013 11:38
Locatie: Breda
Contact

Gebruikersavatar BMS99 11 sep 2018 09:17

scottwilko schreef: 03 sep 2018 20:40 Volgens mij is het meer ga naar de finish.
Maar werkt jou 820 dan ook nog niet als je weer op de route bent? Want wat de 820 doet wanneer je van de route afgeweken bent, is jou leiden naar het punt waar jij de route verlaten bent. Helaas is dat meestal niet de juiste manier, aangezien je meestal niet voor niets van de route afwijkt. Verder is het wel eens jammer dat er een dergelijk trage processor in de unit zit, zodat herberekenen tergend lang kan duren. Zou kunnen dat hij bij het herberekenen deze melding geeft.
Verder werkt het prima, want ik zie de route lopen en kan het zo volgen. Alleen doet de navi functie het dan niet, zodat je telkens op je scherm moet kijken of je nog goed fietst. En zo mis je makkelijker een afslag, aangezien hij dit niet meer aangeeft.

Gebruikersavatar
DrBibber
Forum-lid
Berichten: 286
Lid geworden op: 07 sep 2012 23:10

Gebruikersavatar DrBibber 15 sep 2018 21:36

Wie kan mij vertellen waar ik de live segmenten van Strava kan vinden? Ik heb Summit, segmenten een ster gegeven en daarna gesynchroniseerd. In welk menu vind ik ze nu? Ik zag dat je ze aan en uit kan zetten en in kan stellen of je met jezelf, een connectie of de KOM wil vergelijken. Ik heb mijn Edge 820 al opnieuw opgestart en meerdere keren gesynchroniseerd. Wat doe ik verkeerd? Ik heb alle menu's inmiddels al doorgelopen.

Gabrie
Forum-lid
Berichten: 239
Lid geworden op: 25 mei 2016 23:42

Gabrie 15 sep 2018 23:16

Ik weet niet waar je ze in jet Garmin terug kan vinden. Normaal had ik als ik in Strava een segment markeerde, dat ze daarna ook op de Garmin actief werden als ik al fietsend in de buurt was. Maar laatste keer had ik het idee dat er iets niet helemaal goed functioneerd.
Afbeelding

Gebruikersavatar
stakie75
Forum-lid
Berichten: 333
Lid geworden op: 15 jan 2012 08:55
Locatie: Valkenswaard
Contact

Gebruikersavatar stakie75 16 sep 2018 19:23

Zit in de profielen. Bv Race en dan gegevensschermen. Daar kun je strava segmentenscherm aan en uitzetten. Toevallig net uit gezet.
Love riding Scott. Scott Addict 20 (2022) Scott Scale 970 (2023)

Gebruikersavatar
DrBibber
Forum-lid
Berichten: 286
Lid geworden op: 07 sep 2012 23:10

Gebruikersavatar DrBibber 17 sep 2018 08:01

Vreemd, daar staan ze ook niet bij mij. Heb inmiddels alles geprobeerd en ook tijdens mijn ritje kwamen de segmenten niet in beeld. Ga wel even bij Strava zelf vragen

Plaats reactie