Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

Garmin Edge 820 & Explore 820

verhto
Forum-lid
Berichten: 259
Lid geworden op: 09 mar 2015 18:37

verhto 13 sep 2019 14:49

heb gebeld naar garmin, moest een reset doen... indien dit niet hielp, terugsturen...hielp dus jammer genoeg niet

Dus mijn nieuwe refurbished van 1 week oud gaat terug naar verzender...

groeten,

Tarkin
Forum-lid
Berichten: 220
Lid geworden op: 22 nov 2016 08:17

Tarkin 04 nov 2019 21:31

Had ook een refurbished edge 820 binnen, een maandje niet gefietst dus ook de edge niet aangeraakt.

Morgen wil ik fietsen en start ik hem toch eens op, totaal geen response op het scherm. Als ik een hard reset doe krijg ik de boodschap "update failed". In garmin express staat dat hij op 12.10 zou staan (laatste versie). Alles wijst er momenteel op dat ik een gebrickte edge heb, dus maar een mailtje gestuurd naar garmin customer care. Not amused at the moment (en dat nadat ik positief verbaasd was na de vlotte afhandeling van de garmin)

I'll keep u posted

Tarkin
Forum-lid
Berichten: 220
Lid geworden op: 22 nov 2016 08:17

Tarkin 08 nov 2019 08:42

Na een paar dagen antwoord gehad. Ik moest hem volledig formatteren op windows en dan zou het goed komen.

Zo gezegd zo gedaan (zou ik zelf nooit gedaan hebben hadden ze het me niet gezegd), harde format, opnieuw aan garmin express gehangen, kaartje opnieuw uploaden en alles werkt weer.

edit:
en het is weer een retourtje geworden.
Na de format werkt de touch enkel als ik een hard reset gedaan heb, als hij gewoon uit en dan terug aangaat lukt het nie tmeer. Terug contact met garmin en opnieuw een procedure om hem te vervangen.

Wel vlotte communiatie met garmin, dat wel!

marsman
Forum-lid
Berichten: 2338
Lid geworden op: 23 nov 2008 13:05
Locatie: Midden NL

marsman 21 jan 2020 10:07

Vraagje die ik al eerder had gesteld. Ik krijg heel vaak een melding op het scherm dat de taal van mijn telefoon niet ondersteunt wordt. Ik heb een Galaxy S9. Alles staat op NL, de Edge ook. Ik krijg de melding als de Edge vanuit rust weer actief wordt en heel soms tijdens het rijden. Iemand een idee wat de oplossing is?
Ik pak ze wel weer in de afdaling :-)

klarientje
Forum-lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 mar 2020 22:56

klarientje 01 mar 2020 23:05

marsman schreef: 21 jan 2020 10:07 Vraagje die ik al eerder had gesteld. Ik krijg heel vaak een melding op het scherm dat de taal van mijn telefoon niet ondersteunt wordt. Ik heb een Galaxy S9. Alles staat op NL, de Edge ook. Ik krijg de melding als de Edge vanuit rust weer actief wordt en heel soms tijdens het rijden. Iemand een idee wat de oplossing is?


Hoi ik heb gisteren voor het eerst mn garmin edge 820 gebruikt. Heb ook een samsung s9. En bij mij gaat hij ook dezelfde melding.

Iemand idee wat je daar aan kan doen?

Danny091283
Forum-lid
Berichten: 415
Lid geworden op: 11 aug 2015 16:48
Locatie: Soest

Danny091283 27 mar 2020 18:55

Wat is een garmin edge 820 2e hands eigenlijk waard? Ik wil de mijne verkopen, want ik ben er helemaal klaar mee.

loonatik
Forum-lid
Berichten: 149
Lid geworden op: 19 mei 2008 01:33

loonatik 06 apr 2020 16:13

Heb net de edge explore verkocht(explore 820 zelfde?).
Raden jullie een case aan?
Vind dat meestal niet zo mooi maar aangezien de garmin wit is eigenlijk wel mooier denk ik 8-) .
En zijn de niet officiële garmin out front mounts oke?
Vind 40eu voor zon mount nogal duur
Zat er aan te denken om deze te kopen, incl case 22eu
https://www.ebay.nl/itm/TUFF-LUV-2-in-1 ... SwFMRc6Cq3
Giant Defy Advanced Pro 1
Bulls Copperhead 3 29
Isaac Force

nickkoopmans
Forum-lid
Berichten: 5
Lid geworden op: 03 dec 2005 18:50

nickkoopmans 25 mei 2020 08:41

hallo ,
Op garmin express staat : Reinstall map that is currently is loaded on this map. Is dit wijs om te doen of zo laten. Garmin is geupdated.
Nick

Gebruikersavatar
DrBibber
Forum-lid
Berichten: 286
Lid geworden op: 07 sep 2012 23:10

Gebruikersavatar DrBibber 24 jun 2020 20:12

Mijn Garmin Edge 820 rekent niet om als ik een keer van de route raak. Vandaag een route getekend met de Strava routebuilder maar werd over een pad gestuurd dat leek op privé terrein. Aan een heer gevraagd die eruit kwam het een fietspad was en hij antwoordde "niet echt" Daarom terug gegaan en de volgende afslag gepakt, al was deze best een stuk later. Ik werd op dat moment niet teruggeleid naar de route waarna ik hopeloos verdwaalde en een stuk tegen de route in heb gereden. Ik bedenk me dat dat terugleiden eigenlijk nooit gebeurt.. Is dit een instelling in de Garmin of heeft dit te maken met de manier waarop de route gemaakt is? Ik sla hem op als gpx file.

Gebruikersavatar
DrBibber
Forum-lid
Berichten: 286
Lid geworden op: 07 sep 2012 23:10

Gebruikersavatar DrBibber 25 jun 2020 20:29

Iemand? Lijkt me voor de bezitters van de 820 een redelijk makkelijke vraag?

JoostG
Forum-lid
Berichten: 2893
Lid geworden op: 23 okt 2013 21:38

JoostG 22 okt 2020 12:08

Beetje achtergrond..... Ik ben iemand die zich weinig verdiept in een fietscomputer en het het minst interessante onderdeel van mijn fiets vind. Ik zweer al jaren bij Apple, omdat alles van Apple zo makkelijk in gebruik is.
Ik heb destijds de Garmin 820 aangeschaft als vervanger van mijn Garmin 500. Over die laatste was ik erg tevreden, omdat deze het gewoon altijd deed. De 820 zou net weer wat meer kunnen.
Heel snel kreeg ik problemen met BT verbinding. Dat heb ik nooit weten op te lossen. Snel volgde de bekende halo, verdwenen de details op kaarten, en turn-by-turn navigatie. De batterij houdt met een open scherm nog geen 80km uit. Dus rijd ik langere ritten waarbij ik navigatie nodig heb met een zwart scherm (battery save modus) en druk ik op het scherm als ik verwacht dat ik moet afslaan. Regelmatig mag ik dan ook omkeren..... Daarnaast krijg ik steeds vaker de kreet "non navigatable route" (of iets dergelijks...). Dat blijft dan irritant vol in beeld staan (kost weer batterij en je ziet je route amper). Als ik er voor kies de kortste weg naar start te rijden, dan stuurt hij mij in een rechte lijn naar Taiwan. Ik houd van een uitdaging, maar ook dit is mij teveel..... Al met al ben ik er op een kleurenscherm, niets op vooruit gegaan, en speel dan ook met de gedachte om de garmin in enveloppe naar het hoofdkantoor te sturen met het verzoek om hem daar door de plee te spoelen. :winkthumb:

Zo dat was dan mijn 'positieve' bijdrage!
insta #gravelgremmen

Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0

Keezx
Forum-lid HC
Berichten: 9745
Lid geworden op: 05 mar 2016 01:05

Keezx 01 nov 2020 11:13

Maar eens wat positiefs melden.
Ik heb dat ding vorig jaar gekocht met het idee, ik gebruik heel weinig functionaliteit, dan heb ik ook geen problemen, en dat is na ruim 1 jaar een goede inschatting gebleken.
Ding doet precies wattie moet doen en da's voor mij heel weinig, vertoont wel de dingen die ik wil zien en heeft kaarten waarop ik kan zien waar ik zit, meer hoeft niet, en dus is tie voor mij prima, nog geen enkel probleem mee gehad, batterijverbruik iets van 6% per uur , onder de 65% nog niet geweest.
Het enorme geheugen is ook fijn, heel jaar rijden en elke rit opslaan.
Een Edge 500 met kleurenscherm ,touchscreen, kaarten en veel geheugen, dat is het voor mij en dus voldoet ie.
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig

Plaats reactie