Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

Garmin Edge 820 & Explore 820

Gabrie
Forum-lid
Berichten: 239
Lid geworden op: 25 mei 2016 23:42

Gabrie 21 sep 2018 11:36

Tip !! Dit heeft bij mij een enorm verschil gemaakt. Ipv na 4u leeg, zat ik nu op nog 60% na 100km continue de kaart in beeld. GPS+GLONASS uitgezet dus.

Uit de handleiding:
Om de prestaties in moeilijke omgevingen te verbeteren en de GPS-positiebepaling te versnellen, kunt u GPS+GLONASS inschakelen. Door GPS+GLONASS te gebruiken, neemt de gebruiksduur van de batterij sneller af dan wanneer alleen GPS wordt gebruikt.
Afbeelding

tweetywashere
Forum-lid
Berichten: 103
Lid geworden op: 02 jul 2016 09:09

tweetywashere 04 okt 2018 19:55

stakie75 schreef: 16 sep 2018 19:23 Zit in de profielen. Bv Race en dan gegevensschermen. Daar kun je strava segmentenscherm aan en uitzetten. Toevallig net uit gezet.
Ik heb exact hetzelfde probleem nu nadat ik een hard reset had uitgevoerd. Opeens zijn mijn live segmenten niet meer zichtbaar.... Grrr.

Bij gegevensvelden heb ik het netjes aan staan op gegevensschermen met hoogte profiel. Wanneer ik nu een route fiets, dan krijg ik wel onderin het kaartscherm een melding dat ik een segment in rij, maar het gegevensscherm zelf krijg ik met geen mogelijkheid naar voren. Wat doe ik fout??

marsman
Forum-lid
Berichten: 2373
Lid geworden op: 23 nov 2008 13:05
Locatie: Midden NL

marsman 05 okt 2018 14:09

Even geleden heb ik binnen dit forum gesproken over het slecht reagerende touchscherm van de 820. Ik heb altijd gereden met screenprotector. Heb ik er vorige week bij toeval afgehaald, omdat het zo gekrast was. Maakt gelijk een enorm verschil qua reageren van het scherm (gewoon snel). Tippie!
Ik pak ze wel weer in de afdaling :-)

tweetywashere
Forum-lid
Berichten: 103
Lid geworden op: 02 jul 2016 09:09

tweetywashere 05 okt 2018 21:11

tweetywashere schreef: 04 okt 2018 19:55
stakie75 schreef: 16 sep 2018 19:23 Zit in de profielen. Bv Race en dan gegevensschermen. Daar kun je strava segmentenscherm aan en uitzetten. Toevallig net uit gezet.
Ik heb exact hetzelfde probleem nu nadat ik een hard reset had uitgevoerd. Opeens zijn mijn live segmenten niet meer zichtbaar.... Grrr.

Bij gegevensvelden heb ik het netjes aan staan op gegevensschermen met hoogte profiel. Wanneer ik nu een route fiets, dan krijg ik wel onderin het kaartscherm een melding dat ik een segment in rij, maar het gegevensscherm zelf krijg ik met geen mogelijkheid naar voren. Wat doe ik fout??
Het bleek dat ik in Garmin Connect nog op Garmin segmenten zat! Nu op Strava overgezet, en ik zie nu direct de segmenten! Hiep hoi! Hoe zou live segmenten nu moeten werken? Moet ik daar nog steeds segmenten voor starren in Strava of doet ie dat automatisch?

Gebruikersavatar
stakie75
Forum-lid
Berichten: 333
Lid geworden op: 15 jan 2012 08:55
Locatie: Valkenswaard
Contact

Gebruikersavatar stakie75 06 okt 2018 12:07

Bij mij deed ie alleen de segmenten met een ster in Strava. Je moet die zelf een ster geven, alhoewel er soms ook random sterren gegeven worden door Strava heb ik het gevoel.
Love riding Scott. Scott Addict 20 (2022) Scott Scale 970 (2023)

tweetywashere
Forum-lid
Berichten: 103
Lid geworden op: 02 jul 2016 09:09

tweetywashere 07 okt 2018 10:43

BMS99 schreef: 03 sep 2018 11:25 Gisteren een route gereden en vooraf deze route in mijn 820 gezet via kabeltje; gpx file.

Nu reed ik ergens verkeerd en toen bleef het navigatie scherm hangen en gaf dit aan: Noord naar mijn eigen straat. Ik denk na een uur ofzo, toen deed de navigatie functie het weer dat ie aangeeft link/rechts.

Iemand hier ook last van en hoe krijg je dit eruit?
Redelijk bekend probleem. De processor van het apparaatje is te zwak om de route in één keer te berekenen, dus hij doet dat als het ware in twee stappen: Bij het starten van de navigatie pakt hij ongeveer 15% van de route, Als dat klaar is, volgt de rest van de route op de achtergrond. Probleem is dat de berekening dermate langzaam gaat dat je het punt tot waar hij al berekent heeft redelijk snel voorbij bent, met bovenstaande reactie als gevolg. Hij pakt hem weer op als hij vervolgens de hele route berekent heeft. Je kunt dit controleren door de navigatie anwijzingen te bekijken, daar zie je de calculatie weer terug komen.

Regelmatig een volledige reset helpt bij mij. Het treed dan nog wel op, maar maar heel kort.

verhto
Forum-lid
Berichten: 259
Lid geworden op: 09 mar 2015 18:37

verhto 09 okt 2018 14:24

ik heb sinds een week een probleem met de connectie tussen mijn smartphone oneplus6 en de garmin edge 820...
Blijkbaar zou dit komen door de update nr android 9.0 PIE...volgens garmin...

Zijn er nog collega's met dit probleem? Hopelijk snel een fix, want dat is de reden waarom ik mijn edge 800 in de schuif heb gelegd...

Gabrie
Forum-lid
Berichten: 239
Lid geworden op: 25 mei 2016 23:42

Gabrie 09 okt 2018 15:09

Zelfde combi: OnePlus 6 met Android 9 PIE en Edge 820. Ik had VOOR de Android update en na de Edge update even wat issues met niet meer syncen naar Strava. Verbindingen opnieuw gemaakt en toen werkte alles weer.

Na de update naar PIE geen verschil gemerkt en gewoon een werkende combinatie. Soms moet ik ze beiden wel even helpen met de upload na een rit, door op de telefoon in Garmin Connect, de sync te forceren. Maar meer ook niet.
Afbeelding

makke
Forum-lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 okt 2018 06:53

makke 15 okt 2018 06:56

hallo ,
ik vraag mij het volgende af. ik rij regelmatig een lus via de optie rondrit met de racefiets. Wat mij wel stoort is dat de routes dikwijls vaak grote wegen nemen en niet de kleinere wegen. (die toch wel aangenamer zijn om te fietsen)

is dit een optie die je kan instellen op de gps? Vermijden grote/drukke wegen bijvoorbeeld...

bedankt voor de tips.

mvg

JRBosma
Forum-lid
Berichten: 39
Lid geworden op: 16 jun 2017 08:16

JRBosma 26 okt 2018 14:15

Patrick M schreef: 21 jul 2018 13:09 Sinds ik vorige week mijn 820 Edge geüpdatet heb kan ik geen rondrit meer maken.
Het apparaat geeft dan routeberekeningsfout.

Heeft iemand een idee wat er aan de hand is, en hoe dit opgelost kan worden?
Heb je dit inmiddels opgelost? Ik loop tegen hetzelfde probleem aan.
Of misschien iemand anders die hier een oplossing voor heeft?

beaker
Forum-lid
Berichten: 229
Lid geworden op: 18 jan 2010 22:55

beaker 17 nov 2018 11:39

Update 10.24 naar GPS+Galileo.

Hierbij link naar deze update. Na installatie aan Garmin Connect hangen voor juiste firmware.
https://www8.garmin.com/support/downloa ... 6#Instruct

tweetywashere
Forum-lid
Berichten: 103
Lid geworden op: 02 jul 2016 09:09

tweetywashere 17 nov 2018 16:53

Direct geinstalleerd. Eerste constatering is dat whatsappjes nu wel zichtbaar worden, dat is mooi. Verder reageert hij tot nog toe zoals zou moeten...

Plaats reactie