Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

Garmin Edge 820 & Explore 820

Gebruikersavatar
asmeets
Forum-lid
Berichten: 775
Lid geworden op: 22 sep 2009 23:23
Contact

Gebruikersavatar asmeets 07 mei 2017 15:29

Eergisteren versie 7.0 van de software op de 820 gezet. Zaterdag de Classico Boretti gereden en 165 kilometer lang aanwijzingen voor de route gekregen, herbereken ging snel en bij afwijken van de route wordt de weer goed opgepakt als je er weer op terecht komt.

Lijkt vooralsnog dus een goede verbetering.

Ook zouden problemen met bluetooth opgelost zijn, maar een livetrack kan maar tot het moment waarop gepauzeerd wordt gevolgd worden.

Wilier_Granturismo
Forum-lid
Berichten: 136
Lid geworden op: 18 mar 2012 14:56

Wilier_Granturismo 12 mei 2017 16:08

Iemand ervaring met een screen-protector voor de 820 ?
Zowel positief als negatief ?
Waar gekocht ?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Gebruikersavatar
TL@
Forum-lid HC
Berichten: 5923
Lid geworden op: 20 dec 2012 13:15

Gebruikersavatar TL@ 12 mei 2017 16:11

Op Aliexpress een silcone hoesje en screenprotector gekocht.

Hoesje is echt goed, screenprotector niet. De Garmin werkte echt niet lekker meer en in koud weer reageerde het touchscreen helemaal niet meer. Dus nu maar zonder.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Matthijs1973
Forum-lid
Berichten: 444
Lid geworden op: 25 sep 2012 08:26
Locatie: Zeist

Gebruikersavatar Matthijs1973 12 mei 2017 18:40

waarom zou je een screenprotector en hoesje om de garmin doen tijdens het fietsen? bij de MTB zou ik me er nog iets bij kunnen voorstellen. Ik heb de afgelopen jaren op de garmin800 wel een folie gehad, maar nog nooit een situatie gehad dat het nuttig is geweest.

Wilier_Granturismo
Forum-lid
Berichten: 136
Lid geworden op: 18 mar 2012 14:56

Wilier_Granturismo 12 mei 2017 20:15

Waarom had je er zelf een folie op dan ?

Vind t een fijn idee om iets van bescherming tussen het scherm en dingen van buitenaf te hebben.
Er zijn zover ik kan vinden "glazen" en "folie" versies van screen-protectie.



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Gebruikersavatar
Matthijs1973
Forum-lid
Berichten: 444
Lid geworden op: 25 sep 2012 08:26
Locatie: Zeist

Gebruikersavatar Matthijs1973 12 mei 2017 22:17

ik had er een folie op omdat het mijn 1e dure fietscomputer was en ik het idee had dat er door transport of gebruik krassen op zouden kunnen komen. Maar al die km's heb ik geen praktische situatie meegemaakt of kunnen bedenken waardoor een hoesje nut zou hebben en hetzelfde voor een folie. Maar als je het wilt gebruiken prima, maar gezien het gevoelige scherm van de 820 lijkt me het geen aanrader.

JaapWgt
Forum-lid
Berichten: 46
Lid geworden op: 20 aug 2013 10:31

JaapWgt 14 mei 2017 10:44

Edge 820, ben er redelijk tevreden over. Wat ik erg jammer vind, is dat het niet mogelijk is (lijkt) om Strava Live Segments te gebruiken tijdens het rijden van een route.

Heeft iemand uitgedokterd of dit misschien op een andere manier voor elkaar te krijgen. De Elemnt Bolt kan het wel, zo te lezen...

wdfl
Forum-lid
Berichten: 723
Lid geworden op: 02 mar 2015 16:27

wdfl 14 mei 2017 17:50

JaapWgt schreef:Edge 820, ben er redelijk tevreden over. Wat ik erg jammer vind, is dat het niet mogelijk is (lijkt) om Strava Live Segments te gebruiken tijdens het rijden van een route.

Heeft iemand uitgedokterd of dit misschien op een andere manier voor elkaar te krijgen. De Elemnt Bolt kan het wel, zo te lezen...

strava premium account?
And if it's fast or slow
All I really know is I'm gonna enjoy the ride (Krewella- Enjoy the ride)

scottwilko
Forum-lid HC
Berichten: 4359
Lid geworden op: 23 feb 2005 20:44

scottwilko 15 mei 2017 07:41

Inderdaad niet mogelijk om live segments te gebruiken tijdens het navigeren.
De edge 820 kan maar 1 navigatie activiteit tegelijk aan, en dat is dus kiezen tussen een koers volgen of segmenten weergeven.
Strava premium account voegt daarvoor niets toe

Gebruikersavatar
Celeste85
Forum-lid
Berichten: 38
Lid geworden op: 24 mei 2016 20:05

Gebruikersavatar Celeste85 16 mei 2017 19:54

Afgelopen weekend van een 810 naar een 820 gegaan en ben toch wel blij. Nu moet Hidemybell wel met een kleinere variant komen want de 820 hide 'm niet xD
Bianchi Via Nirone 7 Triple (een drietje is een mietje..) :mrgreen:

JaCop
Forum-lid
Berichten: 58
Lid geworden op: 03 apr 2017 16:41

JaCop 22 mei 2017 14:56

Iemand enig idee welke hartslagmeter een Edge 820 als prioriteit neemt?

Ik bedoel hiermee het volgende;
Ik heb een EDGE 820 bundel gekocht (edge, hartslagmeter, snelheidsmeter etc...-
Ik gebruik die hartslagmeter als ik ga fietsen en deze is dus ook gekoppeld met de Edge.

Nu heb ik als cadeau een Garmin Vivosmart 3 fitness tracker gekregen met HR meting. ik heb ook gelezen dat deze kan gekoppeld worden aan de EDGE als een nieuwe hartslag meter. Ik zou deze dan ook wel willen koppelen.
Alleen heb ik de volgende vraag: ik zou de fitness tracker uiteraard altijd aanhouden (zoals het moet), en deze dan gebruiken als hartslagmeter als ik gewoon onderweg (geen training, recreatief tourtje) ben de fiets en de Edge gebruik voor navigatie. Op deze momenten is het geen enkel probleem om de Vivosmart meter te koppelen met de edge en deze te gebruiken als hartslag meter. De juistheid van de HR metingen is voor zo'n toertjes niet echt van belang.

Wanneer ik echter ga trainen wil ik natuurlijk de meest juiste HR meting hebben en zou ik de bijgeleverde borstband gebruiken. Ik wil natuurlijk niet dat de borstband en de polshartslagmeter elkaar gaan tegenwerken en dan een verkeerde meting geven. Iemand hier ervaring mee?

Is het mogelijk om een hartslagmeter als prioritair in te stellen op de Edge en dat hij dan altijd automatisch gaat zoeken naar deze. Indien deze niet gevonden wordt, mag hij de fitnesstracker gebruiken.

gede
Forum-lid
Berichten: 1037
Lid geworden op: 21 mar 2010 01:38

gede 22 mei 2017 16:57

JaCop schreef: 22 mei 2017 14:56 Iemand enig idee welke hartslagmeter een Edge 820 als prioriteit neemt?

Ik bedoel hiermee het volgende;
Ik heb een EDGE 820 bundel gekocht (edge, hartslagmeter, snelheidsmeter etc...-
Ik gebruik die hartslagmeter als ik ga fietsen en deze is dus ook gekoppeld met de Edge.

Nu heb ik als cadeau een Garmin Vivosmart 3 fitness tracker gekregen met HR meting. ik heb ook gelezen dat deze kan gekoppeld worden aan de EDGE als een nieuwe hartslag meter. Ik zou deze dan ook wel willen koppelen.
Alleen heb ik de volgende vraag: ik zou de fitness tracker uiteraard altijd aanhouden (zoals het moet), en deze dan gebruiken als hartslagmeter als ik gewoon onderweg (geen training, recreatief tourtje) ben de fiets en de Edge gebruik voor navigatie. Op deze momenten is het geen enkel probleem om de Vivosmart meter te koppelen met de edge en deze te gebruiken als hartslag meter. De juistheid van de HR metingen is voor zo'n toertjes niet echt van belang.

Wanneer ik echter ga trainen wil ik natuurlijk de meest juiste HR meting hebben en zou ik de bijgeleverde borstband gebruiken. Ik wil natuurlijk niet dat de borstband en de polshartslagmeter elkaar gaan tegenwerken en dan een verkeerde meting geven. Iemand hier ervaring mee?

Is het mogelijk om een hartslagmeter als prioritair in te stellen op de Edge en dat hij dan altijd automatisch gaat zoeken naar deze. Indien deze niet gevonden wordt, mag hij de fitnesstracker gebruiken.
Ik denk dat hij de eerste die hij opmerkt, gaat gebruiken. Als hij dan nadien nog een tweede vindt die hij kent, gaat hij vragen of je wilt dat deze het overneemt of niet.

Plaats reactie