Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

Advies voor interactie Trainer icm Edge 810 en Zwift

Gebruikersavatar
SSL
Forum-lid
Berichten: 53
Lid geworden op: 23 okt 2014 14:42

Gebruikersavatar SSL 11 jul 2016 14:38

TLDR: Zie vetgedrukt

Hi. Aankomende herfst/winter wil ik virtueel (smart) fietsen uitproberen. Ik wil hier aanvankelijk niet teveel geld aan uitbesteden. Ik heb al bij diverse fysieke en webwinkels e.e.a. uitgevraagd maar echt duidelijkheid is er niet geschept. Ik wil geen miskoop doen dus bij deze hulp gevraagd met het uitdokteren van wat past bij mijn behoefte. Bij voorbaat dank.

Ik zal een case schetsen met mijn requirements en wat ik al heb staan

Ik wil op een interactieve trainer met Zwift trainen. De trainer moet kunnen communiceren met Zwift en mijn Edge 810 + speed en cadans sensor. Dus als ik een virtuele berg beklim wil ik weerstand ervaren. Met de Garmin wil ik hartslag, snelheid, cadans registreren van de garmin sensoren en power meting van de trainer. Ik wil zwiften en na afloop van de sessie de datawaarden uploaden naar Garmin Connect.


Ik heb een:
- High end desktop pc,
- Racefiets
- Garmin Edge 810
- 1x ANT+ Speed sensor
- 1x ANT+ Cadence sensor
- 1x +Ant dongle + usb verlengkabel
- Yoga mat

Max budget voor Trainer €400

- Welke interactieve trainer voldoet aan de boven gestelde scenario (vortex smart?)
- Is de powermeting van een interactieve trainer een indicatie of redelijk accuraat?
- Kan een ANT+ sensor gelijktijdig uitgelezen worden door meerdere devices (trainer en edge 810)
Commute: Cube SL Road Race 2015 Ultegra
Tour: Sensa Aquila SL Custom 2015 U-DI2 / RFC55 / Superlogic

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27543
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 11 jul 2016 14:41

Vermogensmeting is in die prijsklasse totaal onbetrouwbaar, maar bij Zwift kun je ook power berekenen op basis van hartslag. Dat is ook niet heel betrouwbaar maar soit.

ANT+ op twee devices uitlezen is geen probleem, met BT smart kan dit niet.

Gebruikersavatar
rielplayer
Forum-lid
Berichten: 425
Lid geworden op: 21 aug 2009 20:48

Gebruikersavatar rielplayer 11 jul 2016 14:56

En anders je centen in een vermogensmeter investeren en deze met zwift verbinden. Dan heb je genoeg aan een simpele trainer, alleen geen automatische weerstandsregeling door Zwift. Je hebt dan wel het hele jaar door profijt van je vermogensmeter.

Gebruikersavatar
SSL
Forum-lid
Berichten: 53
Lid geworden op: 23 okt 2014 14:42

Gebruikersavatar SSL 11 jul 2016 15:01

havana schreef:Vermogensmeting is in die prijsklasse totaal onbetrouwbaar, maar bij Zwift kun je ook power berekenen op basis van hartslag. Dat is ook niet heel betrouwbaar maar soit.

ANT+ op twee devices uitlezen is geen probleem, met BT smart kan dit niet.

Bedankt voor de input.

Is het onbetrouwbaar omdat het niet klopt met de werkelijkheid. Of onbetrouwbaar omdat het iedere keer verschillend kan zijn? Ik vind het niet erg als het apparaat de verkeerde wattage meet zolang het maar consistent verkeerd meet.

Voldoet de tacx Vortex Smart voor mijn scenario of zou ik toch een type hoger (bushido) moeten gaan (weliswaar) buiten budget.
Commute: Cube SL Road Race 2015 Ultegra
Tour: Sensa Aquila SL Custom 2015 U-DI2 / RFC55 / Superlogic

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27543
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 11 jul 2016 15:03

Onbetrouwbaar, dus de ene keer te veel en de andere keer te weinig.

Met die Tacx heb ik zelf geen ervaring. Ik gebruik voor mijn indoortrainingen een spinningfiets met daarop mijn Powertap-pedalen.

Gebruikersavatar
SSL
Forum-lid
Berichten: 53
Lid geworden op: 23 okt 2014 14:42

Gebruikersavatar SSL 11 jul 2016 15:14

rielplayer schreef:En anders je centen in een vermogensmeter investeren en deze met zwift verbinden. Dan heb je genoeg aan een simpele trainer, alleen geen automatische weerstandsregeling door Zwift. Je hebt dan wel het hele jaar door profijt van je vermogensmeter.
Dat is ook zeker een mogelijkheid, maar ik ben iemand die er al te lang overdoet om aan te kleden en om dan power pedalen te verwisselen. Het is zo gebeurd, maar ik wil het zo laagdrempelig mogelijk houden.

Ik wil enkel mijn 2e fiets gebruiken voor op de trainer.
Commute: Cube SL Road Race 2015 Ultegra
Tour: Sensa Aquila SL Custom 2015 U-DI2 / RFC55 / Superlogic

Gebruikersavatar
SSL
Forum-lid
Berichten: 53
Lid geworden op: 23 okt 2014 14:42

Gebruikersavatar SSL 20 jul 2016 11:38

Misschien een stomme vraag, maar stijgen de prijzen van (tacx) trainers in de herfst/wintermaanden. Of is dat verwaarloosbaar.
Commute: Cube SL Road Race 2015 Ultegra
Tour: Sensa Aquila SL Custom 2015 U-DI2 / RFC55 / Superlogic

Plaats reactie