Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

Een vermogensmeter aanschaffen [vragen, tips en ervaringen]

Gebruikersavatar
raven14
Forum-lid
Berichten: 3340
Lid geworden op: 13 dec 2013 18:25

Gebruikersavatar raven14 28 nov 2021 15:45

Ja die blijven knipperen. Oranje wil zeggen dat je niet hard genoeg trapt, ze moeten groen worden.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Philippos
Forum-lid
Berichten: 2851
Lid geworden op: 08 jun 2018 23:40
Locatie: Castricum
Contact

Gebruikersavatar Philippos 28 nov 2021 16:08

beezer schreef: 28 nov 2021 14:36 Vandaag mijn nieuw Assiomas geïnstalleerd. De Vectoer3 van Garmin links laten liggen :roll:

Klopt het dat de led lampjes tijdens het fietsen blijven knipperen ? Of gaan die op een gegeven moment uit ?
Ik denk dat Raven bedoelt dat je de handleiding er bij moet pakken 😉

Gebruikersavatar
raven14
Forum-lid
Berichten: 3340
Lid geworden op: 13 dec 2013 18:25

Gebruikersavatar raven14 28 nov 2021 16:40

Haha neen, ze bljven gewoon oranje knipperen tijdens gebruik.
Afbeelding

Gebruikersavatar
beezer
Forum-lid
Berichten: 948
Lid geworden op: 15 jan 2008 20:04
Locatie: Assen

Gebruikersavatar beezer 28 nov 2021 17:17

raven14 schreef: 28 nov 2021 16:40 Haha neen, ze bljven gewoon oranje knipperen tijdens gebruik.

:winkthumb: :D :D :D :D :D
Lid blazersgilde
Specialized Allez
Specialized Tarmac Sworks SL5
Specialized Tarmac Sworks SL6 2X

Thijs010
Forum-lid
Berichten: 25
Lid geworden op: 29 jul 2011 16:59

Thijs010 16 dec 2021 20:21

Ik heb zojuist een Sigeyi voor de MTB besteld.

Voelt een beetje als een gok, maar heb het idee dat er de laatste twee maanden toch eigenlijk alleen maar positieve ervaringen op het internet worden gedeeld.

Will keep you posted!

Seriph
Forum-lid
Berichten: 102
Lid geworden op: 25 jul 2014 13:21

Seriph 03 jan 2022 14:55

Ik zit zelf ook te shoppen voor een powermeter. Een beetje op budget maar wel tweezijdig. Zeg tot max €600. Ik zat eerst naar de Favero Assioma DUO-Shi te kijken maar die vielen eigenlijk een beetje af omdat niet iedereen onverdeeld positief was en ik pedalen toch een beetje gevoelig vind zo aan het uiteinde van je fiets.

Met een beetje stretchen kwam ik dan op de Rotor InSpider DM uit maar daar was weer niet helemaal duidelijk of ik die zonder extra spullen te moeten kopen zoals assen op mijn Ultegra Crank zou kunnen passen. Weet iemand dat antwoord?

Daarna viel mijn oog op een 4iiii PRECISION PRO 105 R7000 POWER METER 50-34 bij Futurum shop. Met wat korting en zo kom ik dan op €499 uit. Dezelfde versie maar dan in Ultegra is vrijwel overal uitverkocht en boven budget. Wat is het verschil als ik deze 105 crank op mijn verder ultegra set monteer? Volgens is het alleen gewicht. Ik kan eventueel de ultegra chainrings van de uitgaande crank er weer op zetten of deze als reserve gebruiken.

scottwilko
Forum-lid HC
Berichten: 4328
Lid geworden op: 23 feb 2005 20:44

scottwilko 03 jan 2022 15:39

Rotor Inspider zit de crank al aan gemonteerd. Dan kan de huidige Ultegra op marktplaats of in de opslag.
Of hij zo in jouw frame past durf ik niet te zeggen, de Rotor heeft een 30mm as, terwijl Shimano over het algemeen 24mm heeft. Daarnaast heb je in ieder geval ook nog een spider of dm kettingbladen nodig. Shimano exemplaren passen niet zo op de dm passing van Rotor.
Overigens zijn Rotor cranks wel absoluut top.

Seriph
Forum-lid
Berichten: 102
Lid geworden op: 25 jul 2014 13:21

Seriph 03 jan 2022 15:54

Ik keek naar deze https://www.mantel.com/rotor-inspider-dm dat is alleen een spider. En als ik de website van de fabrikant erbij pak ( https://rotorbike.com/catalog/default/inspider.html ) dan zie ik er geen Shimano bij staan wat me doet twijfelen.

Fietser_1971
Forum-lid
Berichten: 203
Lid geworden op: 30 aug 2015 11:47

Fietser_1971 03 jan 2022 17:38

Seriph schreef: 03 jan 2022 14:55 Ik zit zelf ook te shoppen voor een powermeter. Een beetje op budget maar wel tweezijdig. Zeg tot max €600. Ik zat eerst naar de Favero Assioma DUO-Shi te kijken maar die vielen eigenlijk een beetje af omdat niet iedereen onverdeeld positief was en ik pedalen toch een beetje gevoelig vind zo aan het uiteinde van je fiets.
Als je niet persé vast zit aan spd-sl pedalen kun je ook de Favero Assioma uno of duo overwegen. Dan heb je look style plaatjes, die compatibel zijn met spd-sl schoenen.
Deze pedalen zijn zo'n beetje de benchmark, al een tijd op de markt en daarmee tried and tested. Er zijn diverse lange termijn reviews te vinden waar ze zonder uitzondering goed uitkomen.
Ze zijn bij gelegenheid nog wel eens in de aanbieding, dan zou je rond de 600 uitkomen voor de duo's.
Maar als je nu toch al een spider overweegt kun je wellicht net zo goed voor een uno gaan, die zijn een stuk voordeliger.

Baldwin
Forum-lid
Berichten: 65
Lid geworden op: 25 mar 2021 21:32

Baldwin 03 jan 2022 19:47

Seriph schreef: 03 jan 2022 15:54 Ik keek naar deze https://www.mantel.com/rotor-inspider-dm dat is alleen een spider. En als ik de website van de fabrikant erbij pak ( https://rotorbike.com/catalog/default/inspider.html ) dan zie ik er geen Shimano bij staan wat me doet twijfelen.
Als je deze wilt gebruiken met Shimano trapaslagers (24 mm) moet je de 24mm as hebben en de cranks die daar geschikt voor zijn: Vegast 24 of Aldhu 24.

Als je de 3D+ cranks en as wilt gebruiken moet je ook 30mm trapaslagers monteren.

Seriph
Forum-lid
Berichten: 102
Lid geworden op: 25 jul 2014 13:21

Seriph 03 jan 2022 20:09

Fietser_1971 schreef: 03 jan 2022 17:38
Seriph schreef: 03 jan 2022 14:55 Ik zit zelf ook te shoppen voor een powermeter. Een beetje op budget maar wel tweezijdig. Zeg tot max €600. Ik zat eerst naar de Favero Assioma DUO-Shi te kijken maar die vielen eigenlijk een beetje af omdat niet iedereen onverdeeld positief was en ik pedalen toch een beetje gevoelig vind zo aan het uiteinde van je fiets.
Als je niet persé vast zit aan spd-sl pedalen kun je ook de Favero Assioma uno of duo overwegen. Dan heb je look style plaatjes, die compatibel zijn met spd-sl schoenen.
Deze pedalen zijn zo'n beetje de benchmark, al een tijd op de markt en daarmee tried and tested. Er zijn diverse lange termijn reviews te vinden waar ze zonder uitzondering goed uitkomen.
Ze zijn bij gelegenheid nog wel eens in de aanbieding, dan zou je rond de 600 uitkomen voor de duo's.
Maar als je nu toch al een spider overweegt kun je wellicht net zo goed voor een uno gaan, die zijn een stuk voordeliger.
Ik zit een beetje vast aan SPD-SL. Op mijn andere fiets heb ik ook SPD-SL pedalen. Als ik dan alles moet omgooien dan moet ik nog eens extra investeren in nieuwe pedalen in mijn andere fiets. Het is geen monster investering maar dan dan blijf ik het budget rekken. En ja je kan de pedalen makkelijk omzetten naar een andere fiets maar dat gaat me toch storen als voor een sessie zwift eerst mijn pedalen van mijn buitenfiets moet schroeven. Maar ik zal het op de optie lijst zetten. Ik zie dat de goedkoopste pedalen maar een paar tientjes zijn en dat kan best op de trainerfiets.
Baldwin schreef: 03 jan 2022 19:47
Seriph schreef: 03 jan 2022 15:54 Ik keek naar deze https://www.mantel.com/rotor-inspider-dm dat is alleen een spider. En als ik de website van de fabrikant erbij pak ( https://rotorbike.com/catalog/default/inspider.html ) dan zie ik er geen Shimano bij staan wat me doet twijfelen.
Als je deze wilt gebruiken met Shimano trapaslagers (24 mm) moet je de 24mm as hebben en de cranks die daar geschikt voor zijn: Vegast 24 of Aldhu 24.

Als je de 3D+ cranks en as wilt gebruiken moet je ook 30mm trapaslagers monteren.
Dan gaat die rotor dus afvallen. Dat is een hoop ombouwen en extra spullen bij moeten kopen.

Dat heeft me dan in elk geval geholpen deze af te laten vallen. Dan gaat het tussen €650 voor Favero + Extra pedalen of €499 voor 4iiii 105 crank. Ik ga er een nachtje over slapen.

Gebruikersavatar
RKN
Forum-lid
Berichten: 1326
Lid geworden op: 01 apr 2014 16:40
Locatie: Vechtdal

Gebruikersavatar RKN 04 jan 2022 07:20


Plaats reactie