Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

Een vermogensmeter aanschaffen [vragen, tips en ervaringen]

IIlIIIlIIII
Forum-lid
Berichten: 26
Lid geworden op: 26 jul 2017 12:03

IIlIIIlIIII 12 aug 2018 19:06

Mijn P2M is vrijdag toegekomen, gisteren gemonteerd op nog geen 10 minuutjes en een eerste testritje gedaan. De verbinding met de Elemnt Bolt ging feilloos, na de kalibratie een 20km gefietst.

Vandaag een grotere toer van 3u gedaan en geen enkele dropout. In de loop van de week eens vergelijken met m'n Kickr maar verwacht dat alles wel in orde is.

Voor mensen die twijfelen over een P2M; gewoon kopen! Vooral de NGeco is zeker z'n prijs waard.

Edit: Natuurlijk de verplichte foto

Afbeelding

Ik heb hem besteld met zwarte stickers maar ik denk niet dat ik de stickers erop ga plakken. Zo zonder plakkers ziet hij er beter uit imo.

Bospaadje
Forum-lid
Berichten: 1696
Lid geworden op: 17 okt 2016 15:46

Bospaadje 17 aug 2018 12:36

Kluus schreef: 08 aug 2018 22:36
Bospaadje schreef: 19 jul 2018 08:49
matthiav schreef: 18 jul 2018 10:06 Jep, status van batterij kan je via de 4iiii app controleren. Die heb je best op je gsm staan, dan kan je af en toe ook eens controleren of er nieuwe firmware is. Voor de rest heb je deze app niet veel nodig maar neemt amper geheugen in beslag.
Okay bedankt, ik ben het gisteren wederom vergeten te checken, Ik vrees dat ik beter een gesealde batterij in mijn zadeltasje kan stoppen. Kans lijkt me vrij groot dat ik een keer geconfronteerd ga worden met lege batterij. Dat is opzich ook niet zo'n grote ellende, vervangen is 1 minuuut werk :winkthumb:

Eens kijken of ik er straks wel aan denk.
Bij een Garmin krijg je netjes een waarschuwing als de batterij op 10% zit. Dat zou in de meeste gevallen ruim voldoende moeten zijn om de rit af te maken en bij thuiskomst de batterij te vervangen. ;-)

Mijn Wahoo Elemnt Bolt heb ik nog te kort om dat aan de hand te hebben gehad, dus geen idee of je daar ook die waarschuwing krijgt.
Ook bij de edge800?
Ik zat een fiets Uur of 12 geleden op 30%.

Stevige tocht in CZ gereden, ben eens benieuwd waar hij opstaat als ik thuis ben een of ik inderdaad melding krijg.

Gebruikersavatar
Kluus
Forum-lid
Berichten: 480
Lid geworden op: 08 aug 2015 14:07

Gebruikersavatar Kluus 17 aug 2018 14:41

Bospaadje schreef: 17 aug 2018 12:36
Kluus schreef: 08 aug 2018 22:36
Bospaadje schreef: 19 jul 2018 08:49

Okay bedankt, ik ben het gisteren wederom vergeten te checken, Ik vrees dat ik beter een gesealde batterij in mijn zadeltasje kan stoppen. Kans lijkt me vrij groot dat ik een keer geconfronteerd ga worden met lege batterij. Dat is opzich ook niet zo'n grote ellende, vervangen is 1 minuuut werk :winkthumb:

Eens kijken of ik er straks wel aan denk.
Bij een Garmin krijg je netjes een waarschuwing als de batterij op 10% zit. Dat zou in de meeste gevallen ruim voldoende moeten zijn om de rit af te maken en bij thuiskomst de batterij te vervangen. ;-)

Mijn Wahoo Elemnt Bolt heb ik nog te kort om dat aan de hand te hebben gehad, dus geen idee of je daar ook die waarschuwing krijgt.
Ook bij de edge800?
Ik zat een fiets Uur of 12 geleden op 30%.

Stevige tocht in CZ gereden, ben eens benieuwd waar hij opstaat als ik thuis ben een of ik inderdaad melding krijg.
Hmm dat weet ik niet, maar is denk niet dat de 4iiii in 12 uur actief gebruik 20% verliest, ik denk zelfs dat ie nog boven de 20% zit nu.

Overigens kon ik via de 810 ook ergens bij de sensor instellingen de "battery quality" weergeven, ik kan helaas niet nazoeken waar het exact zat want mijn 810 is inmiddels van eigenaar gewisseld. ;)

Bospaadje
Forum-lid
Berichten: 1696
Lid geworden op: 17 okt 2016 15:46

Bospaadje 18 aug 2018 16:59

Vandaag vlak voordat ik thuis was, plots de melding dat de batterijen leeg waren. En bij inschakelen aan pc ook weer melding. Top, bedankt voor de tip. Normaal klik ik die meldingen blind weg

flowik
Forum-lid
Berichten: 135
Lid geworden op: 27 dec 2017 12:19

flowik 25 aug 2018 21:42

IIlIIIlIIII schreef: 12 aug 2018 19:06 Mijn P2M is vrijdag toegekomen, gisteren gemonteerd op nog geen 10 minuutjes en een eerste testritje gedaan. De verbinding met de Elemnt Bolt ging feilloos, na de kalibratie een 20km gefietst.

Vandaag een grotere toer van 3u gedaan en geen enkele dropout. In de loop van de week eens vergelijken met m'n Kickr maar verwacht dat alles wel in orde is.

Voor mensen die twijfelen over een P2M; gewoon kopen! Vooral de NGeco is zeker z'n prijs waard.

Edit: Natuurlijk de verplichte foto

Afbeelding

Ik heb hem besteld met zwarte stickers maar ik denk niet dat ik de stickers erop ga plakken. Zo zonder plakkers ziet hij er beter uit imo.
Ziet er goed uit! Ik zit er over na te denken om van de winter ook zo een vermogensmeter te kopen... Maar mijn vraag was of deze gewoon compatibele zijn met Q-rings of Ovale kettingbladen. Andere merken zeggen dit van wel of niet over hun vermogensmeter maar Power2Max geeft hier niet zo zeer antwoord op,

Gebruikersavatar
53x11
Forum-lid HC
Berichten: 8944
Lid geworden op: 28 sep 2005 00:38

Gebruikersavatar 53x11 25 aug 2018 22:45

Dat hangt er vanaf hoe de omwentelingen van je cranks worden gemeten. Met een magneetje gaat het mis. Dan wordt namelijk aangenomen dat je omwentelingssnelheid constant is, en dat is bij een ovaal tandblad niet het geval. P2M (en anderen) bepalen de omwentelingssnelheid continu*, en dan zijn ovale bladen geen probleem.

*Met een versnellingssensor die de centriputaalversnelling meet, daaruit volgt rechtstreeks de hoeksnelheid van de crank.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

IIlIIIlIIII
Forum-lid
Berichten: 26
Lid geworden op: 26 jul 2017 12:03

IIlIIIlIIII 27 aug 2018 09:37

Ik had voor mijn aankoop P2M hier ook over aangesproken en ze zeiden dat dit geen probleem is aangezien het vermogen (zoals 53x11 al zei) meerdere malen per omwenteling wordt berekend.

matthiav
Forum-lid
Berichten: 603
Lid geworden op: 02 sep 2015 18:28

matthiav 27 aug 2018 16:52

Bij vragen zulke vragen over P2M kan je ze inderdaad best gewoon een berichtje sturen. Ze zijn zeer hulpvaardig op dat vlak

Zino
Forum-lid
Berichten: 113
Lid geworden op: 02 feb 2016 15:34

Zino 03 okt 2018 19:52

Ik zoek een vermogensmeter die ik wil gebruiken in combinatie met een Garmin 800 (ANT)op mijn fiets voor buiten. Ook zou ik ook graag hebben dat er via Bleutooth kan verbinding gemaakt worden om mijn Elite Rampa juist te kunnen configureren. Budget rond de 500€. Welke koop ik best?
Hoe rapper je traag kan rijden, hoe beter je bent...

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27561
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 03 okt 2018 19:58

Zijn zoveel goede opties voor dat geld.

Lees dit eens door

http://www.cyclokalender.nl/NewSite/pro ... =583#form2

matthiav
Forum-lid
Berichten: 603
Lid geworden op: 02 sep 2015 18:28

matthiav 04 okt 2018 09:44

Elke moderne powermeter heeft bluetooth en ANT+ verbinding, daarop ga je dus geen powermeter selecteren. Welke groep heb je op je racefiets? Een budget van 500€ is wel nipt als je naar een nieuwe powermeter kijkt.

Gebruikersavatar
Zorro
Forum-lid HC
Berichten: 6746
Lid geworden op: 01 jan 2008 15:07
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Zorro 04 okt 2018 19:43

@Zino. Wat voor groepset hebben we het over?
Vanwege aanschaf dubbelzijdige Stages gaat mijn Stages Shimano105 (Gen2) left only 172.5mm in de verkoop.

Zie: viewtopic.php?f=15&t=87372
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock

Plaats reactie