Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

Wahoo ELEMNT GPS

tetelepta
Forum-lid
Berichten: 18
Lid geworden op: 22 dec 2014 00:29

tetelepta 10 jun 2021 22:05

Graham schreef: 04 jun 2021 16:51 [
Support van Wahoo is wel erg goed naar mijn mening/ervaringen. Maar ik zie ze dit niet fixen. Hoop stiekem dat ze het met firmware kunnen verbeteren maar denk eerder een hardware ding. Wel benieuwd of iemand daar meer van weet mbt antennes ed. van garmin vs wahoo. Garmin heeft er duidelijk meer ervaring mee, wat ook logisch is.
Wat merk jij aan de mindere performance in beboste gebieden? Ik heb gisteren een MTB route gereden ten westen van Apeldoorn en daar had ik weer vergelijkbare problemen. Deze keer is de ontvangst niet geheel weggevallen, maar wel weer die grote afwijking.

Wat mij opvalt is dat de afwijking vooral in een richting is. Volgens mij was dat over de zuid/west lijn. Als ik over die lijn reed stond de cursor bijna op de route lijn maar kwam de cursor te laat of te vroeg bij de afslagen, waardoor ik er soms voorbij reed. Als ik over de noord/zuid reed zat ik weer een behoorlijk stuk naast de route lijn.

Ik heb inmiddels een aanbod gekregen om het om te ruilen. Vraag me alleen af of ik dan een nieuwe of een refurbished krijgt. Dat laatste zou ik wel minder vinden omdat ik hem een paar maandjes geleden nieuw heb gekocht.

Gebruikersavatar
Graham
Forum-lid
Berichten: 85
Lid geworden op: 27 apr 2013 21:33
Locatie: Rotterdam
Contact

Gebruikersavatar Graham 11 jun 2021 01:09

tetelepta schreef: 10 jun 2021 22:05 Wat merk jij aan de mindere performance in beboste gebieden? Ik heb gisteren een MTB route gereden ten westen van Apeldoorn en daar had ik weer vergelijkbare problemen. Deze keer is de ontvangst niet geheel weggevallen, maar wel weer die grote afwijking.

Wat mij opvalt is dat de afwijking vooral in een richting is. Volgens mij was dat over de zuid/west lijn. Als ik over die lijn reed stond de cursor bijna op de route lijn maar kwam de cursor te laat of te vroeg bij de afslagen, waardoor ik er soms voorbij reed. Als ik over de noord/zuid reed zat ik weer een behoorlijk stuk naast de route lijn.

Ik heb inmiddels een aanbod gekregen om het om te ruilen. Vraag me alleen af of ik dan een nieuwe of een refurbished krijgt. Dat laatste zou ik wel minder vinden omdat ik hem een paar maandjes geleden nieuw heb gekocht.
Voornamelijk dat hij laat reageert mbt een genomen afslag of een afwijking. iig niet opgemerkt dat er een logica achter zat zoals jij omschreef.

Refurbished zou ik niet terug houdend in zijn. Zolang hij helemaal gaaf is, zou ik dat niet als probleem zien. Ondanks dat je hem een paar maanden hebt. Ben wel benieuwd of het je problemen verhelpt. Ik verwacht van niet maar ¯\_(ツ)_/¯

Gebruikersavatar
TL@
Forum-lid HC
Berichten: 5923
Lid geworden op: 20 dec 2012 13:15

Gebruikersavatar TL@ 11 jun 2021 08:19

Bij Garmin kan kiezen om naast GPS ook GLONAS ontvangst te hebben, als dat bij Wahoo ook kan, is dat misschien een oplossing (bij Garmin maakt dat in het bos een groot verschil)
Afbeelding

Gebruikersavatar
Hanz Bé
Forum-lid HC
Berichten: 4222
Lid geworden op: 14 jan 2011 18:17
Locatie: Veenendaal

Gebruikersavatar Hanz Bé 11 jun 2021 09:04

Volgens de Wahoo site:

Supported Satellites: GPS, GLONASS, BEIDOU, Galileo, and QZSS

Voor zover mij bekend kun je hier niks bij instellen.

tetelepta
Forum-lid
Berichten: 18
Lid geworden op: 22 dec 2014 00:29

tetelepta 11 jun 2021 10:17

Hanz Bé schreef: 11 jun 2021 09:04 Volgens de Wahoo site:

Supported Satellites: GPS, GLONASS, BEIDOU, Galileo, and QZSS

Voor zover mij bekend kun je hier niks bij instellen.
Klopt is zelf niet in te stellen, je moet er maar van uitgaan dat dit ook zo is...

tetelepta
Forum-lid
Berichten: 18
Lid geworden op: 22 dec 2014 00:29

tetelepta 11 jun 2021 10:23

Graham schreef: 11 jun 2021 01:09
Ben wel benieuwd of het je problemen verhelpt. Ik verwacht van niet maar ¯\_(ツ)_/¯
Ik heb inmiddels wat meer het forum doorgelezen en zie veel van dit soort meldingen en vraag mijzelf ook af of dit wel zin heeft...

Alleen het verschil in afwijking tussen als ik oost/west of noord/zuid rijd doet mij toch denken dat er iets niet klopt aan mijn toestel, anders dan de afwijkingen die ik hier verder lees.

Gebruikersavatar
Graham
Forum-lid
Berichten: 85
Lid geworden op: 27 apr 2013 21:33
Locatie: Rotterdam
Contact

Gebruikersavatar Graham 11 jun 2021 10:37

Proberen waard zou ik zeggen dan.

tetelepta
Forum-lid
Berichten: 18
Lid geworden op: 22 dec 2014 00:29

tetelepta 13 jun 2021 23:06

Bijzonder, ik heb een Field Destroy aanbod gekregen van Wahoo. Had er zelf nog nooit van gehoord, maar als ik aantoonbaar mijn Roam sloop krijg ik een nieuwe toegestuurd. Tenminste ik ga er vanuit dat hij nieuw is. Dat gaan we dan maar doen.

Hopelijk duurt het niet te lang voordat ik de nieuwe binnen krijg.

Weet nog niet of ik nieuwe ook ga gebruiken, zit er sterk aan te denken om weer een Garmin 1030 te kopen...

Gebruikersavatar
Hanz Bé
Forum-lid HC
Berichten: 4222
Lid geworden op: 14 jan 2011 18:17
Locatie: Veenendaal

Gebruikersavatar Hanz Bé 19 jun 2021 16:18

Ik heb nu voor het eerst Wahoo (Roam) troubles…..
het begon donderdag jl. Ik had een woonwerk retour gedaan. Op het werk gekomen de Roam uitgezet zonder de rit te beeindigen, zodat hij hij voor de thuisreis door zou tellen.
Toen ik hem weer aanzette herstelde hij de (openstaande) rit echter niet. Thuis gekomen wilde ik de rit uploaden, wat niet lukte, en tegelijkertijd kwam er een software update doorheen.
Uiteindelijk heeft hij de heenreis wel ge-upload. De terugreis leek wel incompleet in de verder ineens lege historie van de roam te staan.

Vandaag een nieuwe rit gedaan. 94Km. Na het stoppen van de rit, leek hij deze te uploaden, maar dat heeft hij dus niet gedaan. Ook in de historie van de Roam en in de App zijn de gegevens van de rit niet terug te vinden. Ook geen incomplete gegevens.

Nu heb ik de Roam maar een factory reset gegeven, en ik heb de app verwijderd én opnieuw geïnstalleerd. Hopen dat het nu weer gaat werken…… :shock:

Gebruikersavatar
raven14
Forum-lid
Berichten: 3365
Lid geworden op: 13 dec 2013 18:25

Gebruikersavatar raven14 19 jun 2021 16:29

Hoeveel vrij geheugen had je voor de reset?
Afbeelding

Gebruikersavatar
Hanz Bé
Forum-lid HC
Berichten: 4222
Lid geworden op: 14 jan 2011 18:17
Locatie: Veenendaal

Gebruikersavatar Hanz Bé 19 jun 2021 16:37

Geen idee. Jammer dat ik daar niet even naar gekeken heb.
Nu, na de reset is het volgens de roam in elk geval 875Mb. Maar dan moet ik de kaarten nog “updaten”.

Gebruikersavatar
Hanz Bé
Forum-lid HC
Berichten: 4222
Lid geworden op: 14 jan 2011 18:17
Locatie: Veenendaal

Gebruikersavatar Hanz Bé 19 jun 2021 18:05

Nou, na de resets en kaart-herstellingen even met de roam (en m’n stadsfiets) naar de supermarkt geweest. Een ritje van 2km, zonder sensoren, werd in elk geval geregistreerd én met strava gesynchroniseerd. Er is hoop!

Plaats reactie