Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

Wahoo ELEMNT GPS

Gebruikersavatar
snowkrash
Forum-lid
Berichten: 220
Lid geworden op: 06 aug 2013 11:57

Gebruikersavatar snowkrash 02 jan 2017 08:32

Geen idee, maar ik gok hetzelfde als elke ander apparaat?
App ELEMNT openen, laten zoeken, verbinden en EPS veldjes op je pagina's plaatsen.

Gebruikersavatar
Graham
Forum-lid
Berichten: 85
Lid geworden op: 27 apr 2013 21:33
Locatie: Rotterdam
Contact

Gebruikersavatar Graham 02 jan 2017 09:45

Qua Campa elektronisch kan je dan de stand van je kettingbladen uitlezen gok ik, zoals dat ook mogelijk is bij Di2. Maar daar heb ik geen ervaring mee.

Qua connecten en instelling van je Wahoo is dat heel erg simpel, de eerste keer scan je met de ELEMNT companion app de QR code op je ELEMNT en zijn verbonden met elkaar middels bluetooth. Je gebruikt ook primaire de app om de Wahoo in te stellen wat ik een groot pluspunt vind tov Garmin. Daar moet je echt geen IT'er voor zijn.

Gebruikersavatar
csteenbe
Forum-lid
Berichten: 3119
Lid geworden op: 01 aug 2006 12:24

Gebruikersavatar csteenbe 02 jan 2017 12:24

Tracing_NL schreef:Heb voor "de tegenpartij" dezelfde vraag op het 820 forum gepost, daar nog geen reactie dus blijkbaar geen voordelen te vinden tov de wahoo ;)
Het is wel de Garmin 1000: http://www.fiets.nl/forum/viewtopic.php ... 8&start=72 als je de Poll ziet is de keuze duidelijk.

Verschillen 1000 en 820 zijn minimaal.
YFood !!!

Gebruikersavatar
Tracing_NL
Forum-lid
Berichten: 655
Lid geworden op: 28 nov 2013 16:32

Gebruikersavatar Tracing_NL 02 jan 2017 12:30

Oeps, Sorry csteenbe, had ik over het hoofd gezien. En ik heb er nog wel zo'n hekel aan als mensen op een draadje naar de bekende weg vragen :oops: :oops:
Ouder worden is verplicht, volwassen worden is een keuze.

Gebruikersavatar
csteenbe
Forum-lid
Berichten: 3119
Lid geworden op: 01 aug 2006 12:24

Gebruikersavatar csteenbe 02 jan 2017 12:41

Tracing_NL schreef:Oeps, Sorry csteenbe, had ik over het hoofd gezien. En ik heb er nog wel zo'n hekel aan als mensen op een draadje naar de bekende weg vragen :oops: :oops:
Maakt niks uit, heb het topic even tussen de boterhammen en koffie teruggelezen. Als er de laatste maanden niet veel gebeurd is op software gebied dat hem echt aantrekkelijker maakt blijft imho de Garmin 1000 toch misschien de beste keuze.

Er zijn in mijn ogen maar 2 nadelen bij de 1000 / Garmin:

1. Software Development, alhoewel ik het gevoel heb dat het beter gaat.
2. Accu duur.

De rest, ik blijf het een perfect apparaat vinden!
YFood !!!

Gebruikersavatar
csteenbe
Forum-lid
Berichten: 3119
Lid geworden op: 01 aug 2006 12:24

Gebruikersavatar csteenbe 02 jan 2017 16:35

Niet dat ik een echte Garmin addict ben of er fan van ben, ik ben er wel tevreden over, en heb ook geen ervaring met de ELEMNT.

Wil toch even reageren op enkele punten:

Punt 3: als je hem vergelijkt met de 820 wat je eigenlijk zou moeten doen is de bundel versie 420€ bij futurumshop. De 1000 is duurder maar dan heb je ook een groter scherm en blijf je met een beetje slim shoppen steken op 459€ bij wielerkoopjes.
Punt 4: heb ik persoonlijk nooit ervaren met de 1000.
Punt 5: is afhankelijk van de handschoenen die je gebruikt, maar kan een issue zijn.

Verder ben ik het wel eens met je raad, welk budget en waar ga je hem voor gebruiken etc.
YFood !!!

i-mac

i-mac 02 jan 2017 16:50

Ik hoop dat deze Elemnt te zien is op Velofollies. Dan bestudeer ik die eens.

Wat de kostprijs van de 1000 betreft. Als je een beetje de kat uit de boom kijkt, kom je soms mooie aanbiedingen tegen. Zo kocht ik de mijn 1000 bundel exact een jaar geleden bij roseversand voor €397,76 om precies te zijn.

Gebruikersavatar
csteenbe
Forum-lid
Berichten: 3119
Lid geworden op: 01 aug 2006 12:24

Gebruikersavatar csteenbe 02 jan 2017 17:51

@SqueeZer, nee je beticht me nergens van maar wilde me vooraf indekken :-)

Maar je hebt zeker een aantal punten waarbij de Wahoo ELEMNT een alternatief kan zijn, daarom vond ik je raad ook terecht!

Wat zeker waar is dat Wahoo meer aan product ontwikkeling doet, ze hebben ook geen uitgebreid product gamma als Garmin wat ik als voordeel zie. Echter het product is imho nog niet zover om Garmin te verslaan, wat niet wil zeggen dat de huidige ELEMNT voor sommige gebruikers een alternatief kan zijn.

Misschien als de Garmin 1000 out of date is en de ELEMNT een opvolger gekregen heeft, huidige model is qua vormgeving :-(, om deze dan te overwegen..... maar dat zal nog effe duren vermoed ik :-)
YFood !!!

Gebruikersavatar
Tracing_NL
Forum-lid
Berichten: 655
Lid geworden op: 28 nov 2013 16:32

Gebruikersavatar Tracing_NL 03 jan 2017 10:34

@ Csteenbe en Squeezer

Jongens jullie zijn goed bezig! dit is een inhoudelijke discussie waar ik wat aan heb!!
Mijn raad voor Tracing_NL

1. Stel een budget in
2. Beslis wat het toestel allemaal moet kunnen en/of het incl. addons zoals sensoren is of niet
3. Beslis wat stiekem je voorkeur al heeft.
4. Vraag bij je FM, vrienden, familie die mogelijk het toestel in handen hebben of je het een dag kan uitproberen
5. Kan jij met het toestel gemakkelijk aan de bak
Om hier even op terug te komen:

1: Budget is hier niet leidend, voor mij is het de stap van "normale" fietscomp (+/- 100 euro) naar een GPS comp. Of deze dan 399 of 450 euro kost is niet grootste issue. Daarom ook juist mijn inhoudelijke vragen
2: Hij moet met snelheid, cadans en hartslag kunnen werken. Wordt dus altijd een bundel.
3: Ik neig nu naar wahoo, maar heb geen ervaring met beiden dus twijfel, twijfel ;)
4: Heb idd wel iemand met een 1000, maar nog geen wahoo'er kunnen vinden
5: Deze vraag begrijp ik niet helemaal


Squeezer, Voor mij een paar dingen die uit je minpunten springen:
Batterij is zeker niet slecht maar de beloofde 17 uur zijn ook te optimistisch denk ik (gok dat ik eerder regio 12 a 13 uur uitkom zonder backlight en met backlight 7 a 8


Backlight neem ik aan alleen avond/nacht gebruik? Dus voor normale rit batterij 12 uur? incl sensoren en live tracking etc?. csteenbe; Wat moet ik hiervoor rekenen bij de 1000?
Als ik in het voorjaar een cyclo rijd (bv 3B á 8 uur) moet hij dat wel kunnen handlen!

Live tracking lijkt me voor het thuisfront erg leuk. Maar zoals ik het van je brgrijp werkt deze niet (goed)? Wat heeft de 1000 hiervoor voor mogelijkheden?

Andere minpunten zijn niet zo spannend of relatief eenvoudig op te lossen. Zo'n mount is dat bv een K-edge, past die altijd?
Ouder worden is verplicht, volwassen worden is een keuze.

Gebruikersavatar
csteenbe
Forum-lid
Berichten: 3119
Lid geworden op: 01 aug 2006 12:24

Gebruikersavatar csteenbe 03 jan 2017 11:52

@Tracing_NL; heb geen ervaring met Live Tracking, bij de 1000 heb je de K-Edge XL nodig.

8 uur gaat de 1000 wel redden hoor, je moet de scherm helderheid lager zetten. Heb je deze te hoog staan dan vreet het de accu leeg!

Als ik de 1000, BT / WiFi uitzet en de helderheid aanpas haal ik makkelijk 12 uur, iets van 8% per uur meen ik.
Laatst gewijzigd door csteenbe op 03 jan 2017 11:55, 1 keer totaal gewijzigd.
YFood !!!

JoostG
Forum-lid
Berichten: 2893
Lid geworden op: 23 okt 2013 21:38

JoostG 03 jan 2017 11:55

Ik denk dat Csteenbe een goed puntje heeft wanneer hij zegt dat je eigenlijk moet vergelijken met de 820 (kort door de bocht in reviews omschreven als het beste van de 1000 gecombineerd met het beste van de 520).


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
insta #gravelgremmen

Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27519
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 03 jan 2017 11:55

De 1000 gebruikt ongeveer 10% per uur als je de schermverlichting dimt. Genoeg voor de doorsnee fietser, niet voor randonneurs enz.

Plaats reactie