Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

Garmin 800 gps 'probleem'

Wegkletser
Forum-lid
Berichten: 37
Lid geworden op: 20 dec 2013 21:38

Wegkletser 04 mar 2016 20:02

Beste forumleden!

Vandaag samen met een maat rondom Bad Iburg gefietst. Heerlijke afgezien op de Luisenturm in Borgholzhausen en een paar seconden voor mijn maat bovengekomen. Het nodige haantjesgedrag is aan deze klim vooraf gegaan en nu kon ik mijn gram halen. Helaas niet volgens strava...die geeft namelijk een andere tijd aan. Eentje die doet vermoeden dat ik op een driewieler naar boven ben gegaan, met lekke banden en aanlopende remmen;). Ook via Strava flyby lijkt het alsof ik de hele rit tientallen meters achter mijn maat heb gefietst. Nu dit 'probleem' zich vandaag voordeed herinner ik mij ook een aantal vergelijkbare gebeurtenissen de afgelopen zomer.

De meest voor de hand liggende oorzaak lijkt een slechte gps verbinding. De gps log/lijn loopt wel precies over de weg, dus dit lijkt het niet te zijn. Ook zijn er op die klim niet echt overhangende bomen die het signaal blokken. Daarnaast is de weg behoorlijk breed.

Als iemand een idee heeft wat dit kan zijn of een fix heeft voor slecht signaal dan hoor ik dat graag. Ik heb op de Garmin 800 nog een week of twee garantie, volgens de Garmin site (24maanden) na aankoop. Als iemand ervaring heeft met het garantieproces van Garmin dan hoor ik graag de do's and dont's.

kooijtje2
Forum-lid
Berichten: 318
Lid geworden op: 24 jul 2015 21:17
Locatie: In de Buurt

kooijtje2 04 mar 2016 20:19

Wat betreft garantie kan ik alleen maar zeggen dat ik er altijd zeer over te spreken ben 2 maal zonder problemen een nieuwe 810 gehad en een hartband en een forerunner horloge zonder problemen . Het kan ook door de verkoper zij gekomen in mijn geval futurumshop maar deze gaven aan de spullen steeds op te sturen naar garmin en binnen zeer korte tijd weer ( 2 weken) bericht terug dat er een nieuwe werd gestuurd .

Gebruikersavatar
Kluus
Forum-lid
Berichten: 480
Lid geworden op: 08 aug 2015 14:07

Gebruikersavatar Kluus 04 mar 2016 20:26

Vreemd, je zou in dit geval verwachten dat hij zo nu en dan wel correct signaal heeft en je dan correct registreert. Uiteindelijk zou het gemiddelde (al is ie misschien schokkerig op flyby) redelijk moeten kloppen.

Gebruik je nog een ant+ snelheidssensor die de snelheid van je wiel meet of gebruik je alleen snelheidsmeting middels GPS?

Wegkletser
Forum-lid
Berichten: 37
Lid geworden op: 20 dec 2013 21:38

Wegkletser 04 mar 2016 20:32

Heb ook de ANT+ snelheidssensor erop zitten.

Wegkletser
Forum-lid
Berichten: 37
Lid geworden op: 20 dec 2013 21:38

Wegkletser 04 mar 2016 20:37

Het gekke is dat de flyby totaal niet schokkerig verloopt. Het is net alsof mijn garmin 10 seconde achterloopt op die van mijn maat.

@kooijtje2
Netjes opgelost inderdaad. Had je ook last van gps problemen?

kooijtje2
Forum-lid
Berichten: 318
Lid geworden op: 24 jul 2015 21:17
Locatie: In de Buurt

kooijtje2 04 mar 2016 20:45

Ja zowel met de 810 als met de forerunner . De forerunner had vaak 5 tot 10 minuten nodig om contact te krijgen erg vervelend als je wilt gaan rennen . En met de 810 was er een probleem met de communicatie met de hartslagband en de eerste keer het probleem dat eerst de verbinding met de satellieten wegviel en daarna spontaan rebooten .

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37674
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 05 mar 2016 09:45

kooijtje2 schreef:De forerunner had vaak 5 tot 10 minuten nodig om contact te krijgen erg vervelend als je wilt gaan rennen . .
Mijn oude FR610 had dat ook, nu met de Fenix3 is het een kwestie van seconden als je op een plek staat waar je regelmatig start (lees: thuis).
Less is bore

kooijtje2
Forum-lid
Berichten: 318
Lid geworden op: 24 jul 2015 21:17
Locatie: In de Buurt

kooijtje2 05 mar 2016 14:22

De forerunner doet het nu wel beter maar nog steeds niet optimaal mijn vrouw heeft een tomtom sport horloge deze werkt echt binnen een aantal seconde maar maakt gebruikt van een nieuwere techniek kwa ontvangst heb ik me laten vertellen .

Wegkletser
Forum-lid
Berichten: 37
Lid geworden op: 20 dec 2013 21:38

Wegkletser 04 apr 2016 22:41

Update, voor diegenen die benieuwd zijn naar het garantieproces. Garmin opgestuurd rond 10 maart, netjes een ontvangstbevestiging gekregen en de melding dat het apparaat doorgestuurd wordt naar Garmin. Binnen 3-4 weken kon ik hem terug verwachten. Vandaag het pakketje weer ontvangen. Daarin een briefje met de tekst ''apparaat vervangen voor ander exemplaar'' geen verdere toelichting. Het frontje is in ieder geval nieuw, mijne had enkele gebruikssporen. Van de week maar eens uitproberen of het probleem verholpen is. Tot nu toe erg tevreden over de communicatie tijdens het garantieproces.

Plaats reactie