Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

Wordt dit de Garmin Edge killer?

Echo
Forum-lid
Berichten: 455
Lid geworden op: 13 sep 2013 21:50
Locatie: Gorinchem

Echo 16 sep 2015 12:32

Ziet er veelbelovend uit, die zou ik wel eens willen testen :P

http://www.dcrainmaker.com/2015/09/waho ... first.html#
Laatst gewijzigd door Echo op 16 sep 2015 22:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Cannondale Synapse Carbon 2RL(E)
Happy Karoo2 user :like:

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27572
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 16 sep 2015 15:09

Ziet er aardig uit maar het design (lomp, even groot als Edge 810) zou voor mij een showstopper zijn.

Echo
Forum-lid
Berichten: 455
Lid geworden op: 13 sep 2013 21:50
Locatie: Gorinchem

Echo 16 sep 2015 20:23

Mwa, zo groot vind ik een Edge 810 nou ook weer niet, maar smaken verschillen. De Wahoo Elemnt ziet er inderdaad wel wat hoekig en lomp uit, maar ik vind dat niet echt storend. Maar ja, ik kon ook een bepaalde schoonheid ontdekken in een Citroën BX :D
Eerst maar even in de handen hebben voor ik een echt oordeel vel.
Cannondale Synapse Carbon 2RL(E)
Happy Karoo2 user :like:

RuudRuud
Forum-lid
Berichten: 666
Lid geworden op: 26 dec 2013 11:29

RuudRuud 17 sep 2015 10:11

Die ledjes aan de zijkant zijn briljant! Zo kun je in 1 oogopslag zien op hoeveel % van de max je zit. Scheelt je weer veldjes op je scherm :)

Goed over nagedacht!

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27572
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 17 sep 2015 15:58

Echt een misser is het feit dat de bajonetkoppeling niet compatible is met Garmin.

Gebruikersavatar
MarkVeenstra
Forum-lid HC
Berichten: 6103
Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
Locatie: Delft

Gebruikersavatar MarkVeenstra 17 sep 2015 16:04

RuudRuud schreef:Die ledjes aan de zijkant zijn briljant! Zo kun je in 1 oogopslag zien op hoeveel % van de max je zit. Scheelt je weer veldjes op je scherm :)

Goed over nagedacht!
Dus je buurman kan dan in 1 oogopslag zien als je aan je limiet zit.. dat is wel een nice feature :mrgreen: Nu nog een lampje die gaat branden als iemand bergop probeert terug te schakelen maar al op het kleinste verzet reed, en het apparaat is helemaal af :)
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

RuudRuud
Forum-lid
Berichten: 666
Lid geworden op: 26 dec 2013 11:29

RuudRuud 17 sep 2015 16:36

MarkVeenstra schreef:
RuudRuud schreef:Die ledjes aan de zijkant zijn briljant! Zo kun je in 1 oogopslag zien op hoeveel % van de max je zit. Scheelt je weer veldjes op je scherm :)

Goed over nagedacht!
Dus je buurman kan dan in 1 oogopslag zien als je aan je limiet zit.. dat is wel een nice feature :mrgreen: Nu nog een lampje die gaat branden als iemand bergop probeert terug te schakelen maar al op het kleinste verzet reed, en het apparaat is helemaal af :)
Je merkt bij een versnelling snel genoeg of iemand aan zijn limiet zit of niet. En daarnaast ik fiets voor mezelf en niet voor de rest van de wereld.

Echo
Forum-lid
Berichten: 455
Lid geworden op: 13 sep 2013 21:50
Locatie: Gorinchem

Echo 17 sep 2015 19:07

havana schreef:Echt een misser is het feit dat de bajonetkoppeling niet compatible is met Garmin.
Tsja, dat kan helaas niet anders want dat is voorbehouden aan Garmin...geen open standaard.
Cannondale Synapse Carbon 2RL(E)
Happy Karoo2 user :like:

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27572
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 17 sep 2015 19:25

Nee hoor die koppeling is niet gepatenteerd. Correct me if I'm wrong.

Gebruikersavatar
monsieurpinot
Moderator
Berichten: 4423
Lid geworden op: 21 jun 2007 15:01
Locatie: Amsterdam

Gebruikersavatar monsieurpinot 17 sep 2015 19:39

Wat een koelkast inderdaad. Daarnaast vind ik een kleurenscherm (zeker icm kaarten) toch echt wel een vereiste.

Gebruikersavatar
rielplayer
Forum-lid
Berichten: 425
Lid geworden op: 21 aug 2009 20:48

Gebruikersavatar rielplayer 17 sep 2015 19:54

havana schreef:Nee hoor die koppeling is niet gepatenteerd. Correct me if I'm wrong.
Antwoord van wahoo bij dc rainmaker:
Wahoo Murray
September 15, 2015
Mounts:

Just a couple things about our mounting system, Ray feel free to update the original post if you think its worth while.

Unfortunately, while widely availably, the quarter turn system used by Garmin is not a open standard and isn’t freely available for use by manufactures, especially other GPS Bike Computers.

We have done our best to design a modern, robust mount that we feel is stronger and more secure than other mounts on the marke. We are working with several 3rd party manufactures on supplying and retro fitting mounts for compatibility. For those who have niche requirement and happy to do a little modification its also possible to “massage” a Garmin female mount into accepting our mounting system.

Karl66
Forum-lid
Berichten: 2362
Lid geworden op: 23 apr 2012 00:19
Locatie: Emmen

Karl66 17 sep 2015 20:28

RuudRuud schreef:
MarkVeenstra schreef:
RuudRuud schreef:Die ledjes aan de zijkant zijn briljant! Zo kun je in 1 oogopslag zien op hoeveel % van de max je zit. Scheelt je weer veldjes op je scherm :)

Goed over nagedacht!
Dus je buurman kan dan in 1 oogopslag zien als je aan je limiet zit.. dat is wel een nice feature :mrgreen: Nu nog een lampje die gaat branden als iemand bergop probeert terug te schakelen maar al op het kleinste verzet reed, en het apparaat is helemaal af :)
Je merkt bij een versnelling snel genoeg of iemand aan zijn limiet zit of niet. En daarnaast ik fiets voor mezelf en niet voor de rest van de wereld.
Maar wedstrijdrenners en zeker profs gaan er nooit van z'n leven mee fietsen. En als de profs er niet mee fietsen wordt het moeilijk om een garmin killer te worden.
Fietsen is gezond, dus eet meer fiets

Plaats reactie