Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

runkeeper (roadbike) of Strava

marcvmegroot
Forum-lid
Berichten: 1385
Lid geworden op: 11 feb 2007 11:36
Locatie: Arnemuiden

marcvmegroot 02 sep 2015 20:34

Omdat de kinderen een nieuwe telefoon krijgen van hun provider ben ik overstag en heb een slimme telefoon van hun overgenomen. Met een simkaart alleen met zeer laag abonnement heb ik nu ook de beschikking over allerlei leuke dingetjes.
Zoals daar is Strava en Runkeeper (roadbike).
Wat is het verschil
Welke moet ik nemen
Betaald of onbetaalde versie
Ik gebruik geen vermogensmeter, hartslagmeter, cadansmeter etc.
Wel speelt in het achterhoofd mee om volgend seizoen een Garmin aan te schaffen. Ik weet nog niet welke.

Wie helpt me met de keuze tussen Strave en Runkeeper
people are strange when you\'re a stranger

http://www.marcvmegroot.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Nee_Nee
Forum-lid HC
Berichten: 6866
Lid geworden op: 19 dec 2013 20:23

Nee_Nee 02 sep 2015 21:24

allebei uitproberen en dan een keuze maken,

Gebruikersavatar
hoedinie
Forum-lid
Berichten: 155
Lid geworden op: 18 sep 2014 21:04

Gebruikersavatar hoedinie 03 sep 2015 09:46

ik gebruik zelf Strava omdat segmenten een leuke extra zijn. mijn activiteiten synchroniseer ik vervolgens naar runkeeper en endomondo. Alle 3 gratis en alle 3 hebben ze andere voordelen.

Nee_Nee
Forum-lid HC
Berichten: 6866
Lid geworden op: 19 dec 2013 20:23

Nee_Nee 03 sep 2015 12:47

De gein/ongein van Strava is dat anderen je willen volgen. Of jij gaat anderen volgen. Als je dat niet wilt, neem dan RK.

Gebruikersavatar
ever
Forum-lid
Berichten: 1340
Lid geworden op: 28 jan 2008 17:21

Gebruikersavatar ever 03 sep 2015 14:23

Inderdaad, het leuke van strava vind ik dat het, behalve een trainingstool, ook een "social media" component heeft. Fietsmaatjes die verder weg wonen, of bv een clubgenoot die naar Santiago de Compostela aan het fietsen is, kun je zo ook volgen.

raassie
Forum-lid
Berichten: 938
Lid geworden op: 01 feb 2008 06:37

raassie 03 sep 2015 14:30

Er zullen ook genoeg mensen zijn die juist jeuk krijgen van alle "social media" gedoe :evil:

Ik vind het iid juist wel leuk om weer wat te zien van mensen waar ik vroeger veel mee gefietst heb, maar wat nu door afstand en tijd niet meer lukt. En ook hoef ik ritjes waar ik trots op ben niet meer op FB te zetten om op te scheppen. Dat doe ik nu op Strava waar mijn handjevol volgers iig weet waar het over gaat :D Dit in tegenstelling tot het overgrote deel niet sporters op FB......
Pijn is fijn, toch?
Mijn Strava: https://www.strava.com/athletes/10778731

LGU
Forum-lid
Berichten: 23
Lid geworden op: 02 mei 2015 20:12

LGU 03 sep 2015 15:27

Ik gebruik beide.

Roadbike heeft als pre de statistieken zoals bijvoorbeeld snelste KM en dat verdeeld over KM, 2 KM, 5 KM en 10KM. Bij de plus variant kun je op dit manier dan weer een aantal PR's bijhouden.

Strava is juist leuk door de statistieken die op je route liggen oftewel de bekende segmenten. Qua app, op de iPhone, verkies ik momenteel Roadbike. Met name ook door de mogelijkheid om offline kaarten (tot max 45 mb) in te lezen en eventueel routes aan te maken.

Na afloop download ik het .gpx bestand en upload deze naar Strava.

marcvmegroot
Forum-lid
Berichten: 1385
Lid geworden op: 11 feb 2007 11:36
Locatie: Arnemuiden

marcvmegroot 03 sep 2015 20:15

Ga ze ook is naast elkaar gebruiken. Dan maar is kijken wat het beste bevalt. In ieder geval lees ik dat je elkaar wel kan opjagen met Strava. Voor mijn leeftijd hoeft dat niet meer. Heb trouwens uit de antwoorden weer veel geleerd. Bedankt allemaal voor de input.

Marc
people are strange when you\'re a stranger

http://www.marcvmegroot.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Nee_Nee
Forum-lid HC
Berichten: 6866
Lid geworden op: 19 dec 2013 20:23

Nee_Nee 04 sep 2015 10:23

marcvmegroot schreef:Ga ze ook is naast elkaar gebruiken. Dan maar is kijken wat het beste bevalt. In ieder geval lees ik dat je elkaar wel kan opjagen met Strava. Voor mijn leeftijd hoeft dat niet meer. Heb trouwens uit de antwoorden weer veel geleerd. Bedankt allemaal voor de input.

Marc
Je batterij heeft een beperkte levensduur en twee zware apps draaien is wel een zwaardere belasting dan éen draaien. Als je een uurtje weggaat, is dat geen probleem. Voor een lange tocht, kan het resultaat zijn dat je niet meer kunt kleppen met je leidinggevende thuis.

Gebruikersavatar
alliance_0
Forum-lid
Berichten: 1437
Lid geworden op: 08 aug 2010 02:06

Gebruikersavatar alliance_0 04 sep 2015 11:52

Volgens mij heeft men het hier over de app Runtastic (roadbike) en niet over Runkeeper, overigens ook een zeer bruikbare app voor de diverse sporten.

Gebruikersavatar
ever
Forum-lid
Berichten: 1340
Lid geworden op: 28 jan 2008 17:21

Gebruikersavatar ever 04 sep 2015 14:25

marcvmegroot schreef:In ieder geval lees ik dat je elkaar wel kan opjagen met Strava. Voor mijn leeftijd hoeft dat niet meer.
Dat ligt er maar helemaal aan hoe je er zelf mee om gaat. Als ik voor mezelf bepaald heb dat ik een rustige duurrit ga doen, dan kunnen er wel 100 segmentjes op mijn route liggen, maar daar trek ik me dan helemaal niets van aan...

Nee_Nee
Forum-lid HC
Berichten: 6866
Lid geworden op: 19 dec 2013 20:23

Nee_Nee 04 sep 2015 15:07

alliance_0 schreef:Volgens mij heeft men het hier over de app Runtastic (roadbike) en niet over Runkeeper, overigens ook een zeer bruikbare app voor de diverse sporten.
De titel suggereert iets anders, maar ik raak wel vaker de draad kwijt... :arrow:

Plaats reactie