Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

communicatieprobleem Edge 810

Gebruikersavatar
Wijdbeens
Forum-lid
Berichten: 12
Lid geworden op: 17 apr 2012 22:21
Locatie: Tiel

Gebruikersavatar Wijdbeens 19 mei 2015 20:52

Ik heb een nieuwe Edge 810 voor mijn vriendin gekocht. Zelf rijd ik al jaren met een Edge 800.

Van de week een ritje gemaakt in Mapsource en nu wil de 810 niet communiceren met Mapsource. Ook Basecamp geeft een foutmelding. Het ligt niet aan mijn computer, want de 800 doet het allemaal prima. Ook getest met een Èdge 1000 van een vriend en ook daarmee geen probleem. Om in navigatietermen te blijven: Ik ben inmiddels het spoor bijster ;)

Ik ben vast niet de enige met dit probleem.

Afbeelding
http://www.bikels.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
nijkie
Forum-lid HC
Berichten: 8544
Lid geworden op: 04 aug 2010 23:11
Locatie: Ernem

Gebruikersavatar nijkie 19 mei 2015 21:29

Heb je de laatste software er op staan.
Beide kaarten hetzelfde zowel computer als op de SD kaart.
Sensa GF White edition.
Sensa Gulia G2.
Cannondale Topstone 4

Gebruikersavatar
Wijdbeens
Forum-lid
Berichten: 12
Lid geworden op: 17 apr 2012 22:21
Locatie: Tiel

Gebruikersavatar Wijdbeens 20 mei 2015 22:04

Bij de eerste keer aansluiten vroeg hij onmiddellijk of hij de firmware moest updaten, dus dat heb ik gedaan.
Kaarten zowel op de PC als 810 hetzelfde.

Terugzetten naar fabrieksinstellingen gaf geen soelaas. Toch maar eens de gebruiksaanwijzing erbij gepakt en een reset gegeven door de aan/uit knop 10 sec. vast te houden. Dit laatste bleek de oplossing. Weer een gevalletje RTFM :-)

Op andere forums gaf men de tijdzonemap V16 de schuld en raadde men aan om terug te gaan naar V15. Maar nergens een link naar V15 natuurlijk ..... Wordt je toch weer het bos ingestuurd.
http://www.bikels.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
Joseba
Forum-lid
Berichten: 2609
Lid geworden op: 19 jan 2007 21:19

Gebruikersavatar Joseba 20 mei 2015 22:58

Volgens mij staat er "neem contact op met de Klantenondersteuning van Garmin"?
Waarom doe je dat niet gewoon....

Gebruikersavatar
Wijdbeens
Forum-lid
Berichten: 12
Lid geworden op: 17 apr 2012 22:21
Locatie: Tiel

Gebruikersavatar Wijdbeens 23 mei 2015 09:04

Ik heb contact opgenomen met de klantenservice, maar die kwamen met die reset naar fabrieksinstellingen. Ik wacht nog op hun antwoord ......!!
http://www.bikels.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
monsieurpinot
Moderator
Berichten: 4423
Lid geworden op: 21 jun 2007 15:01
Locatie: Amsterdam

Gebruikersavatar monsieurpinot 23 mei 2015 10:05

als ik google op je probleem kom ik dit tegen:
http://forum.mountainbike.be/viewtopic. ... 9&t=121381

Plaats reactie