Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

Garmin Virb: standaard of elite?

Gebruikersavatar
Wijdbeens
Forum-lid
Berichten: 12
Lid geworden op: 17 apr 2012 22:21
Locatie: Tiel

Gebruikersavatar Wijdbeens 22 mar 2015 20:00

Ben van plan een Garmin Virb aan te schaffen, maar kom er niet goed uit welke het moet worden. Ik heb ook een Edge 800 en die registreert alles wat ik wil weten.

In het beeld van de Virb wil ik eigenlijk alleen b.v. snelheid en hartslag of cadans. Als ik in Limburg ben, dan zou het leuk zijn om het stijgingspercentage te laten zien in beeld. Kan dit met de standaard door de gegevens van de Edge te halen of moet je dan toch de elite hebben?

Wie kan mij de verschillen en de (on)mogelijkheden uit de doeken doen?
http://www.bikels.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

i-mac

i-mac 22 mar 2015 20:05

Volgens ik heb begrepen is de standaard Virb aan het einde van zijn rit gekomen. Dus wordt allen nog de Elite gemaakt. Dat kan ook betekenen dat Virb2 in de pijplijn zit.

De handleiding is te vinden op de website van Garmin zelve. Dar staan alle verschillen in : http://static.garmincdn.com/pumac/VIRB_OM_NL.pdf

ericpeters
Forum-lid HC
Berichten: 4217
Lid geworden op: 10 jul 2006 18:43

ericpeters 22 mar 2015 20:23

Ik heb een elite maar heb al vaker gehoord dat je de gewone virb kunt koppelen aan Edge data.
De Beeldkwaliteit is hetzelfde, en de gewone kun je op sommige plaatsen echt goedkoop kopen.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Aniek
Forum-lid
Berichten: 28
Lid geworden op: 01 feb 2015 16:01
Contact

Gebruikersavatar Aniek 24 mar 2015 16:36

Volgensmij kan je zelfs beelden van een GoPro aan gps data koppelen met de Virb software. Maar goed, GoPro's zijn ontzettend duur

Gebruikersavatar
Aniek
Forum-lid
Berichten: 28
Lid geworden op: 01 feb 2015 16:01
Contact

Gebruikersavatar Aniek 24 mar 2015 16:43

Ik heb overigens de Virb Elite. Wanneer je video's bewerkt heb je in principe alle gps data en kan je alle gewenste info op het scherm laten zien (snelheid, afstand, cadans, percentage enzovoort).

Wat ik tot nu toe heb ondervonden;
- Gps is niet altijd accuraat, zo nu en dan heb je geen gegevens bij je film
- Ga je veel editen, dus bijvoorbeeld je hele rit filmen en dan kleine stukken hiervan aan elkaar plakken tot een kort filmpje, dan verschuift je data soms. Heel vervelend. Voorbeeld: je kan in je scherm ook een overview van je rit plaatsen (plaatje van de roue), maar knip je een deel van de film eruit dan valt ook je route deels weg en geeft hij een foute afstand aan bij 'totale afstand'. Ook krijg je soms de verkeerde snelheid bij de filmpjes. (als iemand dit kan oplossen... ik hoor het graag!)
- Wanneer je een film maakt, kan je hem niet op volledige kwaliteit exporteren; je moet het aantal frames per seconde laag houden, anders loopt de export vast.

Verder is hij eenvoudig te bedienen. Je moet alleen oppassen dat wanneer je de Virb bestuurt via het scherm van je Edge, je niet vergeet de Edge zelf aan te zetten, want dat scherm ben je dan kwijt. (sorry, blond....).
Accu was na ruim 2,5 uur nog niet leeg. Stukken beter dan andere camera's dus!

Beeld kan je hier zien:
https://www.youtube.com/watch?v=S8_PTvx ... e=youtu.be

Jorisee
Forum-lid
Berichten: 556
Lid geworden op: 07 okt 2014 23:03

Jorisee 24 mar 2015 19:30

Ik gebruik die Garmin edit software voor mijn Sony camera. Werkt als een dolle

vroemenr
Forum-lid
Berichten: 89
Lid geworden op: 15 jun 2014 10:20
Locatie: Heerlen

vroemenr 01 okt 2016 08:20

Ik wil me de garmin virb ultra 30 aanschaffen of de gopro hero 5. Denk dat het de garmin gaat worden omdat ik op de fiets alles van Garmin heb.

Verstuurd vanaf mijn SM-G925F met Tapatalk

Plaats reactie