Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

Polar V650

Bram Verb
Forum-lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 dec 2016 20:37

Bram Verb 15 nov 2018 11:09

Ik ervaar ook een slechte werking van de synchronisatie van mijn V650 met mn android mobiel. Het werkt niet vanzelf, meestal nadat ik de bluetooth aan en uit heb gezet maakt de V650 verbinding. Maar wat ook gebeurd is dat hij de naam van mn bluetooth veranderd. Ik geef mn bluetooth een naam zodat ik weet dat het mijn telefoon is. Na synchroniseren heet ie opeens Polar mobile 2854732 of zoiets. Waarom dat gebeurd is me een raadsel en ik lees er ook nergens iets over terug.

patrickvb
Forum-lid
Berichten: 1678
Lid geworden op: 11 apr 2007 01:30
Locatie: Oilsjt en Dardennen

patrickvb 19 dec 2018 11:08

Mijn Polar M450 bleek niet meer te redden (lange historie...).
Van Polar kreeg ik een mooie korting, bijgevolg de sprong gewaagd naar een V650.
Toestel werd 24 uur na de bestelling geleverd. Snel! Bij de bestelling was ik wel ongerust want kreeg geen bevestigingsmail. De laatste tijd is heel wat veranderd bij Polar, ik denk dat alles nog (?) niet loopt zoals het hoort. De helpdesk is zeer moeilijk telefonisch te contacteren.

Mijn eerste ervaringen:
Sync via usb op een windows pc:
- In eerste instantie niet mogelijk.
- Bonjour en Polar flowsync verwijderd van PC
- Flowsync opnieuw geïnstalleerd.
- Kreeg de melding Bonjour opnieuw te installeren: dus opnieuw geïnstalleerd.
Daarna verliep de sync zoals het hoort.

Sync via Bluetooth
Normaal syncen we thuis via Bluetooth met tablet (Huawei) of smartphone (Motorola). Beide toestellen draaien op Android.
Dat bleek in eerste instantie niet te lukken.
Op beide toestellen de Polar Flow app verwijderd, toestel opnieuw gestart en de app geïnstalleerd.

Daarna ging de sync wel. Joepie!

Eigenaardig:
- De V650 staat niet in de lijst van toestellen met Bluetooth. Meestal moet je toestellen pairen en een pincode ingeven. Dat heb ik niet moeten doen.
- Mijn Bluetooth verbinding noemt nu Polar mobile 23854129.

Nu afwachten hoe alles werkt zodra we opnieuw buiten fietsen met de V650.

Ik ben benieuwd. De mogelijkheden van het toestel zijn veelzijdig, dat is al duidelijk.

fietsvriend
Forum-lid
Berichten: 775
Lid geworden op: 15 okt 2008 23:17

fietsvriend 19 dec 2018 23:33

Apparaat op zich werkte prima. Als fietscomputer. Maar ik kreeg m niet gekoppeld met de pc. Ook niet na het weghalen en opnieuw installeren van bonjour en alle programma’s die van invloed zouden kunnen zijn. Hoop gepruts dus. Heb m uit woede ingeleverd bij de LBS, kreeg een Wahoo voor in de plaats en die werkt fantastisch. Nooit meer Polar voor mij.
Michiel

patrickvb
Forum-lid
Berichten: 1678
Lid geworden op: 11 apr 2007 01:30
Locatie: Oilsjt en Dardennen

patrickvb 12 sep 2019 10:05

Gisteravond wou ik enkele routes importeren vanuit Polar Flow naar mijn V650. Het was enkele maanden geleden dat de V650 nog verbonden werd met mijn PC.
De FlowSync via de usb kabel ging keer op keer fout: synchroniseren was niet mogelijk, telkens verscheen een foutbericht.

Dit bracht de oplossing:
- Bonjour en Polar flowsync verwijderd van PC
- Flowsync opnieuw geïnstalleerd.
- Kreeg de melding Bonjour opnieuw te installeren: dus opnieuw geïnstalleerd.

Daarna verliep de sync zoals het hoort.

Ik wou dit even delen, het is en blijft een fijne fietscomputer, syncen via android (bluetooth) loopt foutloos, maar via de usb kabel was het opnieuw even zoeken naar een oplossing. Jammer.

Dennis_tB
Forum-lid
Berichten: 12
Lid geworden op: 27 jan 2015 22:00

Dennis_tB 04 jan 2020 14:08

Ik heb een vraag over deze fietscomputer. Ik fiets de laatste tijd vaak op de wielerbaan in Alkmaar en daar werkt logischerwijs je GPS niet. Dus ik heb een snelheidsmeter op mijn baanfiets en de GPS staat uit (indoorfietsen).
Nu bestaat de training uit twee gedeeltes en we hebben tussendoor dus een pauze. Tijdens de pauze zet ik mijn V650 ook op pauze. Maar als ik na de training mijn rit upload en ik kijk dan naar mijn gemiddelde, dan komt deze totaal niet overeen met de werkelijkheid.
Polar_V650.jpg
Nu zie ik wat het probleem is. De tijd dat we pauze nemen, telt de V650 erbij op ... en dat gaat je gemiddelde automatisch flink naar beneden (zie ook bovenstaande foto van de rit).

Hoe kan ik dit oplossen?

Peter243
Forum-lid
Berichten: 149
Lid geworden op: 18 mei 2012 21:44

Peter243 04 jan 2020 16:19

Je zou kunnen proberen auto pauze uit te zetten en dan handmatig de pauze functie gebruiken. Misschien maakt dat verschil.

patrickvb
Forum-lid
Berichten: 1678
Lid geworden op: 11 apr 2007 01:30
Locatie: Oilsjt en Dardennen

patrickvb 04 jan 2020 18:50

Zou ook manueel op pauze zetten.

Mogelijk is het gebruik van Polar Beat (app op slimme telefoon) een goed alternatief.
Ik heb deze app al gebruikt op de wielerbaan in Gent.

Gunther90
Forum-lid
Berichten: 129
Lid geworden op: 20 nov 2017 18:54

Gunther90 02 mar 2020 09:51

Ik heb het ondertussen zo goed als gehad met de Polar V650. Als fietscomputer zelf doet hij het perfect en foutloos. Scherm is helder, signaalontvangst is in de meeste gevallen foutloos, gemakkelijk te bedienen, kaartweergave is duidelijk enz...

Maar het synchroniseren van trainingen wordt met de week dramatischer. Configureren met de pc was sowieso al in de mist gelopen (zie eerdere post uit 2018). Dat ging thuis op de desktop sowieso al niet meer, maar connectie met de Laptop (Windows 7 dan nog wel...) ging wel nog. Dat is ondertussen ook al gestopt, begrijpelijk ergens (Windows 7).
Dat het met Windows 10 maar niet lijkt te lukken vind ik schandalig, maar had ik al mee leren leven.

Nu ben ik op een punt gekomen dat de V650 in geen geval meer wil connecteren met m'n gsm (via Bluetooth). Connectie zit eindeloos in dezelfde foutloop via de Polar Flow app. Je ziet een laadscherm in de app, die dan op het einde zou moeten overgaan in daadwerkelijke connectie met de V650, maar dat lukt nooit.

Alles al geprobeerd, alles staat op de laatste versie (firmware en app versie), geen flightmode op de smartphone en bluetooth werkt gewoon naar behoren. Maar synchroniseren? No way Josay.
Ik ben er nagenoeg klaar mee.

patrickvb
Forum-lid
Berichten: 1678
Lid geworden op: 11 apr 2007 01:30
Locatie: Oilsjt en Dardennen

patrickvb 02 mar 2020 15:07

Gunther, dit al geprobeerd op de lap- of desktop?
- Bonjour en Polar flowsync verwijderen van PC
- Flowsync opnieuw installeren.
- Je krijgt de melding Bonjour opnieuw te installeren: dus opnieuw installeren.

Bij mij was dat dé oplossing om te syncen via een kabel naar laptop. (windows 10)

Wat het syncen met mijn smartphone betreft: Polar Flow app openen, je account afmelden, onmiddellijk weer aanmelden, daarna verloopt syncen foutloos.

Vooraf zou je ook de bluetooth verbinding kunnen deleten en daarna opnieuw instellen. Helpt ook al eens bij connectieproblemen (niet alleen bij Polar).
Ook de herinstallatie van de Polar Flow App kan al eens helpen.

video2000
Forum-lid
Berichten: 7
Lid geworden op: 06 jan 2009 14:28

video2000 04 mei 2020 20:44

@Dennis_tB dit soort raar gedrag heb ik ook als ik met mijn fiets op een pontje ga (ik fiets veel in het rivierengebied): dan geeft de V650 aan dat ik 3km/u ga ondanks dat de wielen stil staan.

Naast de problemen met Windows 10 en de beveiligingsproblemen (zie: https://decorrespondent.nl/8476/met-dez ... 6-48a20281 ), heeft mijn cadanssensor nooit gewerkt en maakt mijn snelheidssensor nu ook geen contact meer. Ik ben helemaal klaar met dit prul en ga dus niet 70 euro besteden aan nieuwe sensoren, maar ga voor een nieuwe fietsgps. Sterkte allemaal.

Gebruikersavatar
alliance_0
Forum-lid
Berichten: 1437
Lid geworden op: 08 aug 2010 02:06

Gebruikersavatar alliance_0 04 mei 2020 23:23

video2000 schreef: 04 mei 2020 20:44 @Dennis_tB dit soort raar gedrag heb ik ook als ik met mijn fiets op een pontje ga (ik fiets veel in het rivierengebied): dan geeft de V650 aan dat ik 3km/u ga ondanks dat de wielen stil staan.
Is toch logisch. Als je de computer niet op pauze zet, meet de gps de snelheid van het varende pontje.

video2000
Forum-lid
Berichten: 7
Lid geworden op: 06 jan 2009 14:28

video2000 04 mei 2020 23:29

alliance_0 schreef: 04 mei 2020 23:23
video2000 schreef: 04 mei 2020 20:44 @Dennis_tB dit soort raar gedrag heb ik ook als ik met mijn fiets op een pontje ga (ik fiets veel in het rivierengebied): dan geeft de V650 aan dat ik 3km/u ga ondanks dat de wielen stil staan.
Is toch logisch. Als je de computer niet op pauze zet, meet de gps de snelheid van het varende pontje.
Misschien houd ik er een rare gedachtenkronkel op na, maar: waarom prevaleert de snelheidssensor in het wiel niet? Dat deed mijn oude VDO MC1.0+ altijd wel. Wiel stil = pauze, toch?

Plaats reactie