Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

Polar V650

dream
Forum-lid
Berichten: 278
Lid geworden op: 25 jan 2005 15:16

dream 10 apr 2018 07:42

Mijn Sony gsm probleemloos ! ;)

tabasco76
Forum-lid
Berichten: 13
Lid geworden op: 02 dec 2016 19:09

tabasco76 10 apr 2018 08:33

mijn telefoon ook prima, duurt wel even voordat hij klaar is. polar app moet wel open zijn voordat je begint.

Emil1
Forum-lid
Berichten: 119
Lid geworden op: 14 jan 2015 20:34

Emil1 26 apr 2018 08:51

Zag dat er gisteren voor het eerst sinds 1998 een update is voor de V650.

Het zou hier gaan om o.a. het weergeven van de stijgingspercentage d.m.v. gps en het implementeren van Strava live segment. Ik hoop dat ze gelijk de problemen met het synchroniseren met sommige Android toestellen hebben meegenomen.

Ben benieuwd naar de update want ik ben nog steeds erg tevreden met deze fietscomputer.

Gebruikersavatar
Viaductracer
Forum-lid
Berichten: 16
Lid geworden op: 11 mei 2017 21:40

Gebruikersavatar Viaductracer 26 apr 2018 19:51

Fiets_vrouw schreef: 09 apr 2018 15:45 Ik heb problemen met het synchroniseren van de V650 met mijn Android telefoon. Dit heeft nog nooit gewerkt, sinds ik de Polar V650 afgelopen zomer in gebruik heb genomen. Ik krijg soms wel een code om te koppelen, maar vervolgens staat er synchronisatie mislukt. Bluetooth staat aan, opnieuw opstarten van beide helpt niet. Synchronisatie met kabeltje naar de PC werkt wel, maar zou het liever rechtstreeks naar de app (en daarna Strava) syncen.

Wie heeft er tips?
Polar V650 en telefoon is echt verschrikkelijk slecht. Ik ben tevreden over het apparaat op zich: de display, de batterijduur, etc. Maar het sync-en is echt al één jaar compleet drama. Ik heb vele verschillende telefoons (iOS, Android), een iPad en meerdere desktop computers geprobeerd, maar het enige dat werkt is de desktop syncing en dan ook nog eens na heel vaak proberen soms..

Ik wilde vanavond even gaan fietsen, maar dat gaat nu ook niet door, want ik krijg de route er weer eens niet op. :dislike: :dislike: Dat wordt een avondje Polar Flow frustraties hebben, om het weer gesynchroniseerd te krijgen. Maar mijn hoop is dat als ik em nu nog één keer kan synchroniseren dat ik dan ook de nieuwe Firmware (gisteren gereleased) heb, en dat dit in de toekomst gaat helpen!

Gebruikersavatar
Viaductracer
Forum-lid
Berichten: 16
Lid geworden op: 11 mei 2017 21:40

Gebruikersavatar Viaductracer 26 apr 2018 21:00

Na een anderhalf uur aan frustraties is het dan gelukt - ik denk mede dankzij de nieuwe firmware - om te synchroniseren tussen mijn Polar Flow App en V650 apparaat!! Hoera!

Hoe kreeg ik weer connectie tussen FlowSync (op desktop computer) en V650?
Ik heb iTunes verwijderd (die ik er toevallig gisteren op had gezet); op fora had ik gelezen dat de bijgeleverde Bonjour service ook door Polar gebruikt wordt. Dat bleek te kloppen, want toen ik Bonjour wilde verwijderen, kon dat niet, omdat ik tot twee maal toe een Polar Flow webpagina open had staan... :shock:
Na Bonjour en iTunes te hebben verwijderd, synchroniseerde mijn PC nog steeds niet.. Toen heb ik Polar FlowSync opnieuw gedownload en geinstalleerd (hier officiële pagina: https://flow.polar.com/start/softwaredownload) en dit was de doorbraak, want echt binnen de seconde dat ik software opnieuw geïnstalleerd had, begon ie te synchroniseren. :winkthumb:

Hoe kreeg ik connectie tussen Polar Flow App en V650 voor het eerst na een jaar proberen aan de praat?
-> Omdat ik een connectie had met mijn PC, kon mijn V650 worden geupdate naar de nieuwe firmware. Ik denk dat deze firmware-update (software versie 1.5.4) superbelangrijk is voor het oplossen van synchronisatie-problemen... DOEN DUS!

-> Daarna werkte ie nog niet meteen, maar het was een kwestie van heel precies de volgorde stappen aanhouden, zoals beschreven in de online troubleshooter:

To sync your data with Android mobile:
1) Sign into Flow app on your mobile.
2) If you have other Polar training devices in use with Flow app Android, make sure that V650 is chosen as the active device in Flow app. This way Flow app knows to connect to your V650. In Flow app, go to Settings > PRODUCTS and tap on V650 to activate it.
3) Press the side button on your V650 to view the side menu, and choose SYNC WITH MOBILE from the menu to start syncing.
4) When you sync for the first time, you'll be asked whether you're connecting to iOS mobile or Android mobile. Choose Android mobile.
5) If your mobile device prompts to accept pairing, choose to accept.
6) To pair the devices type XXXXXX on your mobile is displayed on V650. To pair V650 with your mobile device, enter the pin code from the V650 on your mobile device. The pairing starts. Paired is displayed when pairing is completed successfully.
7) CONNECTING is displayed, followed by SYNCING. The progress bar shows the status of the sync. Please notice that the sync may take a while if you have lots of training data on your V650. Syncing complete is displayed when you are done.


En uiteindelijk werkte het niet direct, maar gewoon een minuutje wachten en opeens begon ie te synchroniseren... En het werkte: de routes zijn nu geupdate en een mini-activiteit die ik snel had opgenomen op de V650 staat nu opeens op Strava, puur middels syncing via Polar Flow App! :winkthumb: :winkthumb:

Gebruikersavatar
Viaductracer
Forum-lid
Berichten: 16
Lid geworden op: 11 mei 2017 21:40

Gebruikersavatar Viaductracer 27 apr 2018 20:32

Nog een laatste tip (voor als je alles hierboven al gedaan hebt):

Probleempje?
- Als je al een keer gesynchroniseerd hebt tussen Android telefoon en V650, dan kan het zijn dat ie daarna niet meer synchroniseert (is bij mij telkens het geval).

Oplossing!
- De Polar website tipt bij problemen om je Android telefoon te rebooten, maar het kan veel simpeler: het enige wat je hoeft te doen is op je Android telefoon, is je Polar Flow App gedwongen te stoppen. Dit doe je door achtereenvolgens te gaan naar:

Instellingen -> Apps -> App-info -> Polar Flow app -> "Nu stoppen"

Hierna open je de Polar Flow app opnieuw, en dan synchroniseert de Android telefoon weer met de V650.

Gebruikersavatar
Viaductracer
Forum-lid
Berichten: 16
Lid geworden op: 11 mei 2017 21:40

Gebruikersavatar Viaductracer 29 apr 2018 09:57

Jonmeul schreef: 09 apr 2018 18:59 @fiets_vrouw Als ik het goed heb, kan de V650 niet synchroniseren via bluetooth, enkel via kabel dus feitelijk enkel via PC.
@fiets_vrouw: Voor de duidelijkheid, deze opmerking van Jonmeul klopt dus niet. Je kunt de V650 wél synchroniseren via Bluetooth (voor tablet en mobiel, gebruikmakend van Polar Flow App). Daarnaast kun je ook synchroniseren met een kabel (voor PC, met het FlowSync programma).

Gebruikersavatar
lubbe162
Forum-lid
Berichten: 42
Lid geworden op: 04 jun 2017 10:27
Locatie: Almere
Contact

Gebruikersavatar lubbe162 08 mei 2018 23:40

Ik heb ook sterk de indruk dat na de laatste firmware update het synchroniseren via BT aanmerkelijk beter werkt icm Android.
Sensa Romagna Comp Shiny 2017 + Garmin Edge 830 + Strava Summit

Emil1
Forum-lid
Berichten: 119
Lid geworden op: 14 jan 2015 20:34

Emil1 09 mei 2018 08:22

Het is mij vreemd genoeg slechts een keer gelukt. Daarna kreeg ik wel steeds de code die ik op de telefoon in moet voeren waarna hij koppelt. Hierna begint hij te synchroniseren maar na een paar seconden krijg ik al een melding dat het synchroniseren is mislukt :cry:

Iemand enig idee wat hier de oorzaak van zou kunnen zijn?

rickkt
Forum-lid
Berichten: 3
Lid geworden op: 10 mei 2018 09:56

rickkt 10 mei 2018 09:58

Emil1 schreef: 09 mei 2018 08:22 Het is mij vreemd genoeg slechts een keer gelukt. Daarna kreeg ik wel steeds de code die ik op de telefoon in moet voeren waarna hij koppelt. Hierna begint hij te synchroniseren maar na een paar seconden krijg ik al een melding dat het synchroniseren is mislukt :cry:

Iemand enig idee wat hier de oorzaak van zou kunnen zijn?

Hier gaat het sinds de update ook ineens beter. Kon op de Polar site niet ergens lezen dat dit ook in de update zou zitten, maar het lijkt erop alsof ze hier wel iets aan gedaan hebben. Samsung a5 Android overigens.

Gebruikersavatar
lubbe162
Forum-lid
Berichten: 42
Lid geworden op: 04 jun 2017 10:27
Locatie: Almere
Contact

Gebruikersavatar lubbe162 10 mei 2018 10:03

Moeilijk te zeggen, bij mij start ie vrij snel zonder dat ik opnieuw een code hoef in te geven, kijk eens in de app als je die open hebt staan bij de gekoppelde onderdelen. Daar staat achter de V650 een rondje dat ff aanklikken en dan nog ens proberen.
Sensa Romagna Comp Shiny 2017 + Garmin Edge 830 + Strava Summit

Deen
Forum-lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 mei 2018 15:35

Deen 13 mei 2018 15:40

Dag mede fietsliefhebbers,

Ook ik heb sinds anderhalf jaar de Polar V650. Syncen is bij mij inderdaad ook altijd al drama geweest. Op de één of andere manier werkt het nu wel vrij snel via mijn Ipad, dus doe ik dat altijd maar.

Misschien kunnen jullie me wel helpen met het volgende: Afgelopen weekend de Tecklenburger Rundfahrt gedaan (toch wel een aanrader voor de mensen die hem niet kennen). Al mijn vrienden reden met Garmin Edges die in een grafiekje precies alle beklimmingen al konden zien (oftewel; hoe ver is het nog klimmen, hoe ver nog tot de top, wanneer begint de volgende klim etc). Nu kun je bij polar ook routes invoeren en ook een hoogtegrafiek laten zien op het scherm. Dus alles moet beschikbaar zijn (is dezelfde data) Echter kom ik er niet achter hoe ik dat van een route van te voren al kan laten zien? (hij toont alleen hoogte op dit moment en maakt er dan een grafiek van, dus achteraf als je het al gereden hebt). Kan iemand mij helpen?

Plaats reactie