Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

Polar V650

patrickvb
Forum-lid
Berichten: 1678
Lid geworden op: 11 apr 2007 01:30
Locatie: Oilsjt en Dardennen

patrickvb 05 mei 2020 00:53

Waarom zet je autopause niet aan en stel activatiesnelheid iets hoger in, bv 10 km/uur.
Dan is probleem op een pontje opgelost.

Wat het beveiligingsprobleem betreft, wie zijn data (sport, smoelenboek, ...) op het www gooit zou zich moeten bewust van de mogelijke gevaren.
Maar dat is heel vaak niet geval.

Gunther90
Forum-lid
Berichten: 129
Lid geworden op: 20 nov 2017 18:54

Gunther90 16 mei 2020 21:02

Polar V650 en synchronisatieproblemen, wat kan ik er nog (maar eens) over zeggen.. Voor mij is dit gewoon reden 1 om nooit meer naar een Polar product te kijken bij een volgende fietscomputer.
De fysieke connectie met een laptop / pc loopt al meer dan een jaar niet weer. Windows 10, verse install, bonjour app, whatever, hij doet niets meer. Blijft op "Even wachten..." staan. Aanvankelijk kon ik dit oplossen door te syncen op m'n laptop met Windows 7 op het werk. Na de overstap naar Windows 10 aldaar... Je raadt het al.

Synchronisatie via Smartphone met bluetooth in combinatie met Polar Flow, bracht dan uitkomst. Al lukt dat ook pas na 5-8 pogingen (ook al via ommewegen van eens opnieuw in te loggen, iets te veranderen, whatsoever). Begon de laatste tijd slechter en slechter te syncen met mijn bomvolle smartphone. Dacht dat dat er wel mee te maken kon hebben. Ik schaf een andere high-end smartphone aan (voor een heel andere reden), start met een fresh install van Polar Flow, en na 20 pogingen is het nog steeds niet gelukt van m'n rit te syncen: "Connection was lost during sync. Please sync again". Soms in het begin, soms als je denkt dat hij er (na 5 minuten) toch al bijna is... Op wifi, op 4G, steeds hetzelfde gezeik.

Polar support nog maar eens gecontacteerd: "Geen probleem, stuur maar op, we laten je de herstelkosten weten". Ja doei!

Als fietscomputer helemaal niets over te klagen maar de synchronisatie is over de hele lijn een ramp. De trucjes en workarounds ben ik ondertussen al moe geprobeerd. Polar out, en nooit meer opnieuw.

patrickvb
Forum-lid
Berichten: 1678
Lid geworden op: 11 apr 2007 01:30
Locatie: Oilsjt en Dardennen

patrickvb 16 mei 2020 21:27

Irritant als dingen niet doen waarvoor ze aangekocht werden.
Ik gebruik zelf deze fietscomputer. Enige hinder is dat ik bij synchroniseren via handy eerst moet afmelden in de app en opnieuw aanmelden, sync verloopt dan foutloos. Data worden snel overgezet naar Strava.
Ook connectie met windows 10 pc via kabeltje levert de laatste maanden geen problemen.
Edit: laptop werd vorige week opnieuw geïnstalleerd na plaatsing andere schijf. Voor de zekerheud syncen even gecontroleerd, en werkt foutloos.
Syncen met de tablet, met oudere android versie, functioneert niet (meer).
Vandaag nog route gevolgd met de Polar, verloopt allemaal netjes.
Het ding heeft zijn rare kantjes (zie boven) maar ik ben er nog steeds tevreden mee.

timfietsen123
Forum-lid
Berichten: 5
Lid geworden op: 18 aug 2019 16:01

timfietsen123 29 jun 2020 20:00

Ik zit te denken om een tweedehands model van de v650 te kopen omdat ik polar flow gebruik voor mijn trainingen. Zouden jullie dit nog aanraden ( hij is ondertussen al 5 jaar op de markt)?

patrickvb
Forum-lid
Berichten: 1678
Lid geworden op: 11 apr 2007 01:30
Locatie: Oilsjt en Dardennen

patrickvb 29 jun 2020 20:45

Zonder Garmin of Wahoo fietsen? :shock:
Maar even ernstig...
Hangt ervan af wat je gaat betalen en waarvoor je het toestel wil gebruiken.
Over de sync problemen (en mogelijke oplossingen) kan je in dit topic voldoende lezen.

GPX files inladen gaat via Polar Flow, de route volgen op het scherm levert geen problemen.
Op het vlak van navigatie moet je wel geen toeters en bellen verwachten.

Connectie met Strava gaat probleemloos.

De sterkte van Polar zit vooral op het vlak van registratie van hartslag en andere waarden.
De verschillende schermen kan je naar eigen goeddunken indelen.

Als je het toestel voor een prijsje kan aanschaffen heb je mogelijk een nieuw trainngsmaatje.

Gebruikersavatar
lubbe162
Forum-lid
Berichten: 42
Lid geworden op: 04 jun 2017 10:27
Locatie: Almere
Contact

Gebruikersavatar lubbe162 09 sep 2020 21:09

Ik heb deze v650 nu sinds feb 2018 in gebruik, en ja.. hij heeft z'n vreemde kanten vooral met syncen via smartphone. Kort geleden bleek het touchscreen op een aantal punten niet meer te functioneren, zo kon ik bijv de auto pauze niet meer inschakelen. Opsturen naar Polar support bracht geen uitkomst, de reparatiekosten ( wegens vastgelopen software ? ) zou € 147 gaan kosten, Dacht ik dus niet voor een apparaat dat 2 1/2 jaar terug € 190 kostte. Op zich werkte deze comp verder nog wel maar ik wil nu eenmaal dat álles functioneert zoals het hoort. Uiteindelijk heb ik via BOL een tweedekans exemplaar, die volledig nieuw bleek, kunnen scoren voor € 110 want.. uiteindelijk vind ik het alles bij elkaar toch een prettig apparaat om mee te werken, ook omdat ik in combinatie met m'n smarttracker A370 van Polar alles in 1 app kan doen.
Sensa Romagna Comp Shiny 2017 + Garmin Edge 830 + Strava Summit

patrickvb
Forum-lid
Berichten: 1678
Lid geworden op: 11 apr 2007 01:30
Locatie: Oilsjt en Dardennen

patrickvb 09 sep 2020 23:27

Ik gebruik het toestel ook sinds eind 2018.
Enige probleem is dat, om te syncen via smartphone, ik me in de app telkens moet af- en vervolgens aanmelden.
15 seconden tijdverlies!
Voor het overige werkt alles zoals het hoort.
Het toestel is bij de meeste (web)shops niet meer te krijgen.
Ik hoop dat Polar binnenkort met een opvolger op de proppen komt.
Overigens ging de M450 van mijn kopvrouw gisteravond de mist in: ritje werd weggeschreven naar mei 2023. :shock:

Gebruikersavatar
mrcoffee
Forum-lid
Berichten: 2724
Lid geworden op: 11 nov 2004 10:59

Gebruikersavatar mrcoffee 30 nov 2020 12:06

lubbe162 schreef: 09 sep 2020 21:09 Ik heb deze v650 nu sinds feb 2018 in gebruik, en ja.. hij heeft z'n vreemde kanten vooral met syncen via smartphone. Kort geleden bleek het touchscreen op een aantal punten niet meer te functioneren, zo kon ik bijv de auto pauze niet meer inschakelen. Opsturen naar Polar support bracht geen uitkomst, de reparatiekosten ( wegens vastgelopen software ? ) zou € 147 gaan kosten, Dacht ik dus niet voor een apparaat dat 2 1/2 jaar terug € 190 kostte. Op zich werkte deze comp verder nog wel maar ik wil nu eenmaal dat álles functioneert zoals het hoort.
Hier ook een gelijkend een raar probleem met de V650 van MrsCoffee: de radiobuttons werken niet meer. je kunt dus geen keuze items meer selecteren. Reset factory setting lost niks op. Lijkt erop dat de sw corrupt is geraakt....
Iedereen die sneller fietst dan ik is verdacht van doping! Wat zijn er toch veel dopingklanten tegenwoordig :O

Gebruikersavatar
lubbe162
Forum-lid
Berichten: 42
Lid geworden op: 04 jun 2017 10:27
Locatie: Almere
Contact

Gebruikersavatar lubbe162 25 sep 2021 18:05

Na vanaf begin 2021 de V650 zonder enig probleem steeds te hebben gesynct met mijn Nokia Android telefoon, wilde eea na een kennelijke updaate opeens vanaf rond 1 sept met geen mogelijkheid meer. Contact opgenomen met Polar customercare, echter ook daar kwam ik niet veel verder mee.

Na enig zoeken vond ik op het internet de voorgaande versie van de app 5.5.0 op de website https://www.apkmirror.com/ en heb deze op mijn Nokia telefoon gedownload.
Na installeren van deze voorgaande versie van de Flow app synchroniseerde mijn V650 weer als vanouds.
Sensa Romagna Comp Shiny 2017 + Garmin Edge 830 + Strava Summit

patrickvb
Forum-lid
Berichten: 1678
Lid geworden op: 11 apr 2007 01:30
Locatie: Oilsjt en Dardennen

patrickvb 27 sep 2021 00:23

Bedankt voor de tip!

Gebruikersavatar
lubbe162
Forum-lid
Berichten: 42
Lid geworden op: 04 jun 2017 10:27
Locatie: Almere
Contact

Gebruikersavatar lubbe162 27 sep 2021 18:53

Op 27 september is er kennelijk een nieuwe update uitgebracht, 5.7.0 die ik nog vóór deze beschikbaar was op Google al op de eerder genoemde APK site vond ( https://www.apkmirror.com/apk/polar-ele ... -24%22%7D/ ), deze geïnstalleerd, en YES !! alles functioneert weer naar behoren !
Sensa Romagna Comp Shiny 2017 + Garmin Edge 830 + Strava Summit

patrickvb
Forum-lid
Berichten: 1678
Lid geworden op: 11 apr 2007 01:30
Locatie: Oilsjt en Dardennen

patrickvb 13 okt 2021 12:02

Ik heb op de phone nu versie 5.7.1 en hiermee loopt het syncen opnieuw feilloos. Zelfs zonder afmelden/aanmelden.
Echt jammer dat Polar blijkbaar niet verder gaat in fietscomputers.

Plaats reactie