Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

4iiii Power meter vanaf $399

feddesman
Forum-lid
Berichten: 993
Lid geworden op: 25 mei 2011 10:56

feddesman 03 jul 2016 19:34

Ik ga voor de dual side.
Iemand enig idee wanneer die leverbaar zijn en of je hem kan aanschaffen incl complete crankset.
Kan het op hun site niet vinden.
Specialized Diverge Axs

feddesman
Forum-lid
Berichten: 993
Lid geworden op: 25 mei 2011 10:56

feddesman 10 jul 2016 08:52

Via 4iiii zelf al antwoord gekregen.
Thanks for your interest in PRECISION PRO. We will start taking orders later this month.
At launch PRECISION PRO will not be available as Ride Ready. Thanks for your interest in PRECISION

Please see the following for all the details we've announced so far - 4iiii.com/4iiiis-precision-pro-dual-power-meter-available-july/

We'll post more details on Facebook in the coming weeks.
Specialized Diverge Axs

feddesman
Forum-lid
Berichten: 993
Lid geworden op: 25 mei 2011 10:56

feddesman 23 jul 2016 07:30

Specialized Diverge Axs

DDX
Forum-lid HC
Berichten: 5109
Lid geworden op: 23 aug 2013 21:30

DDX 26 okt 2016 17:22

Ivm blessure die ik heb en opbouwen nieuwe fiets besloten dat ik toch beide kanten wil meten dus de 4iiii maar besteld.
Mijn crank ligt inmiddels bij 4iiii in canada.

Eigenlijk wilde ik de stages van mijn slechtweer fiets afwisselend op die fiets doen en de nieuwe fiets.
Maar dat was ik eerst ook van plan met andere fiets en daar had ik heb ik al een 2e stages voor gekocht.

Nu maar hopen dat ik niet teveel verschil heb in beide benen, anders moet ik beide andere fietsen ook upgraden...

Gebruikersavatar
bigfloor
Forum-lid
Berichten: 1121
Lid geworden op: 14 apr 2008 19:16
Locatie: Hengelo

Gebruikersavatar bigfloor 28 okt 2016 09:36

@DDX

Laat je die monteren op de DA9000 crank ?
Zit daar ook over na te denken. Hoe heb je het verder geregeld, direct via 4iiii ?
Canyon Aeroad in 2XL: 2022 CF SLX, Ultimate in 3XL: CF SL 2018 EL & AL SLX (Tacx NEO)

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27565
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 28 okt 2016 10:18

Helaas nog geen CETA, dus met een beetje pech krijg je nog een rekening van de douane.

DDX
Forum-lid HC
Berichten: 5109
Lid geworden op: 23 aug 2013 21:30

DDX 28 okt 2016 13:07

Idd op de 9000 crank.
Direct besteld bij 4iiii, bij bestelling gaven ze op dat de wachtrij zo'n 3 a 4 weken was.
Alleen kreeg ik al binnen een week een mailtje dat ik mijn crank mocht opsturen.
Dan willen ze een foto hebben van de afstand van crankarm/frame, was op dat moment even issue bij mij aangezien ik di2 nog moest ontvangen/inbouwen.
Weekje later was dat geregeld en kon ik foto maken en daarna crank opsturen.

Hiervoor krijg je netjes een fedex label van 4iiii gemailed en bel je met fedex om het pakketje te laten ophalen.
Crank ligt nu sinds vorige week vrijdag bij 4iiii, en volgens hun info duurt montage 5 tot 7 werkdagen.
Verwacht hem dus in de loop van volgende week weer retour.
En ja helaas grote kans dat ik straks nog douane kosten mag betalen. (vroeger was dat nog wel verrassing, tegenwoordig is dat bij partijen zoals fedex en ups redelijk zeker)

Vantevoren wel even uitgezocht hoe het gaat als je garantieissue hebt, want even naar canada shippen is niet goedkoop.
Maar in zo'n geval regelt 4iiii ook weer de fedex shipping en heb je verder geen kosten.

feddesman
Forum-lid
Berichten: 993
Lid geworden op: 25 mei 2011 10:56

feddesman 28 okt 2016 15:43

Moet je de douanekosten dan betalen voor alleen de vermogensmeter of vermogensmeter+crank?
Je hebt over de crank natuurlijk al belasting betaald.
Specialized Diverge Axs

DDX
Forum-lid HC
Berichten: 5109
Lid geworden op: 23 aug 2013 21:30

DDX 28 okt 2016 15:58

Alleen over de vermogensmeter.
Bij versturen naar 4iiii stond er op de fedex pakbonnen allemaal return for repair.
Zou mooi zijn als ze dat op de terugweg weer doen, maar ben bang van niet ;)

Gebruikersavatar
Italia_david
Forum-lid
Berichten: 462
Lid geworden op: 12 nov 2011 12:28
Locatie: Harderwijk

Gebruikersavatar Italia_david 28 okt 2016 16:07

DDX schreef:Alleen over de vermogensmeter.
Bij versturen naar 4iiii stond er op de fedex pakbonnen allemaal return for repair... Zou mooi zijn als ze dat op de terugweg weer doen, maar ben bang van niet ;)
Ziet er al strak uit... mooi frame ook!
Hoop zelf dat binnen aanzienlijke tijd de dual van Stages er komt... maar er lijkt geen schot in te komen.. (sky heeft er volgens mij in de tour van 2015 al mee getest). :o :o
#passioneceleste #ridebianchi

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27565
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 28 okt 2016 16:19

Volgens DC Rainmaker gaan ze 'm niet op de markt brengen, omdat er geen business case voor is.

DDX
Forum-lid HC
Berichten: 5109
Lid geworden op: 23 aug 2013 21:30

DDX 28 okt 2016 22:27

Ja dat stond in artikel van augustus 2015 :
There has long been discussion on whether Stages would offer a left/right power meter (thus one pod on each crank arm). They’ve in turn long noted that the value proposition there is minimal for them (and you), since the costs go up considerably when looking at the drive side (the right side), compared to the left side. Everything from stockage of parts to clearances around the chain are infinitely more complex (as companies like 4iiii, Rotor, Pioneer, and others have seen). As a result, Stages has pretty much just said ‘not interested at this time’.

However, earlier this year a dual-Stages system was spotted on Team Sky, which ramped up loads of speculation that they were planning an imminent product release. Stages confirmed to me that such a system has indeed been in use by Team Sky, though said it was factually incorrect that Chris Froome had been or is currently using it.

Rather instead, it’s primarily been used by two riders that were both coming back from injuries that impacted single-leg power significantly. This gave both Sky and Stages valuable data. For Team Sky, they could more accurately assess these rider’s comebacks. While for Stages they could flesh out how a dual product might look down the road.

But despite those units being out there – Stages said there’s nothing on the near-term radar to ship those units beyond Team Sky. During multiple conversations with them over the past two days they noted that if they were to enter the left/right power meter market, they’d really only do so if they felt they “could bring something significant and differentiating” to the left/right game. They went on to say that they didn’t see a lot of value in many of the separated left/right analysis metrics as seen today (a viewpoint I agree with and discussed in detail in a Vector-focused rant in my recent review of the PowerTap P1 pedals).

They said if they got to the point where they felt they could offer something totally unique (meaning, primarily on the software/data collection/analysis side), then they’d enter the market. But until then, they’re relatively content with the left-only business they’ve built up. In other words, there’s no left/right power meter coming anytime soon from them.
https://www.dcrainmaker.com/2015/08/sta ... tions.html

Plaats reactie