Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

Garmin Edge 500 of Bryton rider 40E

stansfieldd
Forum-lid
Berichten: 107
Lid geworden op: 15 aug 2012 22:17

stansfieldd 29 apr 2014 20:40

Ik ben al een tijdje op zoek naar mijn ideale fietscomputer. Ik zoek een fietscomputer die correct de route/snelheid/hoogte enz meet. Maar die ook een 'beperkte' navigatie heeft.
Hier in mijn omgeving ken ik de routes wel maar wanneer ik bijvoorbeeld in limburg ga fietsen of mogelijk in het buitenland is een navigatie toch wel een handige tool. Maar dat hoeft niet super uitgebreid aangezien ik dat niet heel veel zal gebruiken. Nu kwam ik in eerste instantie uit bij de garmin edge 500. Maar nu zag ik ook de bryton rider 40E. Die wat meer trainingsfunctionaliteiten heeft zoals intervaltraining en als ik het zo lees wat meer navigatiemogelijkheden. Mijn budget is zo ongeveer 150-175 euro.

http://www.fietscomputerstore.nl/vergel ... 67/197579/

Nu heb ik zelf al even wat voor en nadelen van beide apparaten naast elkaar gezet maar ben toch benieuwd naar jullie mening:

Garmin:
+ garmin connect lees ik alleen maar goede dingen over
+ goede prijs kwaliteit verhouding
- de edge 500 vind ik qua look iets minder mooi dan de bryton rider 40E

Bryton:
+ iets uitgebreider zoals mogelijkheden tot interval training, stopwacht en thermometer
+ wat ik lees is dat de bryton betere navigatie heeft.
+ de look van de bryton vind ik wat mooier dan de garmin
- slechte ervaring die ik hier bijvoorbeeld al lees in het topic van de bryton 40E

Wat is jullie ervaring met deze 2 fietscomputers of is er nog een betere voor dit budget die ik over het hoofd ze die nog beter aan mijn wensen voldoet?

DeletedUser05
Forum-lid
Berichten: 2285
Lid geworden op: 20 jan 2011 23:40
Locatie: barcelona
Contact

DeletedUser05 29 apr 2014 22:29

Ik heb de Edge 500 2 jaar heel intensief gebruikt naar volle tevredenheid. Ik heb onlangs de 520 gekocht als upgrade welke ook prima bevalt zover.

gandalf
Forum-lid
Berichten: 366
Lid geworden op: 08 mei 2004 19:21

gandalf 30 apr 2014 00:09

Ik heb ze allebei. Geen twijfel mogelijk: de Edge. degelijker, makkelijker uit te lezen en routes op te zetten. Geen automatische zoom. Alleen als er een serieus prijsverschil is (en wat dat is moet je zelf bepalen) zou ik voor Bryton gaan. Werkt ook goed maar de Edge is toch een stukkie beter
It is not a lie if you believe it...

stansfieldd
Forum-lid
Berichten: 107
Lid geworden op: 15 aug 2012 22:17

stansfieldd 30 apr 2014 21:01

Bedankt voor de tips. Nog een laatste vraag. Qua navigatie werken ze hetzelfde toch? of is de Bryton iets uitgebreider qua navigatie?

Gebruikersavatar
opafiets
Forum-lid
Berichten: 626
Lid geworden op: 13 aug 2008 00:14

Gebruikersavatar opafiets 30 apr 2014 22:05

Een vd redenen voor mij om voor de bryton te gaan was de accuduur.
Misschien kan gandalf even aangeven of dat ook werkelijk zo is, omdat hij ze allebei heeft.

De bryton heeft ook een point of interest.
Zodat je deze even aan kan klikken als je bijv bij je hotel bent.
Kun je later evt je hotel terugvvinden.
(Of de garmin dit heeft weet ik niet)
.................

gandalf
Forum-lid
Berichten: 366
Lid geworden op: 08 mei 2004 19:21

gandalf 02 mei 2014 19:15

Stansfieldd, het systeem is hetzelfde. Echter kun je bij de edge zelf bepalen hoever je in- ofuitzoomt op welk moment. De Brytom zoomt vanzelf in op het moment dat je een bocht nadert en daarna zoomt ie weer uit. Erg vervelend vooral ook omdat dat telkens net te laat gebeurt. Het zelf de zoom kunnen bepalen is veel fijner

Accuduurbij beide apparaten meer dan voldoende (10 uur plus)maar ik gooi ze dan ookna elke rit aan de oplader

Edge heeft geen POI
It is not a lie if you believe it...

stansfield
Forum-lid
Berichten: 279
Lid geworden op: 14 okt 2010 18:10

stansfield 02 mei 2014 21:53

Bedankt voor de info. Ik zie trouwens op de site van dat de edge 500 ook een interval trainingsmogelijkheid en een thermometer heeft. Dus is het alleen de accuduur, stopwacht en look die in het voordeel zijn van de bryton. Maar alle voordelen van de Garmin zijn een stuk beter. En qua accuduur is dat ook meer dan voldoende. Opladen ben ik toch wel gewend met mijn telefoon dus dat vind ik geen probleem.

Ik ga voor de garmin edge 500 in het zwart grijs. Voor 148 euro bij navi.nl heb ik volgens mij wel de goedkoopste gevonden.

Plaats reactie