Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

Garmin Edge 1000

Djemz
Forum-lid
Berichten: 1750
Lid geworden op: 25 feb 2018 15:08

Djemz 01 mei 2018 23:07

Ja, heb ondertussen al een deel routes gemaakt.

Nog iets handig ontdekt voor als je met je smartphone een knooppuntroute in je garmin wil zetten:

App van fietsknoop downloaden, route maken, opties tikken, mailen (GPS bestand meezenden aanvinken), mailen naar je e mail.

In je mail zit het gfx bestand als bijlage. Als je er op tikt gaat hij open in garmin connect. En van daar kun je hem gewoon naar je garmin sturen.

Wat is dat eigenlijk die optie om koerspunten aan en af te zetten?

Gera
Forum-lid
Berichten: 303
Lid geworden op: 06 feb 2012 21:24

Gera 02 mei 2018 13:54

Ik kreeg een mail van Garmin over hun basecamp cloud. Deze schijnt per 21 mei op te houden
Staan de ritten die ik gemaakt heb in deze cloud of bij Connect ?

Gebruikersavatar
De Tukker
Forum-lid
Berichten: 1422
Lid geworden op: 18 mei 2017 21:22
Locatie: Enschede

Gebruikersavatar De Tukker 02 mei 2018 16:22

Gera schreef: 02 mei 2018 13:54 Ik kreeg een mail van Garmin over hun basecamp cloud. Deze schijnt per 21 mei op te houden
Staan de ritten die ik gemaakt heb in deze cloud of bij Connect ?

Dat hangt er vanaf waar je ze zelf hebt opgeslagen.
Vanuit Basecamp staan ze standaard in een lokale database (dus op je eigen computer). Jouw ritten komen alleen in de map 'Cloudgegevens' als jij jezelf hebt aangemeld bij de Garmin Cloud en je jouw rit daar naartoe hebt gekopieerd of verplaatst.

Vanuit de map 'Cloudgegevens' kun je jouw ritten en routes ook weer gemakkelijk terug kopiëren naar Basecamp.

Kennelijk wordt met ingang van de nieuwe versie een optie aangeboden om jouw eigen cloudprovider in te stellen, bijvoorbeeld Dropbox of OneDrive

Edit:
Ik heb zelf nog nooit koersen of segmenten gemaakt met Garmin Connect want gebruik daarvoor Basecamp (en sinds gisteren dank zij de gouden tip van Nee_Nee: http://brouter.de/brouter-web)
Zojuist even uitgeprobeerd. Het lijkt er op dat de koersen en segmenten die je maakt in Garmin Connect zijn opgeslagen bij Garmin.
Bijlagen
2018-05-02.png
Merckx Sallanches64
Cube Reaction Pro 2018

Gera
Forum-lid
Berichten: 303
Lid geworden op: 06 feb 2012 21:24

Gera 02 mei 2018 19:53

Ik bedoel de ritten die ik gewoon gefietst heb dus niet een gemaakte rit om te rijden met gps
De gegevens die ik tijdens een fietsrit opgeslagen heb zoals hoogtemeters en afstand ed

Gebruikersavatar
De Tukker
Forum-lid
Berichten: 1422
Lid geworden op: 18 mei 2017 21:22
Locatie: Enschede

Gebruikersavatar De Tukker 02 mei 2018 20:13

Die staan dus gewoon op jouw apparaat en niet bij Garmin.
Merckx Sallanches64
Cube Reaction Pro 2018

Gera
Forum-lid
Berichten: 303
Lid geworden op: 06 feb 2012 21:24

Gera 03 mei 2018 22:08

De Tukker schreef: 02 mei 2018 20:13 Die staan dus gewoon op jouw apparaat en niet bij Garmin.
klopt maar die worden toch ergens opgeslagen om in Connect terug te zien.
daar blijven ze zichtbaar ook als je ze verwijderd uit de garmin.
Dus is de opslag van Conect ook na die 21e mei weg of blijft die wel bestaan?

scheurneus
Forum-lid
Berichten: 394
Lid geworden op: 29 sep 2012 10:48
Locatie: Amsterdam, Leusden en Internet
Contact

scheurneus 03 mei 2018 22:17

Garmin Connect en de cloud die daar achter zit wordt niet bedoeld en zal ook gewoon blijven.

Alleen de cloud opslag die in BaseCamp te zien is en alleen gebruikt kan worden om tussen 2 basecamps op 2 computers iets te synchroniseren. Vroeger was er nog de BaseCamp app op de iPad die dan die inhoud ook kon lezen (maar al langer geleden gestopt met support).

De alternatief clouds die genoemd worden is meer bedoeld om de gehele BaseCamp database die op je schijf staat te verplaatsen naar een folder van onedrive of dropbox. Alleen niet op 2 computers tegelijk gaan werken met die database, dan gaat het fout. Je kunt namelijk in BaseCamp zelf bepalen waar de database moet staan en je kunt ook meerdere databases hebben en daar tussen wisselen (bv prive en club/werk).

TwoNav's LAND programma heeft wel de mogelijkheid om vanuit het pakket direct op een dropbox folder te kijken en lezen en schrijven. Idem voor hun TwoNav app op Android/iPhone.

GPS bestanden kunnen op Android ook vrij makkelijk via dropbox/onedrive worden gelezen in een app zoals OSMAND of Locus of.... Op iOS kan het ook, maar is wat meer handelingen.
Marco :)

Gebruikersavatar
De Tukker
Forum-lid
Berichten: 1422
Lid geworden op: 18 mei 2017 21:22
Locatie: Enschede

Gebruikersavatar De Tukker 03 mei 2018 22:18

Als jouw Garmin via Wifi is verbonden met je thuisnetwerk, kun je hebben ingesteld dat die gegevens worden geupload naar Garmin, maar dat is wat anders dan de Garmin Cloud. Uit de e-mail die je van Garmin kreeg blijkt nergens dat Garmin Connect wordt opgeheven.

Overigens kan het geen kwaad om af en toe eens van alle routes en gereden ritten een backup te maken door ze allemaal naar BaseCam te kopieren.
Merckx Sallanches64
Cube Reaction Pro 2018

Gebruikersavatar
serbak
Forum-lid
Berichten: 1119
Lid geworden op: 07 aug 2006 15:06
Contact

Gebruikersavatar serbak 04 mei 2018 09:41

Ik werk sinds een tijdje met Workouts, gisteren moest ik pissen tijdens de warming up met als gevolg dat het gemiddelde keldert :) Kun je bij workouts ook een automatische pauze instellen net als bij de Activiteitenprofielen?

Gebruikersavatar
De Tukker
Forum-lid
Berichten: 1422
Lid geworden op: 18 mei 2017 21:22
Locatie: Enschede

Gebruikersavatar De Tukker 04 mei 2018 09:57

Op de Garmin Edge 1000 is dat gewoon in te stellen. Trouwens net als op een Forerunner253 horloge (handig voor als je voor een stoplicht moet wachten); auto pauze heet dat.
Merckx Sallanches64
Cube Reaction Pro 2018

Gebruikersavatar
serbak
Forum-lid
Berichten: 1119
Lid geworden op: 07 aug 2006 15:06
Contact

Gebruikersavatar serbak 04 mei 2018 10:10

Auto pauze is mij bekend. Bij activiteitenprofielen heb ik dit ingesteld, maar bij een workout is dit een ander verhaal. Mijn vraag is of ik ergens kan instellen dat hij bij workouts ook automatisch kan pauzeren.

Gebruikersavatar
De Tukker
Forum-lid
Berichten: 1422
Lid geworden op: 18 mei 2017 21:22
Locatie: Enschede

Gebruikersavatar De Tukker 04 mei 2018 10:18

Oei, dan val ik door de mand ... ik doe kennelijk nooit workouts :lol:
Oh nee, ik zie dat ik alleen workouts doe met hardlopen (Forerunner) niet op de fiets (Edge). Het is mij nog niet opgevallen dat autopauze dan niet werkt. Zal er eens op letten.

Edit:
Nee auto pauze werkt niet tijdens workouts, Lees maar:
https://support.garmin.com/en-US/?faq=n ... =faqSearch

Maar ... volgens diezelfde pagina kunt je de workout gewoon 'onderbreken; met de start/stop knop
Merckx Sallanches64
Cube Reaction Pro 2018

Plaats reactie