Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

Garmin Edge 1000

bertus187
Forum-lid
Berichten: 102
Lid geworden op: 26 nov 2013 10:01
Locatie: Limburg (Haspengouw) B

bertus187 21 sep 2018 15:44

i-mac schreef: 17 sep 2018 20:28
havana schreef: 16 sep 2018 09:52 Je hebt helemaal geen Javawa of wat dan ook nodig om kaarten op je Garmin te zetten.

.IMG bestand erop kwakken en fertig!

Hier downloaden en klaar: http://www.openfietsmap.nl/downloads
Ook als ze allemaal dezelfde naam hebben?
Het voorste gedeelte van de naam veranderen zodat je weet welke kaart het is ,en het is in orde .
Pinarello Paris .
Viper XTeam Mtb

Gera
Forum-lid
Berichten: 303
Lid geworden op: 06 feb 2012 21:24

Gera 11 okt 2018 09:30

Na lange tijd van blessure gisteren weer even kort een ritje gemaakt maar mijn Wifi werkt op een of andere manier niet meer nadat ik wel via wifi een update heb gedaan nog zodat ik niet draadloos de gemaakte rit naar mijn connect door krijg. Wel via kabel. De accu was leeg maar opgeladen en alles werkt verder behalve de wifi. Hij kan de wifi niet vinden en opnieuw ook ingesteld maar ook dan vind hij hem niet. Heeft iemand hier ook mee te maken gehad of een oplossing voor? Andere aparten geen probleem met het modem. Hij geeft aan geen netwerken in de buurt gevonden terwijl alles hier op wifi werkt

FietsBie
Forum-lid
Berichten: 81
Lid geworden op: 21 aug 2015 18:05

FietsBie 12 okt 2018 16:47

Niet toevallig g/n/ac instellingen gewijzigd?

Gera
Forum-lid
Berichten: 303
Lid geworden op: 06 feb 2012 21:24

Gera 13 okt 2018 14:42

FietsBie schreef: 12 okt 2018 16:47 Niet toevallig g/n/ac instellingen gewijzigd?

euh hoe bedoel je? dat zegt mij niks eigenlijk
hij vind ook geen wifi bij netwerk of heel af en toe een netwerk wat ik niet ken
Garmin gebeld en kan hem opsturen en krijg dan voor rond de 220 euro een ander maar het vreemde is na update die hij via wifi wel gedaan heeft dat de wifi niet meer werkt. Ik kan hem nog naar fabrieksinstellingen zetten en kijken hoe het dan gaat maar dat wil ik pas als ik niet meer de fiets pak over paar weken.

Herr Fonzie
Forum-lid
Berichten: 6
Lid geworden op: 24 jan 2016 14:16

Herr Fonzie 21 okt 2018 19:04

Weet iemand of de Garmin Edge 1000 ook standaard kaarten voor landen buiten Europa bezig, zoals bijv. Colombia?

Woefdram
Forum-lid
Berichten: 2248
Lid geworden op: 06 jan 2012 17:48

Woefdram 21 okt 2018 19:30

Osm

kooijtje2
Forum-lid
Berichten: 318
Lid geworden op: 24 jul 2015 21:17
Locatie: In de Buurt

kooijtje2 21 okt 2018 20:52

Herr Fonzie schreef: 21 okt 2018 19:04 Weet iemand of de Garmin Edge 1000 ook standaard kaarten voor landen buiten Europa bezig, zoals bijv. Colombia?
Niet standaard maar zoals woefdram al aangeeft kan je deze er wel gratis bij zetten via bv OSM (open street map)

Gebruikersavatar
De Tukker
Forum-lid
Berichten: 1422
Lid geworden op: 18 mei 2017 21:22
Locatie: Enschede

Gebruikersavatar De Tukker 21 okt 2018 21:17

kooijtje2 schreef: 21 okt 2018 20:52
Herr Fonzie schreef: 21 okt 2018 19:04 Weet iemand of de Garmin Edge 1000 ook standaard kaarten voor landen buiten Europa bezig, zoals bijv. Colombia?
Niet standaard maar zoals woefdram al aangeeft kan je deze er wel gratis bij zetten via bv OSM (open street map)
In aanvulling op dit bericht … je kunt 'gewoon' kaarten kopen bij Garmin. Zie maar: https://buy.garmin.com/nl-NL/NL/c454-p1 ... ducts-desc
Die verschijnen in Garmin Expres dan bij 'Gekochte content'. Ze kosten €85,- per stuk.
Of die kaarten beter zijn dan OSM weet ik niet. Wel duurder :-)
Merckx Sallanches64
Cube Reaction Pro 2018

i-mac

i-mac 29 okt 2018 13:21

Blijkbaar is er een soort bug bij Mac gebruikers die een Edge 100 of 1030 hebben. Het kan voorkomen dat de Edge niet meer als harde schijf op je bureaublad komt. En dus kan je in dat geval geen updates meer uitvoeren.
Nu hebben bepaalde Apple toestellen nu ook een USB-C poort. En als je je Edge via deze poort verbind, verschijnt de Edge als vanouds terug op je bureaublad.

Ik had dat probleem al een hele tijd op mijn iMac. Vreemd genoeg zag ik de Edge op een PC wel. Na wat zoekwerk op het Garmin forum, probeerde ik het dus via een USB-C kabel. Met succes.

Wie weet is de oplossing interessant voor anderen.

Gebruikersavatar
nijkie
Forum-lid HC
Berichten: 8520
Lid geworden op: 04 aug 2010 23:11
Locatie: Ernem

Gebruikersavatar nijkie 01 nov 2018 09:57

Gera schreef: 13 okt 2018 14:42
FietsBie schreef: 12 okt 2018 16:47 Niet toevallig g/n/ac instellingen gewijzigd?

euh hoe bedoel je? dat zegt mij niks eigenlijk
hij vind ook geen wifi bij netwerk of heel af en toe een netwerk wat ik niet ken
Garmin gebeld en kan hem opsturen en krijg dan voor rond de 220 euro een ander maar het vreemde is na update die hij via wifi wel gedaan heeft dat de wifi niet meer werkt. Ik kan hem nog naar fabrieksinstellingen zetten en kijken hoe het dan gaat maar dat wil ik pas als ik niet meer de fiets pak over paar weken.
Bij mij hetzelfde probleem,ziet wel het netwerk maar kan geen verbinding maken.
Voeg netwerk toe dan ziet die 1 onbeveiligd netwerk zonder naam,mijn eigen netwerk ziet de Garmin niet.Heb gisteren bekabeld via Garmin Express laatste update etc gedaan.Handmatig netwerk toevoegen Connect ook niet.Ik wacht wel even af wat er gaat gebeuren,soms werkthet in 1 keer weer.

Update:heb een gastnetwerk aangemaakt op mijn ziggo connectbox,deze wordt niet gezien door de Garmin maar heb hem wel handmatig toegevoegd en nu zichtbaar en verbonden met mijn netwerken.Bij netwerken zoeken komt er nu niets in het display.Straks een rit rijden eens kijken of de Garmin automatisch upload.
Sensa GF White edition.
Sensa Gulia G2.
Cannondale Topstone 4

GiantDefy1
Forum-lid
Berichten: 610
Lid geworden op: 20 sep 2013 20:20

GiantDefy1 22 nov 2018 10:14

Ik heb mijn Garmin aan mijn laptop gehangen. Het programma gaf een update weer.
Ik dacht dat doe ik wel even.
Er stond dit duurt een paar uur, dat vond ik eigenlijk al vreemd. Daarna kwam een bericht vanwege de grote van de informatie wat op de kaarten staat moet ik een 32 GB Micro SD kaart aanschaften.
Als ik de update had gedraaid begrijp ik goed dan deelt hij de kaarten op in Noordoostelijk en een Zuidwestelijk deel en kan je nu ineens diverse kaarten kopen, terwijl je eerst heel Europa had. Bedoel je dan Frankrijk, Spanje, Italië?

Ik lees iets over openfietsmap, wat is dat? En waarom zal ik mijn bestanden kaarten van Garmin verwijderen?

i-mac

i-mac 22 nov 2018 10:25

GiantDefy1 schreef: 22 nov 2018 10:14 Ik heb mijn Garmin aan mijn laptop gehangen. Het programma gaf een update weer.
Ik dacht dat doe ik wel even.
Er stond dit duurt een paar uur, dat vond ik eigenlijk al vreemd. Daarna kwam een bericht vanwege de grote van de informatie wat op de kaarten staat moet ik een 32 GB Micro SD kaart aanschaften.
Als ik de update had gedraaid begrijp ik goed dan deelt hij de kaarten op in Noordoostelijk en een Zuidwestelijk deel en kan je nu ineens diverse kaarten kopen, terwijl je eerst heel Europa had. Bedoel je dan Frankrijk, Spanje, Italië?

Ik lees iets over openfietsmap, wat is dat? En waarom zal ik mijn bestanden kaarten van Garmin verwijderen?
Open Fiets Map : http://www.openfietsmap.nl/


Die kaarten zijn meer gedetailleerd.

Ik heb de Garmin kaarten van mijn Edge gedaan (back op mijn computer). Ik heb ook een extra SD kaart van 32GB) in mijn Edge, waar ik de Open Fiets kaarten op plaats.

Goede software om je kaarten te bekijken/installeren/verwijderen is Javawa Devide Manager

www.javawa.nl/jdm.html

Plaats reactie