Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

Garmin Edge 1000

mhr-zip
Forum-lid
Berichten: 1154
Lid geworden op: 01 nov 2013 19:42

mhr-zip 24 sep 2019 22:24

Ik heb last van het hier beschreven probleem: https://support.strava.com/hc/en-us/art ... -time-data

Nu staat er dat je het beste je garmin kan resetten. Maar wat is de beste manier om hem te backuppen, dat ik niet alles opnieuw moet instellen?
Watertappunten: zoek en vul aan op Drinkwaterkaart.nl

Gebruikersavatar
Hootie
Forum-lid
Berichten: 74
Lid geworden op: 09 dec 2018 13:29
Locatie: Meerssen

Gebruikersavatar Hootie 21 okt 2019 18:44

Ik ben licht kleurenblind. Ik noem rood echt geen blauw maar wanneer je kleurentesten met van die gekleurde bolletjes neemt en de kleuren lijken op elkaar zie ik het cijfer niet meer. Dat maakt dat ik de navigatie op de Garmin Edge 1000 slecht zie. Het verschil tussen de route die ik moet volgen en andere wegen zie ik dan bijna niet.

Anders instellen werkt maar kort. Zie ik hier een instelling over het hoofd of is dat gewoon een euvel van de 1000?

Hootie

Gebruikersavatar
Douglas
Forum-lid
Berichten: 2338
Lid geworden op: 18 okt 2014 18:16

Gebruikersavatar Douglas 21 okt 2019 20:02

Hootie schreef: 21 okt 2019 18:44 Ik ben licht kleurenblind. Ik noem rood echt geen blauw maar wanneer je kleurentesten met van die gekleurde bolletjes neemt en de kleuren lijken op elkaar zie ik het cijfer niet meer. Dat maakt dat ik de navigatie op de Garmin Edge 1000 slecht zie. Het verschil tussen de route die ik moet volgen en andere wegen zie ik dan bijna niet.

Anders instellen werkt maar kort. Zie ik hier een instelling over het hoofd of is dat gewoon een euvel van de 1000?

Hootie
Je kunt de kleur alleen per koers wijzigen. Voor zover ik heb ontdekt kun je het niet eenmalig voor alle koersen instellen.

En dat met die kleurentest komt me erg bekend voor. Zeker met een zonnebril is het voor mij ook lastig om de koers te volgen.
o'7o

Djemz
Forum-lid
Berichten: 1751
Lid geworden op: 25 feb 2018 15:08

Djemz 21 okt 2019 20:30

Douglas schreef: 21 okt 2019 20:02
Hootie schreef: 21 okt 2019 18:44 Ik ben licht kleurenblind. Ik noem rood echt geen blauw maar wanneer je kleurentesten met van die gekleurde bolletjes neemt en de kleuren lijken op elkaar zie ik het cijfer niet meer. Dat maakt dat ik de navigatie op de Garmin Edge 1000 slecht zie. Het verschil tussen de route die ik moet volgen en andere wegen zie ik dan bijna niet.

Anders instellen werkt maar kort. Zie ik hier een instelling over het hoofd of is dat gewoon een euvel van de 1000?

Hootie
Je kunt de kleur alleen per koers wijzigen. Voor zover ik heb ontdekt kun je het niet eenmalig voor alle koersen instellen.

En dat met die kleurentest komt me erg bekend voor. Zeker met een zonnebril is het voor mij ook lastig om de koers te volgen.
Ik zet de kaart altijd in 3d modus. Vind ik veel makkelijker om te zien.

Djemz
Forum-lid
Berichten: 1751
Lid geworden op: 25 feb 2018 15:08

Djemz 25 okt 2019 22:15

Bestaat er een manier om een koers te laden zonder stop in te drukken?

De helft van de keren vergeet ik dan weer start te drukken en rij ik de helft van de rit zonder dat het dan opgeslagen wordt.

Of iets anders waardoor ik het niet kan vergeten? Als hij pas gestart is krijg je een melding als je in beweging bent maar nog geen start gedrukt hebt. Maar als je stopt na te rijden krijg je die melding niet meer.

Gebruikersavatar
nijkie
Forum-lid HC
Berichten: 8522
Lid geworden op: 04 aug 2010 23:11
Locatie: Ernem

Gebruikersavatar nijkie 25 okt 2019 22:21

Djemz schreef: 25 okt 2019 22:15 Bestaat er een manier om een koers te laden zonder stop in te drukken?

De helft van de keren vergeet ik dan weer start te drukken en rij ik de helft van de rit zonder dat het dan opgeslagen wordt.

Of iets anders waardoor ik het niet kan vergeten? Als hij pas gestart is krijg je een melding als je in beweging bent maar nog geen start gedrukt hebt. Maar als je stopt na te rijden krijg je die melding niet meer.
Als je thuis weg rijd kan je toch op start drukken en je activiteit start,wisselen tussen koersen kan gewoon,ga naar de kaart en druk op het Rode rondje met Zwart kruisje er in en vervolgens nieuwe koers starten.Weer thuis stop drukken en einde activiteit.
Sensa GF White edition.
Sensa Gulia G2.
Cannondale Topstone 4

Djemz
Forum-lid
Berichten: 1751
Lid geworden op: 25 feb 2018 15:08

Djemz 26 okt 2019 00:02

nijkie schreef: 25 okt 2019 22:21
Djemz schreef: 25 okt 2019 22:15 Bestaat er een manier om een koers te laden zonder stop in te drukken?

De helft van de keren vergeet ik dan weer start te drukken en rij ik de helft van de rit zonder dat het dan opgeslagen wordt.

Of iets anders waardoor ik het niet kan vergeten? Als hij pas gestart is krijg je een melding als je in beweging bent maar nog geen start gedrukt hebt. Maar als je stopt na te rijden krijg je die melding niet meer.
Als je thuis weg rijd kan je toch op start drukken en je activiteit start,wisselen tussen koersen kan gewoon,ga naar de kaart en druk op het Rode rondje met Zwart kruisje er in en vervolgens nieuwe koers starten.Weer thuis stop drukken en einde activiteit.
Die home knop komt er pas als je op de stop knop duwt. Als je geen koers geladen hebt of de koers gestopt hebt met dat kruisje dan heb je gewoon de kaart.

Gebruikersavatar
nijkie
Forum-lid HC
Berichten: 8522
Lid geworden op: 04 aug 2010 23:11
Locatie: Ernem

Gebruikersavatar nijkie 26 okt 2019 11:50

Djemz schreef: 26 okt 2019 00:02
nijkie schreef: 25 okt 2019 22:21
Djemz schreef: 25 okt 2019 22:15 Bestaat er een manier om een koers te laden zonder stop in te drukken?

De helft van de keren vergeet ik dan weer start te drukken en rij ik de helft van de rit zonder dat het dan opgeslagen wordt.

Of iets anders waardoor ik het niet kan vergeten? Als hij pas gestart is krijg je een melding als je in beweging bent maar nog geen start gedrukt hebt. Maar als je stopt na te rijden krijg je die melding niet meer.
Als je thuis weg rijd kan je toch op start drukken en je activiteit start,wisselen tussen koersen kan gewoon,ga naar de kaart en druk op het Rode rondje met Zwart kruisje er in en vervolgens nieuwe koers starten.Weer thuis stop drukken en einde activiteit.
Die home knop komt er pas als je op de stop knop duwt. Als je geen koers geladen hebt of de koers gestopt hebt met dat kruisje dan heb je gewoon de kaart.
Ik denk dat ik jou vraag niet begrijp😉
Sensa GF White edition.
Sensa Gulia G2.
Cannondale Topstone 4

Djemz
Forum-lid
Berichten: 1751
Lid geworden op: 25 feb 2018 15:08

Djemz 26 okt 2019 13:52

nijkie schreef: 26 okt 2019 11:50
Djemz schreef: 26 okt 2019 00:02
nijkie schreef: 25 okt 2019 22:21

Als je thuis weg rijd kan je toch op start drukken en je activiteit start,wisselen tussen koersen kan gewoon,ga naar de kaart en druk op het Rode rondje met Zwart kruisje er in en vervolgens nieuwe koers starten.Weer thuis stop drukken en einde activiteit.
Die home knop komt er pas als je op de stop knop duwt. Als je geen koers geladen hebt of de koers gestopt hebt met dat kruisje dan heb je gewoon de kaart.
Ik denk dat ik jou vraag niet begrijp😉
Dus ik vertrek zonder een route te laden. Druk op start en rij een tiental km tot op een punt dat ik op een opgeslagen route kom.

Dan wil ik beginnen met die route dus moet ik ze laden. De enige manier om dit te doen (denk ik) is door op stop te drukken--> huisje-->koersen-->route selecteren-->laden.

Maar als je dan begint te rijden zonder op start te duwen krijg je daar geen melding van. Hierdoor zit ik soms al een half uur verder zonder dat ik op start heb geduwd en er dus niks van dit aantal kms geregistreerd is.

De vraag is dus of dit te voorkomen is door bvb een koers te kunnen laden zonder op stop te moeten drukken of als je ergens een melding kan aanzetten als je in beweging bent maar niet op start hebt gedrukt.

Dit laatste (die melding dus) doet ie wel als je je gps opgezet hebt en begint te rijden, maar niet meer als je eens een stukje gereden hebt en dan op stop drukt.

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15946
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 26 okt 2019 14:14

Djemz schreef: 26 okt 2019 13:52 ...........
Dus ik vertrek zonder een route te laden. Druk op start en rij een tiental km tot op een punt dat ik op een opgeslagen route kom.

Dan wil ik beginnen met die route dus moet ik ze laden. De enige manier om dit te doen (denk ik) is door op stop te drukken--> huisje-->koersen-->route selecteren-->laden.

Maar als je dan begint te rijden zonder op start te duwen krijg je daar geen melding van. Hierdoor zit ik soms al een half uur verder zonder dat ik op start heb geduwd en er dus niks van dit aantal kms geregistreerd is.
...........
Je vertrekt en duwt op "start".
Je km's beginnen te tellen.
Op het punt waar je de "route" wil starten selecteer je gewoon "home" => Navigatie => Opgeslagen koersen => de juiste koers selecteren en "rijden".
Je rit loopt dan gewoon door.

Wat je ook kan doen is van thuis uit de juiste "koers" selecteren, "rijden" en als je moet aanvinken "naar de start rijden" dit niet doen. Als je effectief vertrekt op "start" duwen en eens je aan je "koers" komt verschijnt op je scherm "koers gevonden". Dan hoef je verder niets meer te doen.

Succes
I know myself like no one else
Nothing to defend

Gebruikersavatar
nijkie
Forum-lid HC
Berichten: 8522
Lid geworden op: 04 aug 2010 23:11
Locatie: Ernem

Gebruikersavatar nijkie 26 okt 2019 14:47

Lcsmet schreef: 26 okt 2019 14:14
Djemz schreef: 26 okt 2019 13:52 ...........
Dus ik vertrek zonder een route te laden. Druk op start en rij een tiental km tot op een punt dat ik op een opgeslagen route kom.

Dan wil ik beginnen met die route dus moet ik ze laden. De enige manier om dit te doen (denk ik) is door op stop te drukken--> huisje-->koersen-->route selecteren-->laden.

Maar als je dan begint te rijden zonder op start te duwen krijg je daar geen melding van. Hierdoor zit ik soms al een half uur verder zonder dat ik op start heb geduwd en er dus niks van dit aantal kms geregistreerd is.
...........
Je vertrekt en duwt op "start".
Je km's beginnen te tellen.
Op het punt waar je de "route" wil starten selecteer je gewoon "home" => Navigatie => Opgeslagen koersen => de juiste koers selecteren en "rijden".
Je rit loopt dan gewoon door.

Wat je ook kan doen is van thuis uit de juiste "koers" selecteren, "rijden" en als je moet aanvinken "naar de start rijden" dit niet doen. Als je effectief vertrekt op "start" duwen en eens je aan je "koers" komt verschijnt op je scherm "koers gevonden". Dan hoef je verder niets meer te doen.

Succes
Dat is een betere omschrijving,en wat lcsmet schrijft zo werkt het.
Sensa GF White edition.
Sensa Gulia G2.
Cannondale Topstone 4

Djemz
Forum-lid
Berichten: 1751
Lid geworden op: 25 feb 2018 15:08

Djemz 26 okt 2019 15:47

Ah, juist eens geprobeerd. Ik wist niet als je op de kaart tikte dat je dan naar home kon gaan.

Daarom drukte ik altijd stop omdat je dan ook die home knop krijgt. Ik dacht dat dat de enige manier was.

Thx

Plaats reactie