Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

Garmin Edge 1000

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27543
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 02 sep 2016 10:59

Mag ik hier even de betweter uithangen?

Het is al 100x herhaald. Bij nieuwe firmware NOOIT meteen updaten, eerst minimaal 1 week wachten om te kijken of het probleemloos werkt.

alien
Forum-lid
Berichten: 1854
Lid geworden op: 12 jun 2008 18:58

alien 02 sep 2016 11:16

Wat hij zegt.

Als je zonodig meteen wilt updaten (bijvoorbeeld omdat een specifiek probleem dat je ondervindt daardoor verholpen zou worden), zorg dan op z'n minst dat je bekend bent met het proces om oudere firmware-versies terug te zetten.
Vorsprung durch Pedantik

Gebruikersavatar
Einstein
Forum-lid HC
Berichten: 4386
Lid geworden op: 01 jun 2004 15:06
Locatie: Zuidholland

Gebruikersavatar Einstein 02 sep 2016 11:22

havana schreef:Mag ik hier even de betweter uithangen?

Het is al 100x herhaald. Bij nieuwe firmware NOOIT meteen updaten, eerst minimaal 1 week wachten om te kijken of het probleemloos werkt.
Doe ik normaal ook maar in dit geval werkt het bij de een wel en bij de ander helaas niet

Verstuurd vanaf mijn MotoG3 met Tapatalk
Life is like riding a bicycle. To keep your balance you must keep moving.
Albert Einstein

Gebruikersavatar
nijkie
Forum-lid HC
Berichten: 8527
Lid geworden op: 04 aug 2010 23:11
Locatie: Ernem

Gebruikersavatar nijkie 02 sep 2016 12:07

9.0 draait zonder problemen bij mij tot nu toe.
9.1 maar even in de wachtkamer derhalve.
Sensa GF White edition.
Sensa Gulia G2.
Cannondale Topstone 4

Gebruikersavatar
LoneWolf
Forum-lid
Berichten: 220
Lid geworden op: 07 nov 2015 13:22

Gebruikersavatar LoneWolf 02 sep 2016 12:32

Update 9.1 is 15 augustus uitgebracht. Daarvoor had ik het probleem ook al. Volgens mij ligt het dan ook niet (alleen) aan de update. Ik denk eerder dat het een verminkt configuratiebestand o.i.d. op de Edge 1000 is. En ja, ik ontkoppel altijd netjes eerst het apparaat vanuit Windows voor ik de USB-kabel verwijder.
Enkele weken geleden heb ik ook de bluetooth koppeling met Garmin Connect op mijn telefoon ingeschakeld. Misschien zit daar het probleem. Ik heb dus een aantal opties om te testen. Moet alleen telkens eerst weer een ritje maken om de upload te kunnen testen :mrgreen:.
Keep On Harking !

Gebruikersavatar
Einstein
Forum-lid HC
Berichten: 4386
Lid geworden op: 01 jun 2004 15:06
Locatie: Zuidholland

Gebruikersavatar Einstein 02 sep 2016 12:35

Je kan ook proef testjes maken gewoon thuis op de bank. De ritten en activiteiten kan je achteraf dan verwijderen.

Heb inmiddels ook een email gestuurd naar Garmin zelf. Ben benieuwd naar hun antwoord.



Verstuurd vanaf mijn MotoG3 met Tapatalk
Life is like riding a bicycle. To keep your balance you must keep moving.
Albert Einstein

Jeefp
Forum-lid
Berichten: 244
Lid geworden op: 01 dec 2013 18:08

Jeefp 02 sep 2016 20:44

m/v schreef:
berniev schreef:Een paar dagen geleden is de elastiek van m'n trapfrequentiesensor gescheurd. Gemaild naar Garmin waar ik een nieuwe elastiek kon krijgen. Kreeg een doodleuk antwoord dat dit niet apart te krijgen is. Ik moet een nieuwe trapfrequentiesensor kopen, daar zit een nieuw elastiekje bij.... pfffff
Ik had enkele maanden geleden hetzelfde voor.
Sindsdien die sensor gewoon vastgemaakt met tie-wraps, gaat prima.
Ik heb de trapfrequentiesensor met dubbelzijdig plakband op mijn crank geplakt.
Zit nu al drie maanden ,en nog muurvast! geen lelijke tie-wraps of elastiek.

dehei
Forum-lid
Berichten: 45
Lid geworden op: 03 jan 2014 17:20

dehei 03 sep 2016 10:14

berniev schreef:Een paar dagen geleden is de elastiek van m'n trapfrequentiesensor gescheurd. Gemaild naar Garmin waar ik een nieuwe elastiek kon krijgen. Kreeg een doodleuk antwoord dat dit niet apart te krijgen is. Ik moet een nieuwe trapfrequentiesensor kopen, daar zit een nieuw elastiekje bij.... pfffff
Ik heb deze toen kunnen kopen (via Garmin support de URL gekregen)

https://buy.garmin.com/nl-NL/NL/accesso ... 04-02.html

Gebruikersavatar
Einstein
Forum-lid HC
Berichten: 4386
Lid geworden op: 01 jun 2004 15:06
Locatie: Zuidholland

Gebruikersavatar Einstein 04 sep 2016 08:06

Wanneer je de optie automatische uploaden uitzet dan lukt het uploaden wel. Je moet dan wel als extra kiezen uploaden in de map history.
:like:
Life is like riding a bicycle. To keep your balance you must keep moving.
Albert Einstein

toontje68
Forum-lid
Berichten: 447
Lid geworden op: 07 dec 2006 21:55

toontje68 05 sep 2016 23:00

body schreef:Je kan ook proef testjes maken gewoon thuis op de bank. De ritten en activiteiten kan je achteraf dan verwijderen.

Heb inmiddels ook een email gestuurd naar Garmin zelf. Ben benieuwd naar hun antwoord.



Verstuurd vanaf mijn MotoG3 met Tapatalk
Ik ben ook benieuwd.. In de fietsclub bij ons 3man met deze problemen!
S-Works Tarmac Sram E-tap Mavic Pro Carbon slc

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37642
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 05 sep 2016 23:08

havana schreef:Mag ik hier even de betweter uithangen?

Het is al 100x herhaald. Bij nieuwe firmware NOOIT meteen updaten, eerst minimaal 1 week wachten om te kijken of het probleemloos werkt.
Damn, tis bijna net zo beroerd als Polar ;-)
Less is bore

Gebruikersavatar
roger68
Forum-lid
Berichten: 546
Lid geworden op: 04 jul 2007 23:32

Gebruikersavatar roger68 06 sep 2016 09:12

body schreef:Wanneer je de optie automatische uploaden uitzet dan lukt het uploaden wel. Je moet dan wel als extra kiezen uploaden in de map history.
:like:
Dat is toch straf...
Alleen als ik een BT verbinding heb kan ik handmatig uploaden bij menu ritten onder geschiedenis. Als ik geen BT verbinding heb, staat deze optie er gewoon niet. (Ook als ik onder Wifi automatisch uploaden uitzet).

Verder, vanaf dag 1 dat ik de Edge 1000 heb (jaar geleden) werkt het automatisch uploaden in circa 9 van de 10 gevallen. Dus; Kom thuis op oprit, beëindig rit, sla rit op, berg fiets op in garage en tegen die tijd is meestal rit ge-upload. Wifi heb ik altijd aanstaan (daar dit toch tijdens rijden automatisch wordt uitgezet). In die gevallen dat rit niet is ge-upload, gaat het meestal nadat ik Edge uit/aan heb gezet alsnog vanzelf. Een heel enkele keer moet ik echt handmatig uploaden. Maar, zoals gezegd, die optie is bij mij alleen zichtbaar als ik een BT verbinding met m'n telefoon heb.

Plaats reactie