Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

Garmin Edge 800 topic deel 2

Gebruikersavatar
scubadiver
Forum-lid
Berichten: 90
Lid geworden op: 15 aug 2010 14:25

Gebruikersavatar scubadiver 15 aug 2016 20:59

supermasj schreef:
gene schreef:1. Herberekenen uitzetten.
2. Enkel paars mogelijk. Tenzij witte lijn in soort 3D kaart.
Dat enkel paars mogelijk is toch echt godgeklaagd? Ik zie het verschil met de gewone wegen amper op de kaart, kan nu toch echt niet moeilijk zijn om daar een contrasterende kleur toe te laten...
Jaren geleden al ingediend als 'change / feature request' aangezien ik het als kleurenblinde ook niet echt een geweldige kleur vind. Nooit iets van gehoord noch iets door Garmin mee gedaan. Terwijl het zo simpel is....
Sensa Giulia G2 Matt Custom Full Ultegra Di2

Gebruikersavatar
Hanz Bé
Forum-lid HC
Berichten: 4202
Lid geworden op: 14 jan 2011 18:17
Locatie: Veenendaal

Gebruikersavatar Hanz Bé 15 aug 2016 21:33

scubadiver schreef:
supermasj schreef:
gene schreef:1. Herberekenen uitzetten.
2. Enkel paars mogelijk. Tenzij witte lijn in soort 3D kaart.
Dat enkel paars mogelijk is toch echt godgeklaagd? Ik zie het verschil met de gewone wegen amper op de kaart, kan nu toch echt niet moeilijk zijn om daar een contrasterende kleur toe te laten...
Jaren geleden al ingediend als 'change / feature request' aangezien ik het als kleurenblinde ook niet echt een geweldige kleur vind. Nooit iets van gehoord noch iets door Garmin mee gedaan. Terwijl het zo simpel is....

Maar die tweede optie werkt prima (de witte lijn met zwarte randjes), ook voor mij als deels kleurenblinde. Het stappenplan hoe je dit instelt staat ergens in dit topic.....

DDX
Forum-lid HC
Berichten: 5072
Lid geworden op: 23 aug 2013 21:30

DDX 20 feb 2017 19:03

Rubberen afsluitklepje gaat laatste tijd wat lastig dicht, dus vanmorgen eens gemailed met garmin of ze een vervangend klepje kunnen leveren.
Erg snel reply dat ze gratis een nieuw rubbertje opsturen.

Netjes, want device is allang uit de garantie :)

Gebruikersavatar
Hanz Bé
Forum-lid HC
Berichten: 4202
Lid geworden op: 14 jan 2011 18:17
Locatie: Veenendaal

Gebruikersavatar Hanz Bé 20 feb 2017 22:06

Ben benieuwd. Ik heb dat 2 á 3 jaar geleden ook gehad. En kreeg toen ook probleemloos een klepje opgestuurd, alleen bleek die voor een Edge 810. Opnieuw mailen. Toen bleek dat ze het juiste klepje niet meer konden leveren en konden ze niks anders bieden dan het gehele apparaat om te wisselen...

Naambezet
Forum-lid
Berichten: 374
Lid geworden op: 04 jun 2014 23:38

Naambezet 26 feb 2017 21:21

Heb opeens een streep die horizontaal door het scherm loopt, lijkt een rijtje pixels te zijn gestorven. Iemand die weet of dat te maken of dat het een bekend probleem is?

DDX
Forum-lid HC
Berichten: 5072
Lid geworden op: 23 aug 2013 21:30

DDX 28 feb 2017 22:12

Vandaag netjes het juiste rubbertje in de brievenbus :)

Gebruikersavatar
Hanz Bé
Forum-lid HC
Berichten: 4202
Lid geworden op: 14 jan 2011 18:17
Locatie: Veenendaal

Gebruikersavatar Hanz Bé 28 feb 2017 22:29

Da's mooi!

wolly68
Forum-lid
Berichten: 201
Lid geworden op: 20 jan 2011 22:53

wolly68 01 mar 2017 00:07

Naambezet schreef:Heb opeens een streep die horizontaal door het scherm loopt, lijkt een rijtje pixels te zijn gestorven. Iemand die weet of dat te maken of dat het een bekend probleem is?
Die van mij heeft hetzelfde. Ik stoor me er niet aan, weet dus niet of het op te lossen is.

TomVanbuel
Forum-lid
Berichten: 173
Lid geworden op: 20 okt 2016 19:54

TomVanbuel 11 mar 2017 10:43

Even een vraagje. Is het mogelijk om met 1 toestel 2 verschillende snelheids/cadans sensor 2.0 te gebruiken ? Heb op winter en zomer fiets namelijk een setje staan daarmee... En hoe connect ik die dan? Want die op winterfiets vind ie direct maar vandaag de zomer fiets boven gehaald en deze vind ie niet, of duurt dit even en vind ie die wel als ik ga fietsen?

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A3003 met Tapatalk

stillekracht
Forum-lid
Berichten: 924
Lid geworden op: 02 dec 2008 22:48

stillekracht 11 mar 2017 13:21

Ja, dat kan. Beiden eenmalig koppelen. Daarna pakt hij het automatisch op. Hij kiest dan ook het bijbehorende fietsprofiel.

Verstuurd vanaf mijn SM-T800 met Tapatalk

the mauve crew
Forum-lid
Berichten: 44
Lid geworden op: 05 jul 2014 12:40

the mauve crew 30 mei 2017 22:05

probleem met mijn Garmin 800
toestel reageert heel slecht of niet op sommige aanrakingen op het scherm
bv , in of uitzoemen met de + en - is niet meer mogelijk . heel ambetant dus ... :-(
heb reeds proberen schermkalibratie te doen met reset knop in te drukken bij het opstarten
maar ik moet blijven op dat bolletje duwen die op het scherm van boven en onder en links en rechts verschijnt
na een kwartier was ik het beu , want dit lijkt me niet te lukken ...

Bospaadje
Forum-lid
Berichten: 1696
Lid geworden op: 17 okt 2016 15:46

Bospaadje 21 jul 2017 07:55

Mijn edge800 begint langzaam richting zijn eind te gaan (dat gevoel heb ik althans). Soms valt het beestje zomaar uit, dan hersteld hij zichzelf (opnieuw opstarten) al vergeet hij dan wel weer te starten met registreren, dus bij thuiskomst heb ik dan maar een halve route. Daar was/is nog wel mee te leven. helaas verliest hij de laatste tijd ook de connective met cadans/snelheid en hrm meter.
Ik heb dit euvel met twee verschillende HRM en fietsmeters. Dus lijkt ook aan de garmin te leggen. Op zich ook nog wel mee te leven, het gebeurt vooralsnog niet heel veel vaak :-)

Maar nu een serieus probleem,, het blauwe verbindingsstuk aan de achterzijde isgedeeltelijk gebroken, waardoor hij wat losjes in mijn out front mount draait :-(. Ik heb geen idee of dit te vervangen is, maar ik vrees zomaar dat dit wel eens het einde kan betekenen, na 6 of 7 jaar trouwe dienst.

Iemand nog tips? Of is het toch echt vorzichtig kijken richting een 820/1000?

Plaats reactie