Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

Garmin Edge 800 topic deel 2

br@m
Forum-lid
Berichten: 135
Lid geworden op: 12 mei 2011 01:22
Locatie: Utrecht

br@m 02 apr 2020 13:16

ric schreef: 30 mar 2020 09:01 Geen antwoord op je vraag maar misschien nog een tip.
Ik heb een 810 en merk dat die best wel wat sneller is als er geen grote kaarten op staan. En ik denk dat die ook minder crasht maar dat is niet “bewezen”.
Standaard staat benelux-ofm erop. Als ik op vakantie ga creëer ik zelf een (kleine) kaart op http://garmin.openstreetmap.nl/
Aanvulling van een andere 810 gebruiker - Met Garmin Mapinstall kun je van de OFM kaarten (of andere kaarten die je hebt geinstalleerd in Basecamp) de tiles kiezen die je op je Edge wilt hebben. Dus als je bijvoorbeeld een meerdaagse fietstocht van Amsterdam naar Berlijn wilt maken kun je uit de OFM Europa kaarten precies die tiles kiezen die je nodig hebt, niet meer en niet minder. En dat gaat naar mijn smaak stukken makkelijker dan met de site van Garmin. Bovendien zit je niet vast aan openstreetmap.

Kornuit
Forum-lid HC
Berichten: 5014
Lid geworden op: 25 aug 2011 11:53

Kornuit 08 aug 2020 16:33

Ik gebruik al sinds 2015 naar volle tevredenheid een edge 800, maar ik heb de laatste tijd het gevoel alsof het contrast tussen het witte en zwarte minder wordt. Vooral als de zon lager staat. Ook de kaart is dan minder zichtbaar. Kan zo iets na verloop van tijd minder worden? Het is vooral bij zonnige dagen zoals nu.

Ik heb schermverlichting uit en de helderheid op halverwege. (Volgens mij heeft die helderheid alleen invloed als ik schermverlichting aan heb, of niet? )

Gebruikersavatar
vincent75
Forum-lid
Berichten: 2239
Lid geworden op: 19 mei 2008 22:24

Gebruikersavatar vincent75 11 okt 2020 21:28

Na vele jaren gebruik te hebben gemaakt van mijn Edge 800 blijkt dat nu de batterij duur nu toch wel minder wordt.
Het apparaat voldoet nog steeds aan mijn behoefte dus ben ik op zoek naar een bedrijf/persoon welke de accu kan vervangen door een nieuw exemplaar.
Iemand tips waar ik terecht kan.
Ik bin moar een eenvoudige boerenlul, en doar schaam ik mien niet veur!

BartNL
Forum-lid
Berichten: 526
Lid geworden op: 22 jun 2014 13:01

BartNL 11 okt 2020 22:11

vincent75 schreef: 11 okt 2020 21:28 Na vele jaren gebruik te hebben gemaakt van mijn Edge 800 blijkt dat nu de batterij duur nu toch wel minder wordt.
Het apparaat voldoet nog steeds aan mijn behoefte dus ben ik op zoek naar een bedrijf/persoon welke de accu kan vervangen door een nieuw exemplaar.
Iemand tips waar ik terecht kan.
batterij of setje en dan even op Youtube kijken hoe je de vervanging doet

Gebruikersavatar
Slowracer
Forum-lid
Berichten: 1011
Lid geworden op: 13 sep 2011 15:21
Locatie: Berkel en Rodenrijs

Gebruikersavatar Slowracer 22 nov 2020 10:49

vincent75 schreef: 11 okt 2020 21:28 Na vele jaren gebruik te hebben gemaakt van mijn Edge 800 blijkt dat nu de batterij duur nu toch wel minder wordt.
Het apparaat voldoet nog steeds aan mijn behoefte dus ben ik op zoek naar een bedrijf/persoon welke de accu kan vervangen door een nieuw exemplaar.
Iemand tips waar ik terecht kan.
Al succes gehad? Ik twijfel ernstig aan mijn batterij (bij de laatste rit in Frankrijk 3 x uitgevallen op een rit van 90 km) en sta nu op splitsing, batterij vervangen of een nieuwe Garmin kopen.
Zeer geleidelijk weer een beetje Slowracer

http://www.gaul.nl

Plaats reactie