Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

Garmin Edge 800 topic deel 2

Jaeger
Forum-lid
Berichten: 176
Lid geworden op: 25 jan 2012 21:49

Jaeger 29 mar 2014 22:17

@Havana, heb jij Garmin-expert op je visitekaartje staan ofzo? :-P

Mijn FM (die toch hier in de regio toch een behoorlijke naam heeft) kon mij dit allemaal niet vertellen.
Dank. Helaas was de postbode vandaag te laat waardoor ik niet meer thuis was....

De Garmin komt nu maandag. Even geduld dus nog.

Focus
Forum-lid
Berichten: 735
Lid geworden op: 21 aug 2011 21:48
Locatie: Krimpenerwaard
Contact

Focus 29 mar 2014 23:22

Armpje van de sensor naar boven doen in plaats van naar beneden helpt waarschijnlijk?
zie: http://www.dcrainmaker.com/2011/07/ant- ... thing.html

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27536
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 30 mar 2014 07:36

Mooier en veiliger is de sensor aan de onderkant van de liggende achtervork plaatsen.

@Jaeger

Een probleem met de CN kaarten op SD is dat er maar weinig ruimte op de SD over is. Althans, dat was vroeger zo. Nu zou je denken, ik zet de kaart handmatig over op een grotere SD maar die vlieger gaat niet op, want er zit een beveiliging op (schandalig maar goed). Makkelijkste is dan om de kaarten van The Pirate Bay af te trekken, hier is de beveiliging van verwijderd. Er zijn ook tooltjes in omloop om de beveiliging te verwijderen.

Gebruikersavatar
alpdhuez53:15
Forum-lid
Berichten: 2435
Lid geworden op: 24 feb 2006 12:21
Locatie: Deventer
Contact

Gebruikersavatar alpdhuez53:15 30 mar 2014 21:13

Inmiddels een 16gb kaartje gekocht en OFM, OpenMTB en CNeurope erop gezet. Nu nog op zoek naar Topo benelux pro en topo van duitsland.

Afgelopen zaterdag via OFM van Deventer naar Amersfoort genavigeerd. Verrassend mooie route, vanaf Apeldoorn helemaal binnendoor over bospaden (soms wel onverhard) en mooie rustige wegen naar Amersfoort. Mooie manier om nieuwe wegen te leren kennen.

Gebruikersavatar
QQleQ
Forum-lid
Berichten: 205
Lid geworden op: 08 aug 2011 16:50

Gebruikersavatar QQleQ 30 mar 2014 22:04

Ik heb bij aanschaf Garmin tevens de Topo Benelux gekocht. Zonde van m'n centen, geen enkele meerwaarde t.o.v. OFM. Kaart is tijdens fietsen ook minder goed leesbaar dan OFM.

RaceFietserke
Forum-lid
Berichten: 63
Lid geworden op: 24 feb 2014 08:52

RaceFietserke 30 mar 2014 22:16

RaceFietserke schreef:Heren,

ik heb nog een vraag ivm Basecamp en de Garmin.
Over 1 week vertrek ik naar Frankrijk, waar ik ook fietsen natuurlijk :D
Ik heb nu enkele routes gevonden op bikemap.net, deze heb ik gedownload (track), in mijn basecamp gezet en een route van laten maken.
Als ik hier op dubbelklik, krijg je alle punten e.d., maar staat er rechts bovenaan ook (routemanier?) "Direct". In deze lijst kan je dan selecteren auto, fiets, wandelen, camper, e.d.
Mag deze voor het gebruik (route kunnen volgen in Frankrijk, maar bv ook hier thuis) blijven staan op direct of is het "verplicht" om deze op fietsen te zetten? Van het moment dat je dat doet begint hij ook opnieuw te rekenen e.d.
Kan iemand mij hier een uitsluitsel over geven? :)
Iemand? :)

Zou niet willen verloren rijden in france :P
Hoe zit t trouwens met meldingen voor het afslaan? Moet je die dan bij elk p
unt dat je een melding wilt apart instellen?

Gebruikersavatar
vincent75
Forum-lid
Berichten: 2245
Lid geworden op: 19 mei 2008 22:24

Gebruikersavatar vincent75 02 apr 2014 21:10

Ik heb nu de OFM Benelux Light op mijn sd kaart gezet. Kan ik zonder problemen ook de OFM Western Europe en OFM Central/East Europe op dezelfde sd kaart zetten?
Ik bin moar een eenvoudige boerenlul, en doar schaam ik mien niet veur!

Gebruikersavatar
QQleQ
Forum-lid
Berichten: 205
Lid geworden op: 08 aug 2011 16:50

Gebruikersavatar QQleQ 02 apr 2014 22:24

Je kan overlappende kaarten van OFM in Mapsource zetten en vervolgens de uitsnede maken die je hebben wilt. Dan heb je op de sd-card één bestand met de OFM-kaart van het gebied dat je hebt geselecteerd.

Gebruikersavatar
Hanz Bé
Forum-lid HC
Berichten: 4222
Lid geworden op: 14 jan 2011 18:17
Locatie: Veenendaal

Gebruikersavatar Hanz Bé 02 apr 2014 22:31

vincent75 schreef:Ik heb nu de OFM Benelux Light op mijn sd kaart gezet. Kan ik zonder problemen ook de OFM Western Europe en OFM Central/East Europe op dezelfde sd kaart zetten?
Ja, geen probleem. Als je kaartje maar groot genoeg is én de kaarten verschillende namen hebben. (Eindigend op .img)
En ze er dan via de verkenner op zetten.

Gebruikersavatar
wouterf
Forum-lid
Berichten: 863
Lid geworden op: 13 aug 2006 23:14

Gebruikersavatar wouterf 06 apr 2014 14:59

Heren,

Ik zou tijdens geplande tochten (zelf uitgezet en toertochten) graag wat meer inzicht krijgen in wanneer een beklimming begint en hoeveel meters die bijvoorbeeld nog loopt. Door bijvoorbeeld de rit van te voren al in te laden en middels iets van waypoints (misschien niet de juiste term) dat te kunnen duiden.

Het mooiste is als ik kan zien hoeveel km de klim nog duurt, of een tekening van het hoogteprofiel.

Zitten dan de hoogtemeters in de káárt of in de route/course/track?
Welke kaart kan ik dan het beste gebruiken?
Welke software voor het maken van de rit en het toevoegen van de beklimmingen?
Met welke mogelijkheid schrijf ik de beklimmingen weg? Waypoints/viapoints oid?

Wat zijn jullie ervaringen?

ericpeters
Forum-lid HC
Berichten: 4217
Lid geworden op: 10 jul 2006 18:43

ericpeters 06 apr 2014 15:43

wouterf schreef:Heren,

Ik zou tijdens geplande tochten (zelf uitgezet en toertochten) graag wat meer inzicht krijgen in wanneer een beklimming begint en hoeveel meters die bijvoorbeeld nog loopt. Door bijvoorbeeld de rit van te voren al in te laden en middels iets van waypoints (misschien niet de juiste term) dat te kunnen duiden.

Het mooiste is als ik kan zien hoeveel km de klim nog duurt, of een tekening van het hoogteprofiel.

Zitten dan de hoogtemeters in de káárt of in de route/course/track?
Welke kaart kan ik dan het beste gebruiken?
Welke software voor het maken van de rit en het toevoegen van de beklimmingen?
Met welke mogelijkheid schrijf ik de beklimmingen weg? Waypoints/viapoints oid?

Wat zijn jullie ervaringen?
Kun je met Garmin Training center maar sinds kort ook met bikeroutetoaster doen.
Je kunt dan symbolen op punten zetten die belangrijk zijn.
Ik zet meestal een category teken (1e, 2e, 3e, of HC) met naam van de klim aan de voet en een Summit (top) teken op de top. Als je dan distance to next in beeld zet dan zie je exact de afstand tot de top in beeld.
Vertical to top zit helaas niet meer in de garmins.
Afbeelding

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27536
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 06 apr 2014 17:45

Tekening van hoogteprofiel (inclusief stip die jezelf bent) kun je vooraf inbakken, zit niet in de kaart. Kan ook met Bikeroutetoaster of Gpsies.

Plaats reactie