Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

Geavanceerde zonnebril

Gebruikersavatar
apexrider
Forum-lid
Berichten: 1639
Lid geworden op: 16 okt 2009 21:39
Locatie: Almere

Gebruikersavatar apexrider 12 jul 2013 12:16

http://jet.reconinstruments.com

Een zonnebril met geïntegreerde computer en heads up display. Ziet er wel aardig uit, maar men begint wat door te slaan. Nog eventjes en je krijgt de te volgen route in je bril geprojecteerd.
Afbeelding

w0uter
Forum-lid
Berichten: 1583
Lid geworden op: 10 apr 2005 17:26

w0uter 12 jul 2013 12:19

Toevallig had ik het er laatst met een vriend over. Lijkt me een topproduct! Niet meer naar beneden kijken op je (te kleine) fietscomputer en alle gegevens mooi in beeld. Helaas is de praktijk wat weerbarstiger:
- duur
- batterij gaat maar heel kort mee
- het product lijkt nog niet goed te functioneren:

http://reviews.roadbikereview.com/recon ... ctionality

DeletedUser05
Forum-lid
Berichten: 2285
Lid geworden op: 20 jan 2011 23:40
Locatie: barcelona
Contact

DeletedUser05 12 jul 2013 12:39

Likes krijgen tijdens het fietsen is toch wel de ultime vorm van motivatie! :roll: :| :|

Afbeelding

https://vimeo.com/69124644

pwaverijn
Forum-lid
Berichten: 691
Lid geworden op: 16 jan 2009 13:59
Locatie: Amstelveen

pwaverijn 12 jul 2013 14:30

zei iemand Google Glass?
accepteren kun je leren!

ericpeters
Forum-lid HC
Berichten: 4217
Lid geworden op: 10 jul 2006 18:43

ericpeters 12 jul 2013 18:02

Ik heb een ski versie, de Oakley Airwave, een aantal uren gehad (werd gek van de software crashes en heb hem daarom teruggebracht) maar wat belangrijk is om te weten dat je toch echt naar beneden moet kijken. Het (niet doorzichtig) schermpje zit net onder je blikveld waardoor je bewust naar beneden moet kijken om het af te kunnen lezen. In de praktijk weinig anders dan het kijken naar een Garmin Edge.
De ingebouwde camera is wel leuk.
Afbeelding

jules_msk
Forum-lid
Berichten: 312
Lid geworden op: 08 sep 2010 21:57

jules_msk 23 nov 2013 11:47

jsprbcn schreef:Likes krijgen tijdens het fietsen is toch wel de ultime vorm van motivatie! :roll: :| :|
Ik denk niet dat het echt om de Likes gaat. Zo'n bril biedt veel mogelijkheden. De Likes zijn nu eenmaal hot bij de huidige Social Media generatie.
Ik heb ondertussen zelf al twee apps ontwikkeld voor de Jet en ik weet zeker dat ze mij heel goed van pas gaan komen. :)
pwaverijn schreef:zei iemand Google Glass?
Recon al veel eerder bezig met HUD displays (met de Snow & Jet) dan Google Glass. Dus niet echt een juiste vergelijking.
Daarbij komt dat het volgens mij voor Google Glass nog te vroeg is. Het is gewoon nog niet echt nuttig om als je op straat loopt je SMS'en te lezen in je bril terwijl je je gsm gewoon in je broekzak hebt steken.

Recon richt zich echt op (top)sporters. En ik denk dat het wel nuttig is om al je data in één oogopslag te kunnen zien, terwijl je tegen 80-90km/u bergaf fietst, zonder dat je je blik van de weg moet wenden.
Een renner leeft niet in het echte leven. Dat leven komt pas na de fiets.

Gebruikersavatar
fred1965
Forum-lid
Berichten: 152
Lid geworden op: 18 mei 2011 21:55

Gebruikersavatar fred1965 23 nov 2013 12:23

Volgens mij is er maar èèn ding belangrijk in een afdaling met 80 a 90 km/u, Hoe overleef ik deze afdaling;)
En ik denk dat het focussen van je oog op een schermje van zo dichtbij meer tijd kost dan een snelle blik op het stuur.
Maar ik heb geen ervaring met zo`n bril dus ik kan het mis hebben,

ajh
Forum-lid
Berichten: 49
Lid geworden op: 17 okt 2013 16:37

ajh 23 nov 2013 12:46

Als je door de projectie heen kunt kijken kan het handig zijn lijkt me (HUD zoals b.v. bij helmen in straaljagers). Als je alsnog ergens naar moet turen buiten je gezichtsveld heb ik m'n twijfels of het nuttig en veilig is.

pwaverijn
Forum-lid
Berichten: 691
Lid geworden op: 16 jan 2009 13:59
Locatie: Amstelveen

pwaverijn 23 nov 2013 12:52

Maar dan nog, als je er doorheen kunt kijken, moet je er alsnog op focussen en zie je hetgeen 'erachter' zit wazig.

Overigens heeft Strava nu ook een app voor Google Glass: http://www.google.com/glass/start/
accepteren kun je leren!

ajhoff
Forum-lid
Berichten: 414
Lid geworden op: 11 aug 2009 18:54

ajhoff 23 nov 2013 15:42

pwaverijn schreef:Maar dan nog, als je er doorheen kunt kijken, moet je er alsnog op focussen en zie je hetgeen 'erachter' zit wazig.
Dat is nu juist niet de bedoeling. Je ziet als het ware de tekst of symbolen in je blikveld. De helmen waar ik het over heb kosten dan ook (heel) wat meer dan een zonnebril (en een huis). Vandaar mijn twijfels over deze gadgets.

jules_msk
Forum-lid
Berichten: 312
Lid geworden op: 08 sep 2010 21:57

jules_msk 24 nov 2013 00:13

ajh schreef:Als je door de projectie heen kunt kijken kan het handig zijn lijkt me (HUD zoals b.v. bij helmen in straaljagers). Als je alsnog ergens naar moet turen buiten je gezichtsveld heb ik m'n twijfels of het nuttig en veilig is.
Ik denk dat als je iets schuin naar beneden moet kijken je nog altijd wel uit je ooghoeken ziet wat er voor je gebeurt. Dat is niet het geval als je omlaag kijkt op je stuur.
Als ik nu naar de rechterbenedenhoek kijk van mijn scherm, zie ik toch nog altijd het forum staan, en zou ik het merken als het opeens verdween. Als ik naar mijn toetsenbord kijk, zie ik niks meer van mijn scherm.

Maar goed.. Ik moet zeggen dat ik zelf in de IT zit en zo'n gadgets mij wel aanspreken. En ik ben ervan overtuigd dat dit soort "wearable displays" over enkele jaren zo ingeburgerd zullen zijn dat we niet meer begrijpen dat we ooit zonder hebben gedaan (of gefietst)… ;-)
Een renner leeft niet in het echte leven. Dat leven komt pas na de fiets.

peter1981
Forum-lid
Berichten: 3135
Lid geworden op: 27 feb 2010 00:39
Locatie: Heerlen

peter1981 24 nov 2013 10:55

leuk z`n gadget maar dan moet je wel tegen een bril kunnen :P
Viner Settanta DA 9150 di2
Giant Ease e-bike

Plaats reactie