Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

Sigma Rox 10 GPS

jer81
Forum-lid
Berichten: 637
Lid geworden op: 06 aug 2014 17:21

jer81 18 mar 2015 12:39

Top. Dank je wel voor je snelle antwoord.

Bauke
Forum-lid
Berichten: 58
Lid geworden op: 25 apr 2013 13:22
Locatie: Neuenhof (CH)

Bauke 20 mar 2015 10:20

jer81 schreef:En werkt het uiteindelijk ook in de praktijk?
Ja, alles werkt nu weer prima.

Gebruikersavatar
Le Grimpeur
Forum-lid
Berichten: 2623
Lid geworden op: 24 nov 2009 14:37

Gebruikersavatar Le Grimpeur 21 mar 2015 15:06

jer81 schreef:Nog even een vraagje. Binnenkort begin ik weer met de tourvereniging en maak ik ritten van zo'n 100 kilometer met daarin een pauze waarin koffie/thee gedronken wordt. Ik ben wel voornemens om de Rox van mijn fiets te halen maar moet hem dus op pauze zetten. (en aangezien ik een stukje ga lopen betwijfel ik of auto-pauze werkt)

Dus ik zoek een pauze stand waarbij ik na een half uurtje weer gewoon verder kan rijden zonder dat ik 2 ritten moet registreren...
Volgens mij is het inderdaad niet zo ingewikkeld en als ik het mij allemaal goed herinner, werkt het als volgt:
  • je kunt de registratie van je rit te allen tijde onderbreken door op 'STOP' te drukken (zoals Corrosie al schreef)
  • herstarten van de registratie doe je dan inderdaad (uiteraard) weer met de 'START'-knop
  • als de ROX zichzelf uitschakelt, behoef je hem alleen maar weer aan te zetten en daarna op 'START' te drukken, dus opnieuw laden van de 'track' is niet nodig (ik kan mij tenminste niet herinneren dat ik dat ooit heb moeten doen nadat de Rox zichzelf uitgeschakeld had)
  • als je opnieuw op 'START' drukt terwijl je de registratie al wel gestart hebt, wordt er een volgende 'ronde' (LAP) gestart (handig bij 'rondjes' rijden of bijv. bij beklimmingen, zodat je achteraf kunt zien hoe lang je daar over gedaan hebt)
Overigens kun je bij 'Apparaatinstellingen' instellen na hoeveel tijd de Rox zichzelf uitschakelt: 5 min, 30 min of 1 uur.

Edit: n.a.v. opmerking van Corrosie (zie onder) tekst aangepast.
Laatst gewijzigd door Le Grimpeur op 21 mar 2015 16:49, 2 keer totaal gewijzigd.
60 x Ventoux

Gebruikersavatar
Corrosie
Forum-lid
Berichten: 59
Lid geworden op: 26 feb 2015 21:25

Gebruikersavatar Corrosie 21 mar 2015 15:37

Punt 4 klopt alleen als je de registratie handmatig, met de 'stopknop', gestopt bent.
Als autopauze actief is geworden omdat je stilstaat, hoef je alleen maar weer te gaan bewegen om de registratie te hervatten. Niet de startknop indrukken dus, anders start je een nieuwe ronde.

Gebruikersavatar
richard-w
Forum-lid
Berichten: 608
Lid geworden op: 16 aug 2007 21:29

Gebruikersavatar richard-w 21 mar 2015 16:26

Ik ben van plan de teller aan te schaffen maar heb geen computer. Is het mogelijk dat je vanaf je tablet een route upload naar de rox 10.0?

Op mijn tablet zit een ant+ functie kun je hiermee draadloos verbinden met de teller?

Gebruikersavatar
MarkVeenstra
Forum-lid HC
Berichten: 6100
Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
Locatie: Delft

Gebruikersavatar MarkVeenstra 21 mar 2015 16:47

Dat is een goede vraag. Ik heb de sigma training centre app op mijn tablet staan en vroeg mij al af of ik (al dan niet met kabel of ant+), mijn rox10.0 kan synchroniseren met deze app. Daar de app erg sterk lijkt op de training centre software die op laptop/pc staat.
Zou voor vakanties bijv. een mooie uitkomst zijn. Laptop thuis, alleen tablet mee. En toch na een rit meteen even gegevens in het data centre, en delen op strava.
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

Gebruikersavatar
Le Grimpeur
Forum-lid
Berichten: 2623
Lid geworden op: 24 nov 2009 14:37

Gebruikersavatar Le Grimpeur 21 mar 2015 16:48

Corrosie schreef:Punt 4 klopt alleen als je de registratie handmatig, met de 'stopknop', gestopt bent.
Als autopauze actief is geworden omdat je stilstaat, hoef je alleen maar weer te gaan bewegen om de registratie te hervatten. Niet de startknop indrukken dus, anders start je een nieuwe ronde.
Je hebt helemaal gelijk en ik heb mijn post dan ook maar snel aangepast. Ik heb, doordat ik 't even 'uit mijn hoofd' op 'papier' heb gezet die twee dingen door elkaar gehaald :oops: .
60 x Ventoux

Gebruikersavatar
Corrosie
Forum-lid
Berichten: 59
Lid geworden op: 26 feb 2015 21:25

Gebruikersavatar Corrosie 21 mar 2015 21:37

@Le Grimpeur. Ken beurn!
@richard-w. Volgens mij heb ik gelezen dat wat jij wilt juist niet kan met de app voor iPad, daarom heb ik 'm ook maar niet gekocht. Leek me juist handig om op vakantie de ritten via de tablet van de Rox af te halen. Nu moet je wel een computer meenemen om de Rox leeg te maken. Of de opname interval een stuk langer maken natuurlijk.
Met een tablet met usb poort zou het wel moeten kunnen.

Gebruikersavatar
MarkVeenstra
Forum-lid HC
Berichten: 6100
Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
Locatie: Delft

Gebruikersavatar MarkVeenstra 22 mar 2015 09:45

Corrosie schreef: Met een tablet met usb poort zou het wel moeten kunnen.
Dat zou moeten kunnen dan met mijn samsung tablet. Moet ik alleen even een kabeltje zien te vinden die van micro usb naar micro usb gaat. :P
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

scheurneus
Forum-lid
Berichten: 394
Lid geworden op: 29 sep 2012 10:48
Locatie: Amsterdam, Leusden en Internet
Contact

scheurneus 22 mar 2015 12:25

Let op, je hebt wel een OTG kabeltje nodig, anders zal je tablet deze niet herkennen als een USB (stick).
Marco :)

Gebruikersavatar
edwin01
Forum-lid
Berichten: 1777
Lid geworden op: 25 mei 2006 17:02

Gebruikersavatar edwin01 22 mar 2015 13:57

Hé... Da's interessant! Zou je een Rox 10 (of mijn Garmin Edge 510) ook kunnen legen op een Samsung Galaxy S5 telefoon?

Gebruikersavatar
MarkVeenstra
Forum-lid HC
Berichten: 6100
Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
Locatie: Delft

Gebruikersavatar MarkVeenstra 23 mar 2015 08:39

scheurneus schreef:Let op, je hebt wel een OTG kabeltje nodig, anders zal je tablet deze niet herkennen als een USB (stick).
Dank voor de tip!
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

Plaats reactie