Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

Ervaringen Garmin Edge 510

Gebruikersavatar
Soap
Forum-lid
Berichten: 2351
Lid geworden op: 28 aug 2013 16:01
Locatie: Pijnacker

Gebruikersavatar Soap 06 jul 2015 10:38

aalbert3 schreef:Vandaag met de 510 de Maratona gereden, maar met opslaan na de finish is iets mis gegaan. Mijn 510 heeft rit niet opgeslagen, zeer zeer frustrerend. Iemand idee hoe ik alsnog rit te voor schijn kan halen?
Toevallig WEL live track gebruikt? En daarbij 24 uurs beschikbaarheid aangegeven?
Er zijn tooltjes die daarop het kunnen terughalen....
Afbeelding
Canyon Ultimate CF SL team (2015)
Pinnacle Arkose 2 (2015)

GriffonVulture
Forum-lid
Berichten: 3
Lid geworden op: 06 jun 2014 22:05

GriffonVulture 06 jul 2015 23:29

Voor wie de 510 nog nieuw wil aanschaffen (ik) vergeet het maar. Deze is niet meer leverbaar.
Vorige week besteld bij Futurumshop, had vandaag na ruim een week nog niets ontvangen dus maar even gebeld. Ze hadden contact met Garmin opgenomen en volgens Garmin wordt deze niet meer geleverd (waarschijnlijk ivm 520).
Ik heb maar een upgrade naar de 810 gemaakt :)

Gebruikersavatar
ProTon
Forum-lid
Berichten: 424
Lid geworden op: 20 jul 2015 21:02
Locatie: Hillegom

Gebruikersavatar ProTon 31 jul 2015 20:26

jsprbcn schreef:Dit is een van mijn trainings profielen:

Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Links: Overzicht met tijd, snelheid op het moment (voor het afdalen vooral) afstand, gem. snelheid, cadans en hardslag.
Midden: Dit scherm gebruik ik heel erg veel gezien ik dit scherm gebruik voor klimmen: Hartslag zone grafiek, hartslag, cadans, snelheid, % en gem. hartslag.
Rechts: Als ik een lap/segment wil meten gebruik ik deze en wat extra info: tijd, temperatuur en hm.
.
Staan deze profielen al in de 510?, ik kan die eerste namelijk niet vinden, en is het ook mogenlijk om een scherm helemaal zelf in te delen?

Gebruikersavatar
RobiOne
Forum-lid
Berichten: 476
Lid geworden op: 24 jun 2012 09:45

Gebruikersavatar RobiOne 31 jul 2015 20:46

Ja, het is mogelijk dit zelf in te delen. Per fietsprofiel.

Gebruikersavatar
ProTon
Forum-lid
Berichten: 424
Lid geworden op: 20 jul 2015 21:02
Locatie: Hillegom

Gebruikersavatar ProTon 01 aug 2015 09:25

RobiOne schreef:Ja, het is mogelijk dit zelf in te delen. Per fietsprofiel.
Was even zoeken maar heb het eindelijk gevonden ;-)

Gebruikersavatar
ProTon
Forum-lid
Berichten: 424
Lid geworden op: 20 jul 2015 21:02
Locatie: Hillegom

Gebruikersavatar ProTon 01 aug 2015 09:44

Nog een vraagje, hij ziet mijn snelheidsmeter, maar als ik fiets dan schommelt de snelheid van bv 25.5 km/u naar ineens 26.2 km/u, dit gaat steeds op en neer, ik vind dit er onstabiel, hoort dit zo of kan dit nog met een soort van vertraging ingesteld worden.

Ik dacht eerst dat het een soort van GPS snelheidmeting was maar omdat hij mijn snelheidmeter ziet ga ik ervanuit dat hij dan ook daarmee de snelheid meet.

Gebruikersavatar
RobiOne
Forum-lid
Berichten: 476
Lid geworden op: 24 jun 2012 09:45

Gebruikersavatar RobiOne 01 aug 2015 12:00

Als hij de snelheidsmeter ziet zou hij daar ook zijn gegevens vandaan moeten halen. Als de snelheid zo schommelt haalt hij waarschijnlijk de info van de GPS. Ik had dit pas ook en heb de snelheids-/cadansmeter toen een keer opnieuw aangemeld en daarna was het opgelost.

Poit
Forum-lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 07 aug 2015 15:10

Poit 07 aug 2015 15:13

Na lang nadenken heb ik van de week nog een 510 op de kop weten te tikken voor een leuk prijsje. Was even zoeken.

Echter ik heb nu alles geïnstalleerd en gedaan, maar 1 ding lijkt niet te lukken: de cadanssensor wordt niet opgepikt. Iemand enig idee hoe ik dit voor elkaar kan krijgen? Ik heb het apparaat al meerdere malen laten zoeken, maar hij vind alleen mijn snelheidssensor en HR-meter.

Gebruikersavatar
ProTon
Forum-lid
Berichten: 424
Lid geworden op: 20 jul 2015 21:02
Locatie: Hillegom

Gebruikersavatar ProTon 07 aug 2015 16:30

Staat de instelling wel op "snelheid en cadans" en niet op "snelheid/cadans".

Overigens heb ik hier ook met de cadanssensor steeds het probleem dat hij laat gevonden wordt, soms ga ik gewoon alvast rijden en komt hij er vanzelf wel bij ;-)

Gebruikersavatar
ProTon
Forum-lid
Berichten: 424
Lid geworden op: 20 jul 2015 21:02
Locatie: Hillegom

Gebruikersavatar ProTon 25 aug 2015 13:06

Kan je nog ergens de opgeslagen ritten wissen op de Garmin, of heeft hij genoeg opslagruimte om een paar honderd ritten op te slaan?

En is het dan ook niet zo dat als je de gereden ritten op de Garmin wist, hij ze bij de volgende synchronisatie niet meer ziet en zo dus ook in Garmin connect de ritten wist?

ilcobra
Forum-lid
Berichten: 126
Lid geworden op: 19 okt 2010 14:32

ilcobra 25 aug 2015 13:27

Gewoon voor de zekerheid de fit bestanden van je ritten die je wil gaan wissen opslaan op je computer. Ik doe het altijd voor de zekerheid om de zoveel tijd. Garmin aansluiten op je computer en naar het mapje activities gaan en kopieren maar. Overigens blijven je gewiste ritten gewoon in Garmin connect staan, zolang je ze alleen van je garmin toestel verwijdert en niet van je Garmin Connect account.

stansfield
Forum-lid
Berichten: 279
Lid geworden op: 14 okt 2010 18:10

stansfield 25 aug 2015 13:58

Ik heb vorige week een keer een route geprobeerd via mijn 510. Werkte erg goed moet ik zeggen. Maar dan zie je natuurlijk geen gegevens verder. Hoe kun je makkelijk switchen tussen je kruimelspoor route scherm en het standaard scherm wat je ingesteld hebt?

Plaats reactie