Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

Aanpassen bestaande route Bike Route Toaster

MaSa
Forum-lid
Berichten: 326
Lid geworden op: 17 jun 2011 19:50

MaSa 01 mar 2013 20:07

Het maken van een nieuwe route met behulp van Bikeroutetoaster.com gaat prima. Maar hoe kan ik een bestaande route, die ik heb ge-upload naar Bikeroutetoaster.com, bewerken en inkorten?

IK probeer wel met begin en eindpunt te slepen maar dit leidt niet tot het gewenste resultaat ........

Kortom, aan welke knoppen moet ik draaien?

Gebruikersavatar
edwin01
Forum-lid
Berichten: 1777
Lid geworden op: 25 mei 2006 17:02

Gebruikersavatar edwin01 01 mar 2013 20:12

Goeie vraag, lukt mij ook niet......

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27570
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 01 mar 2013 20:24

Kan niet. Eenvoudigste optie is twee browsersvensters naast elkaar open zetten en natekenen. Lijkt omslachtig, maar werkt in de praktijk heel snel.

Dit probleem kennen overigens zo goed als alle online routeplanners. Het schijnt dat 't met Bikeplanner wel redelijk eenvoudig kan, maar zoals gezegd werkt natekenen eigenlijk ook heel goed.

ericpeters
Forum-lid HC
Berichten: 4217
Lid geworden op: 10 jul 2006 18:43

ericpeters 01 mar 2013 23:21

Dat ligt een beetje aan de koers, hier in zuid limburg wil ik vaak over fietspaden waar andere regels gelden dan op de openbare weg waardoor ik autorouting vaak aan en uit moet zetten. Dan is natekenen niet altijd het snelst.

In google maps kun je wel routes verschuiven en BRT was oorsponkelijk gebasseerd op google maps dus waarom het niet kan is me niet duidelijk.
Afbeelding

MaSa
Forum-lid
Berichten: 326
Lid geworden op: 17 jun 2011 19:50

MaSa 05 mar 2013 21:48

Iemand enig idee waarom ''Bike route toaster'' telkens vastloopt tijdens het ''aanvullen''/ herberekenen van de route ......... zo frusterend.

Gebruikersavatar
buzz
Forum-lid
Berichten: 2328
Lid geworden op: 26 okt 2005 02:02

Gebruikersavatar buzz 06 mar 2013 13:55

Bikeroutetoaster is idd een mooi tooltje met ook wat minpunten. Mijn gedachtekronkels betreffende het wijzigen van een route...

Wijzigen bestaande route
Het wijzigen van een bestaande route is eigenlijk niet te doen. Alleen als de beoogde wijziging in het laatste deel van de route ligt, zou je kunnen overwegen om eerst het laatste deel te verwijderen — door tig keer op ‘Delete Last’ te klikken — en vervolgens een nieuw stuk erbij te tekenen.

Wijzigen nieuwe route
Het wijzigen van een nieuwe (nog niet opgeslagen) route lukt eigenlijk alleen als de Google-optie aangevinkt is. Dan kan je b.v. een deel van de route via een andere weg laten lopen. Dit doe je door erop te klikken, en vervolgens te verslepen.

Vastlopen bij berekening route
Als de ‘Retrieving Route Information’-melding niet meer verdwijnt, hoef je niet per se te refreshen en opnieuw te beginnen. Je zou ook op de betreffende tabs het navolgende kunnen doen...
1. Summary: Bewaar de (deels) getekende route.
2. Summary: Refresh de pagina.
3. Courses: Open de bewuste route.
4. Map: Ga verder met tekenen van de route.

MaSa
Forum-lid
Berichten: 326
Lid geworden op: 17 jun 2011 19:50

MaSa 06 mar 2013 15:41

buzz schreef:Bikeroutetoaster is idd een mooi tooltje met ook wat minpunten. Mijn gedachtekronkels betreffende het wijzigen van een route...

Wijzigen bestaande route
Het wijzigen van een bestaande route is eigenlijk niet te doen. Alleen als de beoogde wijziging in het laatste deel van de route ligt, zou je kunnen overwegen om eerst het laatste deel te verwijderen — door tig keer op ‘Delete Last’ te klikken — en vervolgens een nieuw stuk erbij te tekenen.

Wijzigen nieuwe route
Het wijzigen van een nieuwe (nog niet opgeslagen) route lukt eigenlijk alleen als de Google-optie aangevinkt is. Dan kan je b.v. een deel van de route via een andere weg laten lopen. Dit doe je door erop te klikken, en vervolgens te verslepen.

Vastlopen bij berekening route
Als de ‘Retrieving Route Information’-melding niet meer verdwijnt, hoef je niet per se te refreshen en opnieuw te beginnen. Je zou ook op de betreffende tabs het navolgende kunnen doen...
1. Summary: Bewaar de (deels) getekende route.
2. Summary: Refresh de pagina.
3. Courses: Open de bewuste route.
4. Map: Ga verder met tekenen van de route.
Tnx, ga ik proberen!

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27570
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 06 mar 2013 15:43

De "Retrieving Route Information"-bug heeft te maken met de routing-informatie van OSM die niet geladen kan worden. BRT haalt z'n OSM maps van een behoorlijk trage host. Wat dan vaak ook werkt is even tijdelijk overstappen op Google-routing en dan weer switchen naar OSM.

In het buitenland kies ik meestal sowieso Google als routing.

@ericpeters

Over fietspaden tekenen kan prima, moet je wel de routing op OSM hebben staan.

ericpeters
Forum-lid HC
Berichten: 4217
Lid geworden op: 10 jul 2006 18:43

ericpeters 08 mar 2013 14:17

Dat OSM meer fietspaden (maar niet alle) kent was me duidelijk, maar die "retrieving information" bug heeft me al vaak opnieuw laten beginnen. Daarnaast heb ik, bij wisselen tussen OSM en Google routing er last van dat het hoogteprofiel soms helemaal om zeep wordt geholpen...ik schrik me altijd rot als ik ineens een 20km diep ravijn op de hoogte kaart zie. ;)

De Garmin course creator routeert voor de fiets ook iets beter dan de Google versie in BRT maar het hoogteprofiel wordt dan niet altijd op de Garmin overgezet.
Afbeelding

Gebruikersavatar
peterj
Forum-lid
Berichten: 1480
Lid geworden op: 06 apr 2006 01:19
Locatie: West Brabant

Gebruikersavatar peterj 24 nov 2013 18:57

De site van Bike Route Toaster werkt hier niet meer. :cry:
Hebben andere forumleden die dit programma gebruiken dit probleem ook?
Mijn enige doel is trainen totdat ik geen pijn meer voel.

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27570
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 24 nov 2013 19:55

Klopt merkte ik vrijdag ook. Gelukkig is gpsies een prima alternatief.

Gebruikersavatar
peterj
Forum-lid
Berichten: 1480
Lid geworden op: 06 apr 2006 01:19
Locatie: West Brabant

Gebruikersavatar peterj 24 nov 2013 20:43

havana schreef:Klopt merkte ik vrijdag ook. Gelukkig is gpsies een prima alternatief.
Badankt Havana hopelijk komt het weer vanzelf terug.
Toch maar eens dat gpsies gaan proberen.
Mijn enige doel is trainen totdat ik geen pijn meer voel.

Plaats reactie