Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

Garmin Edge 810

toontje68
Forum-lid
Berichten: 447
Lid geworden op: 07 dec 2006 21:55

toontje68 03 apr 2013 22:25

Nou, dan zal ik zelf maar reageren als degene die de 810 bezitten het waarschijnlijk teveel moeite vinden.. :-(
De opgeslagen koersen staan op alfabetische volgorde bij de Edge810 ;-).. Hoe ben ik daar achter gekomen..? Heb er maar een gekocht ;-)
Toch jammer dat er totaal niet op gereageerd wordt, kleine moeite lijkt mij. Het forum is er toch om gegevens uit te wisselen of heb ik het mis?
S-Works Tarmac Sram E-tap Mavic Pro Carbon slc

PlanetX
Forum-lid
Berichten: 39
Lid geworden op: 20 mar 2012 17:41
Locatie: Rotterdam

PlanetX 09 apr 2013 07:57

toontje68 schreef:Nou, dan zal ik zelf maar reageren als degene die de 810 bezitten het waarschijnlijk teveel moeite vinden.. :-(
De opgeslagen koersen staan op alfabetische volgorde bij de Edge810 ;-).. Hoe ben ik daar achter gekomen..? Heb er maar een gekocht ;-)
Toch jammer dat er totaal niet op gereageerd wordt, kleine moeite lijkt mij. Het forum is er toch om gegevens uit te wisselen of heb ik het mis?
Ik kom niet heel vaak op dit forum en bij veel andere fora krijg je als topic starter een email als er gereageerd wordt. Hier niet. Vandaar geen reactie van mijn kant.

Zojuist zie ik dat een nieuwe versie van de firmware uit is, versie 2.4. Ik wacht nog even na een aantal reacties op het Garmin forum te hebben gelezen: https://forums.garmin.com/showthread.ph ... gic-bullet" onclick="window.open(this.href);return false;. Schijnt dat na updaten de Garmin uitvalt??! Daarna moet je een fabrieksreset doen.
Overigens viel mijn Garmin laatst ook weer spontaan 2x uit tijdens een dagje fietsen :(
Mason Bokeh 650b en 700c
Scott Scale 900 RC

toontje68
Forum-lid
Berichten: 447
Lid geworden op: 07 dec 2006 21:55

toontje68 09 apr 2013 08:32

PlanetX schreef:
toontje68 schreef:Nou, dan zal ik zelf maar reageren als degene die de 810 bezitten het waarschijnlijk teveel moeite vinden.. :-(
De opgeslagen koersen staan op alfabetische volgorde bij de Edge810 ;-).. Hoe ben ik daar achter gekomen..? Heb er maar een gekocht ;-)
Toch jammer dat er totaal niet op gereageerd wordt, kleine moeite lijkt mij. Het forum is er toch om gegevens uit te wisselen of heb ik het mis?
Ik kom niet heel vaak op dit forum en bij veel andere fora krijg je als topic starter een email als er gereageerd wordt. Hier niet. Vandaar geen reactie van mijn kant.

Zojuist zie ik dat een nieuwe versie van de firmware uit is, versie 2.4. Ik wacht nog even na een aantal reacties op het Garmin forum te hebben gelezen: https://forums.garmin.com/showthread.ph ... gic-bullet" onclick="window.open(this.href);return false;. Schijnt dat na updaten de Garmin uitvalt??! Daarna moet je een fabrieksreset doen.
Overigens viel mijn Garmin laatst ook weer spontaan 2x uit tijdens een dagje fietsen :(
Ok ;) .. Ik kijk er ook niemand persoonlijk op aan, maar vond het vreemd dat er verder niemand op reageerde, terwijl het wel veel gelezen werd.. Nu toch nog een reactie gelukkig.
Gisteren had ik de update gedaan via Webupdater en jawel het toestel schakelde constant uit na de update naar versie 2.40!! Met de Edge800 nooit problemen gehad en nu naar 5 dagen in bezit te zijn van de 810 begint de ellende al..
Als laatste hoop heb ik ook maar een fabrieksreset gedaan zonder te weten dat dit moest.. En jawel, hij werkt weer zoals het hoort.
Wat mij wel opviel was de grote lijst met veranderingen naar versie 2.40...
S-Works Tarmac Sram E-tap Mavic Pro Carbon slc

PlanetX
Forum-lid
Berichten: 39
Lid geworden op: 20 mar 2012 17:41
Locatie: Rotterdam

PlanetX 09 apr 2013 10:45

Ik wacht nog maar even met updaten, ik heb net alle instellingen zoals ik ze wil. En dat heeft me wel even tijd gekost...
Mason Bokeh 650b en 700c
Scott Scale 900 RC

jackflash
Forum-lid
Berichten: 292
Lid geworden op: 17 sep 2007 23:37

jackflash 10 apr 2013 07:48

PlanetX schreef:Ik wacht nog maar even met updaten, ik heb net alle instellingen zoals ik ze wil. En dat heeft me wel even tijd gekost...
Ik heb gewoon ge-update, zonder enkel probleem. Alle datavelden, historie, instellingen etc. zijn nog steeds aanwezig en apparaat is gewoon aangebleven.

iwangoeree
Forum-lid
Berichten: 69
Lid geworden op: 19 jul 2008 20:29

iwangoeree 11 apr 2013 11:43

Hier ook geen problemen met de update. Alle instellingen zijn behouden gebleven,ook schakelde het toestel niet uit.

toontje68
Forum-lid
Berichten: 447
Lid geworden op: 07 dec 2006 21:55

toontje68 11 apr 2013 12:30

Tja dan hebben jullie mazzel gehad ;-). Komt toch veel voor las ik diverse forums...
S-Works Tarmac Sram E-tap Mavic Pro Carbon slc

Gebruikersavatar
Arno357
Forum-lid
Berichten: 1207
Lid geworden op: 21 aug 2012 21:54
Locatie: 's-Hertogenbosch

Gebruikersavatar Arno357 13 apr 2013 21:10

Ja, hier dus wel een probleem. Na updaten start de 810 op en slaat automatisch af bij het "RIT "scherm..en dit elke keer dus.. Wat is raadzaam ?

MVG Arno

PS die masterreset hoe gaat tie precies ?

Als je de LAP-toets en de Timerstart toets indrukt en dan het toestel met de aan/uit knop inschakeld krijg je een raar psychedelisch schermpje..
Laatst gewijzigd door Arno357 op 13 apr 2013 21:19, 1 keer totaal gewijzigd.

psycho71
Forum-lid
Berichten: 354
Lid geworden op: 20 feb 2011 19:30
Locatie: Haarlem

psycho71 13 apr 2013 21:12

Had zelf ook dat prbleem, harde reset, en opnieuw instellen

Gebruikersavatar
Arno357
Forum-lid
Berichten: 1207
Lid geworden op: 21 aug 2012 21:54
Locatie: 's-Hertogenbosch

Gebruikersavatar Arno357 13 apr 2013 22:20

Harde reset gelukt, nu weer effe alles instellen pffffffff

iwangoeree
Forum-lid
Berichten: 69
Lid geworden op: 19 jul 2008 20:29

iwangoeree 14 apr 2013 08:13

Ben nu een dikke maand bezig met de Edge 810. En ik ben er niet kapot van. Ik mis de mogelijkheid om afslagbegeleiding uit te zetten . ik wil gewoon een koers kunnen rijden zonder pijlen of dubbele lijnen in beeld.

Inmiddels een andere koers gereden maar dat ging weer goed mis.
Een Brede paarse lijn kwam over de smalle donkere lijn heen.
Ook bij een afslag komt er een grote witte pijl die aangeeft welke richting ik op moest het leek wel of route berekenen aanstaat.
Het lijkt erop alsof de 810 een koers gaat nalopen en er dan een lijn,over de koerslijn op de kaart projecteerd,en dan ook gelijk maar even die dikke witte pijen in beeld zet. Wordt er niet goed van onderweg,Ik wil net als bij de 800 route koers inladen ,afslagbegeleiding uit en gaan met die banaan. Ik hoop op een update.
Kan iemand mij ook uitleggen wat het voordeel is dat de 810 sinds de laatste firmware update ook TCX bestanden kan lezen??? Wat is een TCX bestand ????

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27543
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 14 apr 2013 09:13

TCX is een course. In principe kun je daar ook GPX voor gebruiken, GPX is zowel voor route als course (track) bruikbaar.

Het lijkt me heel sterk dat je afslagbegeleiding niet uit kunt zetten.

Plaats reactie