Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

Garmin Edge 810

scheurneus
Forum-lid
Berichten: 394
Lid geworden op: 29 sep 2012 10:48
Locatie: Amsterdam, Leusden en Internet
Contact

scheurneus 28 jul 2014 08:35

Als de kaart een OSM kaart is, dan is het beter om het proces te herhalen en opnieuw de kaart op de microSD te zetten.

Maar soms is het ook gewoon een kwestie van geduld, als het (de eerste keer) echter langer dan 5-10 minuten duurt dan is er iets mis met de kaart op de microSD.
Marco :)

Vizionary
Forum-lid
Berichten: 258
Lid geworden op: 17 jul 2013 23:31
Locatie: Limburg België

Vizionary 28 jul 2014 12:40

hoe maak je de OFM niet routeerbaar? is dat gewoon een download of moet je dat ergens aanpassen in een programma?
Edit: de garmin is net verzonden.

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15953
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 28 jul 2014 16:40

Henrieke schreef:Hallo!

Wat een drama, die 810.. Heeft nog niet normaal gefunctioneerd. Kreeg in eerste instantie de kaart er niet op, maar is doormiddel van hulp vanaf dit forum wel gelukt. Nu het volgende probleem: Als ik de micro sd (met kaart) weer in de Garmin stom, loopt de Garmin vast, hij blijft staan op 'Loading maps...'. Heb van alles geprobeerd; opnieuw opstarten, Garmin aan de computer, sd kaart formatteren etc etc. Helaas heeft niks geholpen en zit ik dus met een vastgelopen apparaat. Heeft iemand hier ervaring mee en hier misschien een oplossing voor?!

Groet, Henrieke
Enkele mogelijkheden:
- Is je sd kaartje niet defect?
- Mogelijk ontbreekt er bij de installatie een stukje van de "map"

Opnieuw installeren en dan komt het ongetwijfeld in orde.
Om feilloos met een Garmin Edge 810 te kunnen werken moet je inderdaad wat moeite doen, je bent niet de eerste waar het eerste gebruik niet van een leien dakje loopt. :)

Niet wanhopen, als je interesse toont en wil leren komt het uiteindelijk wel in orde.

Voor wie alles bijna direct moet werken is een Garmin Touring een betere optie.
I know myself like no one else
Nothing to defend

scheurneus
Forum-lid
Berichten: 394
Lid geworden op: 29 sep 2012 10:48
Locatie: Amsterdam, Leusden en Internet
Contact

scheurneus 28 jul 2014 21:44

(of een teasi of mio of bryton)
Marco :)

Vizionary
Forum-lid
Berichten: 258
Lid geworden op: 17 jul 2013 23:31
Locatie: Limburg België

Vizionary 30 jul 2014 09:31

Jammer, gisteren vertrokken met de racefietsen richting de ardennen, komt de garmin net vandaag aan. Juist een dagje te laat
:P

lange1971
Forum-lid
Berichten: 8
Lid geworden op: 06 nov 2013 12:02

lange1971 30 jul 2014 10:49

Lcsmet schreef:
lange1971 schreef:Kleine vraag is het normaal dat een reparatie van een garmin 810 meer dan 15 werkdagen duurt voordat het behandeld wordt? Dit was het antwoordmail dat ik kreeg van de klanten service. De boven laag van het scherm is aan het los laten, ik weet alleen dat het hoogstwaarschijnlijk geen garantie is omdat het alleen cosmetisch is want het scherm werkt (voorlopig) nog.....Ik denk dat dit mijn laatste Garmin is.

MVG Pieter
15 Dagen in volle vakantieperiode, niets mis mee denk ik zo.
Waarom zou dat geen garantie zijn?

En als het wel garantie is, wordt je volgende dan wel terug een Garmin?
Hoi Lcsmet,

Misschien wel ligt er aan wat er dan in de handel is wat betreft alternatieven. Want ik hoop zodra de garmin terug is dat ik er nog lang gebruik van kan maken.... Nog niks gehoord trouwens. :(

MVG PIeter

Henrieke
Forum-lid
Berichten: 7
Lid geworden op: 17 jul 2014 20:00

Henrieke 30 jul 2014 17:01

Lcsmet schreef:
Henrieke schreef:Hallo!

Wat een drama, die 810.. Heeft nog niet normaal gefunctioneerd. Kreeg in eerste instantie de kaart er niet op, maar is doormiddel van hulp vanaf dit forum wel gelukt. Nu het volgende probleem: Als ik de micro sd (met kaart) weer in de Garmin stom, loopt de Garmin vast, hij blijft staan op 'Loading maps...'. Heb van alles geprobeerd; opnieuw opstarten, Garmin aan de computer, sd kaart formatteren etc etc. Helaas heeft niks geholpen en zit ik dus met een vastgelopen apparaat. Heeft iemand hier ervaring mee en hier misschien een oplossing voor?!

Groet, Henrieke
Enkele mogelijkheden:
- Is je sd kaartje niet defect?
- Mogelijk ontbreekt er bij de installatie een stukje van de "map"

Opnieuw installeren en dan komt het ongetwijfeld in orde.
Om feilloos met een Garmin Edge 810 te kunnen werken moet je inderdaad wat moeite doen, je bent niet de eerste waar het eerste gebruik niet van een leien dakje loopt. :)

Niet wanhopen, als je interesse toont en wil leren komt het uiteindelijk wel in orde.

Voor wie alles bijna direct moet werken is een Garmin Touring een betere optie.

Ik heb de kaart er (weer) afgegooid, verwijderd, nieuwe gedownload en het lijkt nu goed te zijn!! Waarschijnlijk is er dus iets mis geweest met het bestand zelf. Ik blijf goede moed houden en bedankt voor de hulp!

P_Roeske
Forum-lid
Berichten: 82
Lid geworden op: 30 apr 2014 08:15

P_Roeske 31 jul 2014 15:00

Ik heb een 3tal vragen:

Kan je data van de 810 ook via de ANT+ USB-stick overzetten naar de computer, zoals dit bijvoorbeeld kan bij de 910XT?

Op welke manier worden rit-gegevens opgeslagen op de Garmin nadat je een rit hebt opgeslagen? Is dit een los bestand, of wordt dit met overzetten pas gecreëerd?

Kan je de MicroSD kaart gebruiken om rit-gegevens op te slaan?

scheurneus
Forum-lid
Berichten: 394
Lid geworden op: 29 sep 2012 10:48
Locatie: Amsterdam, Leusden en Internet
Contact

scheurneus 31 jul 2014 16:21

Nee.
Als een FIT bestand in de \garmin\activety\ folder
Ja, maar niet altijd handig, omdat bv een Garmin Communicator of BaseCamp dan mogelijk niet snapt (weet even niet of dit nog steeds zo is).
Marco :)

joren
Forum-lid
Berichten: 694
Lid geworden op: 29 jul 2005 14:16

joren 01 aug 2014 10:50

Deze week tijdens een wedstrijdt vond mijn edge 810 zo nodig om af te breken aan het lipje aan de onderkant van mijn toestel .

Gevolg is scherm gebarsten .

Toestel gaat nu terug voor garantie , hopelijk komt er een nieuw toestel uit de bus .

Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27551
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 01 aug 2014 11:42

Wedstrijdt? Mensen kinderen het wort steets erger...

wmc
Forum-lid
Berichten: 488
Lid geworden op: 22 sep 2010 22:24

wmc 01 aug 2014 15:34

havana schreef:Wedstrijdt? Mensen kinderen het wort steets erger...
Hoeso, Met Dt is toch allez goet ????

Plaats reactie