Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

Garmin Edge 810

Freddy01
Forum-lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 15 sep 2013 21:46

Freddy01 17 sep 2013 19:38

Zou het wat betreft het uitvallen van de 810 het wat uit maken of je een koes rijdt vanaf je intern geheugen of van de sd kaart? Iemand hier ervaring mee?

PieterB82
Forum-lid
Berichten: 17
Lid geworden op: 01 feb 2013 09:03

PieterB82 17 sep 2013 22:23

Had ook last van het steeds uitvallen van de 810. Na een reset lijkt het probleem opgelost, hij is de afgelopen 8 ritten niet meer uitgevallen:

Heb onderstaande reactie opgevolgd.

Mogelijk kunnen de problemen die u ervaart met uw Garmin Edge 810
verholpen worden door het uitvoeren van een master reset. Ik wil u er
wel graag op attenderen dat met het uitvoeren van deze reset alle
gebruikersinformatie van het apparaat verwijderd wordt. Bij deze de
instructie voor de reset:

1. Zorg ervoor dat het apparaat is uitgeschakeld is en dat er geen
SD-kaart in het toestel zit.
2. Houd nu de linker bovenhoek van uw touchscreen vast en druk
ondertussen kort de ?Power? knop in.
3. Houd de linker bovenhoek van uw scherm vast totdat het apparaat
vraagt of u terug wilt naar de fabrieksinstellingen.
4. Kies voor ?ja?. Het apparaat zal nu gereset worden.

Na het resetten dient het apparaat weer een goede verbinding met de
satellieten tot stand te brengen. Leg het apparaat hiervoor op een plek
waar er direct zicht op de hemel is (het liefst buiten, maar in een
vensterbank werkt meestal ook). Laat het apparaat hier ongeveer een half
uur liggen. Het zal dan opnieuw door de satellieten geregistreerd
worden. Zet het apparaat tot slot nog even uit en weer aan voor u het
weer gaat gebruiken.

Freddy01
Forum-lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 15 sep 2013 21:46

Freddy01 18 sep 2013 19:46

PieterB82 schreef:Had ook last van het steeds uitvallen van de 810. Na een reset lijkt het probleem opgelost, hij is de afgelopen 8 ritten niet meer uitgevallen:

Heb onderstaande reactie opgevolgd.

Mogelijk kunnen de problemen die u ervaart met uw Garmin Edge 810
verholpen worden door het uitvoeren van een master reset. Ik wil u er
wel graag op attenderen dat met het uitvoeren van deze reset alle
gebruikersinformatie van het apparaat verwijderd wordt. Bij deze de
instructie voor de reset:

1. Zorg ervoor dat het apparaat is uitgeschakeld is en dat er geen
SD-kaart in het toestel zit.
2. Houd nu de linker bovenhoek van uw touchscreen vast en druk
ondertussen kort de ?Power? knop in.
3. Houd de linker bovenhoek van uw scherm vast totdat het apparaat
vraagt of u terug wilt naar de fabrieksinstellingen.
4. Kies voor ?ja?. Het apparaat zal nu gereset worden.

Na het resetten dient het apparaat weer een goede verbinding met de
satellieten tot stand te brengen. Leg het apparaat hiervoor op een plek
waar er direct zicht op de hemel is (het liefst buiten, maar in een
vensterbank werkt meestal ook). Laat het apparaat hier ongeveer een half
uur liggen. Het zal dan opnieuw door de satellieten geregistreerd
worden. Zet het apparaat tot slot nog even uit en weer aan voor u het
weer gaat gebruiken.
Ja klopt maar ook dit heb ik al uitgevoerd.Het probleem bij mij doet zich vooral voor als ik een koers aan het volgen ben en dat van de route afwijk.Ik heb nu met Garmin contact hierover gehad en deze geven aan dat ik het toestel moet terug sturen.Ik houd jullie wel op de hoogte.

scheurneus
Forum-lid
Berichten: 394
Lid geworden op: 29 sep 2012 10:48
Locatie: Amsterdam, Leusden en Internet
Contact

scheurneus 19 sep 2013 14:09

Lost niks op en houd je weer even bezig.

helaas.
Marco :)

Iblauw
Forum-lid
Berichten: 99
Lid geworden op: 28 nov 2012 02:37
Locatie: Drenthe

Iblauw 21 sep 2013 22:58

Op mijn 810 heb ik twee activiteitenprofielen ingesteld. Een voor wielrennen en een voor mountainbiken. Bij de instellingen kan je voor ieder activiteitenprofiel verschillende voorkeuren instellen. Een daarvan is de kaart die hij moet gebruiken voor de navigatie. Ik heb 2 kaarten geïnstalleerd op mijn 810: openfietsmap en openMTBmap. Echter kan ik deze niet afzonderlijk instellen per profiel. Wanneer ik bijvoorbeeld openfietsmap instel bij wielrennen staat ie in het MTB activiteitenprofiel opeens ook ingesteld. Verander ik deze weer in opeMTBmap dan heb ik weer een mtb kaart bij m'n wielrenprofiel. Iemand een idee waar dit door komt? Of is dit weer een van de vele bugs in de 810??

Heb ook last van bovengenoemd uitvallen. Maar ben wel een keer klaar met master resets geven en alles weer moeten instellen. Heb dit al vaker moeten doen na update issues.
Sensa Giulia Ultegra Di2
Cube LTD Deore XT

ericpeters
Forum-lid HC
Berichten: 4217
Lid geworden op: 10 jul 2006 18:43

ericpeters 21 sep 2013 23:13

Kaartkeuze kun je wel per activiteiten profiel kiezen maar hij hou idd maar één kaart setting bij, bug dus of wellicht gewoon nog niet gemaakt maar wel al de setting voorzien.
Afbeelding

scheurneus
Forum-lid
Berichten: 394
Lid geworden op: 29 sep 2012 10:48
Locatie: Amsterdam, Leusden en Internet
Contact

scheurneus 28 sep 2013 19:01

Kan zijn dat kaartinstellingen een systeem brede instelling is, alleen de Outdoor toestellen van Garmin kennen de instelling van kaart per profiel. En dat is een systeem profiel en niet een fietsprofiel.
Marco :)

Gebruikersavatar
nijkie
Forum-lid HC
Berichten: 8519
Lid geworden op: 04 aug 2010 23:11
Locatie: Ernem

Gebruikersavatar nijkie 28 sep 2013 20:14

Iblauw schreef:Op mijn 810 heb ik twee activiteitenprofielen ingesteld. Een voor wielrennen en een voor mountainbiken. Bij de instellingen kan je voor ieder activiteitenprofiel verschillende voorkeuren instellen. Een daarvan is de kaart die hij moet gebruiken voor de navigatie. Ik heb 2 kaarten geïnstalleerd op mijn 810: openfietsmap en openMTBmap. Echter kan ik deze niet afzonderlijk instellen per profiel. Wanneer ik bijvoorbeeld openfietsmap instel bij wielrennen staat ie in het MTB activiteitenprofiel opeens ook ingesteld. Verander ik deze weer in opeMTBmap dan heb ik weer een mtb kaart bij m'n wielrenprofiel. Iemand een idee waar dit door komt? Of is dit weer een van de vele bugs in de 810??

Heb ook last van bovengenoemd uitvallen. Maar ben wel een keer klaar met master resets geven en alles weer moeten instellen. Heb dit al vaker moeten doen na update issues.
Gebruikersprofiel staan op interne geheugen van de Garmin,neem aan je kaarten op sd.
Dat zal verklaren dat je de kaarten ff opnieuw moet instellen.is kleine moeite.
Sensa GF White edition.
Sensa Gulia G2.
Cannondale Topstone 4

Freddy01
Forum-lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 15 sep 2013 21:46

Freddy01 23 okt 2013 21:56

Freddy01 schreef:Hallo,

Ook ik ben een nieuwe gebruiker van de Edge 810. Nu na ongeveer 3 maanden deze in mijn bezit te hebben heb ik veel kunnen uitproberen en heb zoals ook vele andere het volgende probleem. Op het moment dat ik een koers rijdt en van deze afwijk valt de 810 spontaan uit. Ook vandaag was dit weer het geval.Na het opnieuw opstarten ging hij wel verder maar op het einde van de koers was de route niet compleet.

Verder vind ik het aflezen van het scherm met name in het bos erg slecht. Ik moet de scherm verlichting aan zetten om het scherm goed te kunnen aflezen.

Als ik een koers volg krijg ik geen aanwijzing als er een afslag is. ik heb het activiteiten profiel op mountainbike staan.(zet ik hem op off road krijg ik wel aanwijzingen maar die kloppen niet.) Ik kan dan natuurlijk wel het slecht zichtbare lijntje volgen maar het lijkt me toch dat dit beter moet kunnen.

Ik draai op dit moment met de firmware versie 2.70 en heb de CN Europe NT 2011.10 topo Benelux als kaart geinstalleert.

Ook ik hoop dat Garmin snel met een goede oplossing komt. Het is natuurlijk wel vervelend dat dat clubleden met onder andere een Edge (605) wel goed kunnen navigeren.
Even een update. Na met Garmin contact te hebben gehad Edge opgestuurd. Na 12 dagen (werkdagen) kreeg ik van Garmin een gloed nieuwe Edge 810. Dat is goede service. Na deze uit verpakking te hebben gehaald eerst een firmware update naar 2.70 gedaan. Stond op 2.50.Wat wel opviel is dat het serienr.ouder was dan mijn eerste Edge. Eerste fietstocht goed verlopen dus ik was tevreden. de 2 fiets tocht verliep anders. Het was een uitgezette tocht en had hier geen GPX bestand van. Ik heb dus alleen maar de de tocht gestart om deze op te nemen. Bij de pauze Edge van stuur af genomen en verder niets aan gedaan. Toen we weer vertrokken Edge weer op het stuur maar zag tot mijn verbazing dat scherm bevroren was.De Edge reageerde nergens meer op (niet op touchscreen en hardware knoppen) de enigste optie was om hem uit te zetten. Dit was een frustrerend moment. Opgenomen route weg. Hoop dat dit een incident was. word vervolgt

ericpeters
Forum-lid HC
Berichten: 4217
Lid geworden op: 10 jul 2006 18:43

ericpeters 07 nov 2013 17:45

Gisteren is de Garmin Connect IOS app weer eens ge-update maar omdat ik met deze weersomstandigheden niet al te veel buiten fiets heb ik hem nog niet kunnen testen. Iemand anders wel al geprobeerd of de BT verbinding inmiddels weer wat stabieler is geworden?
Afbeelding

scheurneus
Forum-lid
Berichten: 394
Lid geworden op: 29 sep 2012 10:48
Locatie: Amsterdam, Leusden en Internet
Contact

scheurneus 13 nov 2013 09:11

Edge 810 changes made from version 2.70 to 2.80 as of November 12, 2013:
* New Feature! Added VIRB Remote support.
* Added the ability to turn SRM power sensor auto zeroing on and off.
* Improved SD card transfer speed.
* Fixed a shutdown when creating bike profiles with language set to Portuguese.
* Fixed an issue causing address searches to not work with language set to French.
* Fixed an issue with Smart Recording.
* Made improvements to Virtual Partner UI.
* Fixed an issue with Battery % data field.
* Made improvements to turn review UI when following a course.
* Fixed an issue causing Auto Lap banners to not be shown.

Meer info: https://forums.garmin.com/showthread.ph ... e-edge-810
Marco :)

PieterB82
Forum-lid
Berichten: 17
Lid geworden op: 01 feb 2013 09:03

PieterB82 18 nov 2013 10:25

Wat houdt dit nu in?
Made improvements to turn review UI when following a course.

Plaats reactie