Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

Garmin Edge 810

Gebruikersavatar
roger68
Forum-lid
Berichten: 546
Lid geworden op: 04 jul 2007 23:32

Gebruikersavatar roger68 26 mei 2013 02:22

Ssig schreef:Beste mensen! :)

Ik heb een vraag mbt de virtual partner op de edge 500 t/m 810, namelijk:

Fietst je virtual partner precies je vorige gereden koers na (dus als je de vorige keer voor een stoplicht stond, staat je virtual partner dan de volgende keer op hetzelfde punt ook net zo lang stil)?

Of neemt hij gewoon de vorige totale tijd, neemt hij daarvan het gemiddelde en rijdt je virtual partner telkens op een constante snelheid (zonder soms even stil te staan daar waar je dat de vorige keer wel deed)? bvd!
Gelijk aan zoals je voorgaande rit hebt gereden. Echter, de stoptijd wordt niet meegenomen. Dus als jij over een bepaald stuk 5 minuten doet waarvan garmin 3 minuten in stopmodus heeft gestaan (bij stoplicht) zal de rijtijd 2 minuten zijjn. Volgende keer zul je dus strijden tegen 2 minuten (als je deze keer niet stil komt te staan). Eea werkt dus niet met gemiddelde. Zou ook niet prettig zijn igv rit met veel klimwerk in het eerste deel van rit (en dalen pas in het tweede deel).

nonchi
Forum-lid
Berichten: 3
Lid geworden op: 11 mei 2013 11:48

nonchi 26 mei 2013 16:14

ericpeters schreef:
nonchi schreef:
ericpeters schreef: Om de vraag te beantwoorden: City Navigator is in principe multifunctioneel, je kunt bij de meeste hardware kiezen voor wat voor een vervoermiddel de route geoptimaliseerd moet worden. Je kunt dus auto of fiets kiezen, daarnaast kun je kiezen voor snelste, kortste of route met minste hoogte meters. Maar dat is de theorie want voor de fiets is deze kaart niet in alle landen optimaal en zeker niet bij mij in Zuid Limburg. Op, door racefietsers, heel druk bereden fiets weggetjes, blijft hij je vertellen dat je moet omdraaien of stuurt hij je de eerste de beste grote weg op. Dat is ook de reden dat ik dit thuis nooit gebruikt. Op Mallorca daarentegen weet City Navigator je over hele mooie onverwachte landweggetjes te sturen.
Ik heb een gekochte CN kaart maar heb besloten dat de gratis Openfietsmap (in Nederland) veel beter geschikt is voor ons fietsers. Het beeld is op de edge ook duidelijker. City Navigator laat ik gewoon staan maar zet ik pas aan als ik onverhoopt ergens verdwaald zou raken.
Thanks,
Bedankt voor de beschrijving.

leenpol
Forum-lid
Berichten: 66
Lid geworden op: 17 sep 2009 22:10

leenpol 26 mei 2013 23:04

Ik gebruik de OpenFietsMap. Gisteren Limburgs Mooiste gereden. De rode lus. Ik had de route al eerder van het net gehaald. Gisteren de gehele tijd het paarse lijntje in beeld gehad zonder enig haperen en zonder aanwijzingen. In de van het net gehaalde versie zaten een paar kleine foutjes. Het enige wat ik dan zag was de een melding dat ik van de route was. Kwam ik via het volgen van de routebordjes weer op de route zoals in de download dan volgde de melding: koers gevonden. Geen herberekeningen en geen aanwijzingen in de vorm van pijlen. Prima zo. En zelfs het thuisfront kon meegluren. Livetrack deed het dan ook prima.
Basso Astra - Campagnolo Chorus - compact na een Jan Janssen - Nemo - Shimano 105 - triple

Ssig
Forum-lid
Berichten: 9
Lid geworden op: 11 feb 2013 12:51

Ssig 27 mei 2013 12:19

@roger68:

hartstikke bedankt, helemaal duidelijk. Jouw antwoord heeft mij goed geholpen!

Gebruikersavatar
Arno357
Forum-lid
Berichten: 1207
Lid geworden op: 21 aug 2012 21:54
Locatie: 's-Hertogenbosch

Gebruikersavatar Arno357 01 jun 2013 16:55

Het probleem dat de Garmin Connect App niet werkt op de Samsung S3 zou opgelost worden op de volgende manier :



This helped a couple of people on a Dutch forum, don't know if it's provider or country-related and if there even are users here that have these issues, but still wanted to let you know:

I have just fixed why some apps work only with WiFi but not on 3G. ICS apparently automatically added Proxy-settings to your APN, in my case Vodafone (NL). This is not necesarry to even make use of mobile internet, and it also prevents some apps from accessing the internet. I removed the Proxy-settings et voila, it works perfectly again!

Fix: Settings -> Press 'Mobile Network' (not Off-On!) -> Names accespoints -> Click your provider -> Remove 'Proxy' and 'Port'


Apps not working on 3G:
- Soccer Live Scores (developer mailed me this solution)
- Rabo Bankieren (dutch app)
- OV Chipkaart Checker (dutch app)

Waarom komt Garmin niet met deze oplossing ??

Ik vond deze oplossing op het Garmin forum , maar ik kan op een of andere manier de proxy en poort niet wijzigen op mijn smartphone, moet deze dan simlock vrij zijn of zo ??

Iemand hiervoor een oplossing ?

MVG Arno

Gebruikersavatar
Arno357
Forum-lid
Berichten: 1207
Lid geworden op: 21 aug 2012 21:54
Locatie: 's-Hertogenbosch

Gebruikersavatar Arno357 02 jun 2013 14:29

Ik heb geprobeerd om de problemen op te lossen door de Garmin Connect App opnieuw te installeren, foute keuze ditmaal, krijg nu wel mijn smartphone aan garmin gekoppeld, maar de Garmin wil de telefoon niet meer herkennen ...Na weer opnieuw installeren van Garmin connect kan ineens de smartphone niet meer communiceren met de edge 810 . Dit zou normaal voor mij betekenen dat beide apparaten tegen de muur belanden, maar dat word wat te kostbaar. Hoewel de verleiding groot is..

Ik ben er nu helemaal klaar mee, ik heb Garmin een klacht gestuurd, en eis gewoon geld terug omdat het product gewoon de gestelde verwachtingen niet kan waarmaken, misleiding heet dat.. LIVE-Track werkt gewoon niet via 3G met android !!

ericpeters
Forum-lid HC
Berichten: 4217
Lid geworden op: 10 jul 2006 18:43

ericpeters 02 jun 2013 15:21

Bij mij werkt ook heel veel niet, livetrack (iphone 4s) toevallig wel. De fiets en activiteit profielen is ook een van de redenen waarom ik hem heb gekocht. De bedoeling was dat ik niet meer het menu in moest om van alles in te stellen als ik van fiets wissel. Nu moet ik dus elke keer (ook als ik niet van fiets wissel) van alles in stellen omdat de settings gewoon nie worden opgeslagen.
Grootste probleem blijft het niet kunnen uitschakelen van afslag begeleiding bij het rijden van courses, ja er is een workaround maar dat blijft onnodig omslachtig.
Daarnaast ben ik erachter gekomen dat in elke tcx og .fit course file ook nog eens settings zitten die in de default instelling net niet zijn zoals ik ze wil hebben, ik moet dus elke course ook nog editen op het apparaat voordat ik ze kan gebruiken.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Arno357
Forum-lid
Berichten: 1207
Lid geworden op: 21 aug 2012 21:54
Locatie: 's-Hertogenbosch

Gebruikersavatar Arno357 02 jun 2013 15:28

Misschien een idee om als groep een klacht in te dienen.. eendracht maakt macht. Ik persoonlijk vind dat ook het grote Garmin maar eens een duw moet krijgen voor deze misleiding. Misschien iets voor Kassa ( beetje huiverig ben ik wel) , of de consumentenbond.

stillekracht
Forum-lid
Berichten: 924
Lid geworden op: 02 dec 2008 22:48

stillekracht 02 jun 2013 18:25

Je moet de leverancier en niet de fabrikant (Garmin) in gebreke stellen en ze een redelijke tijd geven om het probleem op te lossen. Lukt ze dat niet dan een formele brief sturen en de koopovereenkomst ontbinden.

Er zal vast wel iemand op het forum zitten die een juridische achtergrond heeft en wat meer tips kan geven.

Gebruikersavatar
Arno357
Forum-lid
Berichten: 1207
Lid geworden op: 21 aug 2012 21:54
Locatie: 's-Hertogenbosch

Gebruikersavatar Arno357 02 jun 2013 19:57

stillekracht schreef:Je moet de leverancier en niet de fabrikant (Garmin) in gebreke stellen en ze een redelijke tijd geven om het probleem op te lossen. Lukt ze dat niet dan een formele brief sturen en de koopovereenkomst ontbinden.

Er zal vast wel iemand op het forum zitten die een juridische achtergrond heeft en wat meer tips kan geven.
Klopt, ik heb de leverancier al gemailt. En deze heb ik een redelijke termijn gegeven om de problemen op te lossen.

Gebruikersavatar
Arno357
Forum-lid
Berichten: 1207
Lid geworden op: 21 aug 2012 21:54
Locatie: 's-Hertogenbosch

Gebruikersavatar Arno357 03 jun 2013 13:37

Vandaag verder gespeurd, op de site van Vodafone staat een handleiding hoe je , bij de samsung S3 een nieuw toegangspunt maakt, maar dan zonder proxy en poort.. je moet er maar opkomen, nu moet het wel werken. de oplossing van ongeveer 3 berichtjes hiervoor( in het engels) werkte niet omdat je de proxy en poort niet kan verwijderen bij het al ingestelde toegangspunt..

Ik hoop dat alles nu eindelijk werkt, ook de weerswaarschuwing en dergelijke. morgen testen.

MVG Arno

PS van de leverancier de tip gekregen om van provider of telefoon te wisselen, daar kun je dus helemaal niks mee, van Garmin zelf nog geen antwoord.

bramdr
Forum-lid
Berichten: 145
Lid geworden op: 01 okt 2011 09:09

bramdr 03 jun 2013 22:00

Weeral een ergernis erbij.
Ik wou vandaag de koers van overmorgen gaan verkennen en had hier een gpx route van.
Daar aangekomen wil ik de koers laden, blijkt dat er geen enkele koers staat onder 'courses' .
Daarnet mijn garmin nog eens aangezet en nu staan alle koersen er wel terug.

Plaats reactie