Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

Garmin Edge 810

PlanetX
Forum-lid
Berichten: 39
Lid geworden op: 20 mar 2012 17:41
Locatie: Rotterdam

PlanetX 28 mei 2016 08:43

bertpleizier schreef:Een leuke extra is de bluetooth verbindingsmogelijkheid, maar ook die heeft kuren.

Wie kan me vertellen of mijn angst echt gegrond is? De berichten hierboven geven in ieder geval aan dat nog niet alles is opgelost...

Ik heb overigens een iPhone 6 waar de Edge 810 mee zou moeten samen werken. Ik lees (alleen) over bluetooth problemen met de iPhone 5c?
Voorheen met mijn iPhone 5s geen problemen, maar sinds mijn nieuwe iPhone 6s kan ik via de Connect app geen verbinding meer maken. Oplossing is er nog niet (ook niet volgens Garmin), maar het lijkt me sterk dat die er niet komt.
Mason Bokeh 650b en 700c
Scott Scale 900 RC

agostinho
Forum-lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 jun 2016 21:09

agostinho 02 jun 2016 21:19

Sinds de laatste update krijg ik in connect bij elke activiteit de melding " U heeft geen segmenten overschreden ". Nochtans krijg ik een 200-tal meter voor elk segment in mijn device de melding van het komende segment. Wanneer ik de rit opsla en in de samenvatting ga kijken staan ze er allemaal in. Maar eenmaal geupload naar connect zijn ze weg. Ook de segmenten in alle vroeger gereden ritten zijn verdwenen. Iemand een idee? Alvast bedankt.

Gebruikersavatar
ric
Forum-lid
Berichten: 936
Lid geworden op: 09 aug 2007 00:21
Locatie: Nieuwkoop

Gebruikersavatar ric 06 jun 2016 09:19

Afgelopen weekend in ietwat snellere afdalingen leek het of de Garmin het niet kon bijhouden.
Regelmatig reed ik behoorlijk naast de weg of de bochten waren een stuk verder weg.
Ik had een routeerbare kaart gemaakt op http://garmin.openstreetmap.nl door "tegels te selecteren".
Deze op een SD klasse 10 gezet, samen met een route van gpsies.

Maakt het nog uit of ik een sneller kaartje zou plaatsen?
Of is klasse 10 snel zat en ligt het gewoon aan 'GPS' ofwel aan de Garmin zelf?
Canyon Aeroad / Kona Rove St / Octane One Prone / (Boardman SLR 9.8 op Saris H3)

yoekel
Forum-lid
Berichten: 101
Lid geworden op: 03 sep 2014 11:35

yoekel 06 jun 2016 10:49

In afdalingen houdt de GPS simpelweg niet accuraat genoeg bij waar je rijdt. Je gaat gewoon te hard!

En doordat ie dat dan weer corrigeert krijg je flinke lussen van de weg af, met name bij haarspeldbochten.

Gebruikersavatar
richard-w
Forum-lid
Berichten: 608
Lid geworden op: 16 aug 2007 21:29

Gebruikersavatar richard-w 06 jun 2016 11:38

ric schreef:Afgelopen weekend in ietwat snellere afdalingen leek het of de Garmin het niet kon bijhouden.
Regelmatig reed ik behoorlijk naast de weg of de bochten waren een stuk verder weg.
Ik had een routeerbare kaart gemaakt op http://garmin.openstreetmap.nl door "tegels te selecteren".
Deze op een SD klasse 10 gezet, samen met een route van gpsies.

Maakt het nog uit of ik een sneller kaartje zou plaatsen?
Of is klasse 10 snel zat en ligt het gewoon aan 'GPS' ofwel aan de Garmin zelf?
Dit heb ik ook meegemaakt 2 weken geleden in de alpen. Vooral als je in een dal fietse. Ook reed ik oplaatst 230km/u (rijd met snelheidsmeter). Ik totaal waren er 4 mensen met een edge 810 en ik was de enige met een probleem

Verstuurd vanaf mijn LG-H815 met Tapatalk

ericpeters
Forum-lid HC
Berichten: 4217
Lid geworden op: 10 jul 2006 18:43

ericpeters 06 jun 2016 13:33

ric schreef:Afgelopen weekend in ietwat snellere afdalingen leek het of de Garmin het niet kon bijhouden.
Regelmatig reed ik behoorlijk naast de weg of de bochten waren een stuk verder weg.
Ik had een routeerbare kaart gemaakt op http://garmin.openstreetmap.nl door "tegels te selecteren".
Deze op een SD klasse 10 gezet, samen met een route van gpsies.

Maakt het nog uit of ik een sneller kaartje zou plaatsen?
Of is klasse 10 snel zat en ligt het gewoon aan 'GPS' ofwel aan de Garmin zelf?
Heb je nog meer kaarten (.IMG files) op het SD kaartje staan?

De 810 laadt alle IMG bestanden in het geheugen en elk extra bestand wordt doorgerekend dus wordt alles trager. Dit is ook zo wanneer je de kaarten in de settings heb uitgeschakeld.
Ook geld: hoe groter het bestand (dus hoe meer tegels) hoe langzamer.

Als ik met een snelheids sensor rij dan worden er nooit stukken "afgesneden" in haarspeld bochten.


Klasse 10 zou snel genoeg moeten zijn maar sneller maakt ook wat uit.

Ik heb nooit problemen met die snelheid maar ik zorg ook altijd dat ik maar 1 IMG file gebruik, de andere kaarten geef ik gewoon tijdelijk een andere extensie en dan worden ze niet geladen.
Afbeelding

Gebruikersavatar
ric
Forum-lid
Berichten: 936
Lid geworden op: 09 aug 2007 00:21
Locatie: Nieuwkoop

Gebruikersavatar ric 06 jun 2016 16:41

Dank!
Ik had inderdaad meerdere kaarten op de sd staan.
Zal het eens proberen en misschien ook wel een sneller kaartje. Deze kosten ook bijna niks.
De snelheidssensor gebruik ik niet en dat gaat voor mij verder altijd wel goed.
Ik had die kaart gedownload met geselecteerde tegels om dat eens te proberen en dat werkt op zich goed.
1 kaart, bijv Frankrijk van 1,7 gb, moet op zich toch wel gewoon goed werken?
(Benelux OFM is maar 823 mb)
Canyon Aeroad / Kona Rove St / Octane One Prone / (Boardman SLR 9.8 op Saris H3)

Gebruikersavatar
ric
Forum-lid
Berichten: 936
Lid geworden op: 09 aug 2007 00:21
Locatie: Nieuwkoop

Gebruikersavatar ric 06 jun 2016 17:48

Maakt het eigenlijk nog uit of je de route op de sd in NewFiles zet of op de Garmin zelf?
Canyon Aeroad / Kona Rove St / Octane One Prone / (Boardman SLR 9.8 op Saris H3)

Gebruikersavatar
monsieurpinot
Moderator
Berichten: 4423
Lid geworden op: 21 jun 2007 15:01
Locatie: Amsterdam

Gebruikersavatar monsieurpinot 06 jun 2016 18:08

ric schreef:Maakt het eigenlijk nog uit of je de route op de sd in NewFiles zet of op de Garmin zelf?
Hangt een beetje van de leessnelheid van die sd kaart af vermoed ik.

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15959
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 06 jun 2016 18:15

Dan mag je al een geweldig trage sd card hebben om het verschil te merken.
Maakt dus niets uit. :-)
I know myself like no one else
Nothing to defend

Gebruikersavatar
ric
Forum-lid
Berichten: 936
Lid geworden op: 09 aug 2007 00:21
Locatie: Nieuwkoop

Gebruikersavatar ric 15 jun 2016 21:59

Heb de Garmin 2e hands gekocht en toen zat er een Transcend 8GB class 10 in.
Heb voor 9 euries een "SanDisk Ultra 16GB class 10 ULTRA UHS-I 80MB/s" gekocht.

Garmin startte met Transcend op in ca 27s.
Met de Sandisk ca19s.

Beide met alleen Benelux OFM.

Of ik het met verder gebruik ga merken weet ik niet ...
Canyon Aeroad / Kona Rove St / Octane One Prone / (Boardman SLR 9.8 op Saris H3)

cheaprider
Forum-lid
Berichten: 69
Lid geworden op: 06 mar 2015 11:04

cheaprider 16 jun 2016 10:50

Ik heb een 16gigabyte micro sd kaart van kruidvat. Heb er een aantal kaarten op zitten (West Europa, Oost Europa) en het ding start snel zat op. Na het toevoegen van nieuwe kaarten duurde het opstarten overigens wel wat langer. Is dit normaal?

Plaats reactie