Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

Garmin Edge 810

scheurneus
Forum-lid
Berichten: 394
Lid geworden op: 29 sep 2012 10:48
Locatie: Amsterdam, Leusden en Internet
Contact

scheurneus 06 mei 2016 21:46

Niet, is weg.
Marco :)

Gebruikersavatar
JM_H
Forum-lid
Berichten: 1234
Lid geworden op: 25 jul 2013 13:17
Locatie: Betuwe

Gebruikersavatar JM_H 06 mei 2016 22:09

Duidelijk! Ga ik nu gewoon met de benen omhoog op de bank zitten.
Afbeelding

Heppiebianchi
Forum-lid
Berichten: 1427
Lid geworden op: 23 apr 2015 21:36
Locatie: Amstelveen

Heppiebianchi 07 mei 2016 12:30

JM_H schreef:Nog niet thuis, maar even een vraagje. Vandaag tijdens het fietsen met een track liep de 810 vast. Enige oplossing was uitknop vasthouden. Alle historie van die rit lijkt weg. Iemand nog ideeën hoe dat terug te krijgen.

Heb dit ook al twee maal gehad,heb een mail naar Garmin gestuurd en kreeg dit als antwoord,maar daar snapt een oude man als ik toch niets van :lol: :lol:

Beste Rob,
Bedankt dat u contact heeft opgenomen met Garmin Europe.

Allereerst onze excuses voor de vertraging bij de beantwoording van uw bericht. Vanwege een onvoorzienbare grote hoeveelheid e-mails die wij hebben ontvangen, zijn wij niet in staat om deze te beantwoorden binnen het gebruikelijke tijdsbestek. Wij werken er hard aan om alle e-mails van onze klanten zo spoedig mogelijk te behandelen.
Het spijt me te horen dat u problemen ondervindt met het synchroniseren van uw toestel met behulp van Garmin Express. Ik help u graag met het oplossen van dit probleem.

Controleer of Garmin Express up to date is. Daar het programma veel updates ondergaat, is het essentieel om de laatste versie te gebruiken. Verwijder hiervoor eerst het programma van uw computer aan de hand van de onderstaande instructies.

Windows:

Klik op Start
Klik op Configuratiescherm (Windows 8 gebruikers kunnen dit via het app menu vinden)
Klik op Een programma verwijderen
Klik op Garmin Express
Klik op Verwijderen
Mac:

Open Macintosh HD
Klik op de Applicatie map
Sleep Garmin Express naar de prullenbak
Leeg uw prullenbak om het verwijderen te voltooien
Klik op de volgende link om Garmin Express opnieuw te downloaden: http://software.garmin.com/nl-NL/express.html

Controleer of uw internetverbinding voldoet aan de systeemvereisten voor Garmin Express. Een snelle internetverbinding is vereist. Garmin Express is niet bestemd om gebruik te worden met inbel-, mobiele of satellietverbindingen.

Voeg de onderstaande links toe aan de eventueel geïnstalleerde derde partij Firewall/Antivirusprogramma’s:

.garmin.com
.garmincdn.com
Opmerking: Het is niet nodig om de ingebouwde firewall in Windows of Mac OS X uit te schakelen.

Voordat activiteiten gesynchroniseerd worden met Garmin Connect, worden deze eerst op de computer opgeslagen. Nadat ze succesvol geüpload zijn worden deze daarna van de computer verwijderd. Als een bestand corrupte gegevens bevat, wordt dit niet naar Garmin Connect geïmporteerd en zal het alsnog op de computer bewaard worden.

Deze corrupte bestanden moeten handmatig verwijderd worden om te voorkomen dat Garmin Express deze opnieuw probeert te synchroniseren.

Activiteitenbestanden die nog geüpload moeten worden, zijn te vinden in de volgende folder:

Windows Vista of nieuwer

C:\ProgramData\Garmin\CoreService\Devices\Unit ID of device\Sync\FIT_TYPE_4

Indien de folder ProgramData niet wordt weergegeven

Druk tegelijk op de knoppen ‘Windows’ en ‘R’
Voer %ProgramData% in het veld in
Mac OS 10.8 of nieuwer:

MacHD/’Gebruikersnaam’/Bibliotheek*/Application Support/Garmin/Express/RegisteredDevices/’Unit ID of device’/PendingSyncUploads/Activities of /PendingSyncUploads/History

*U dient hiervoor verborgen mappen en bestanden zichtbaar te maken

Open Finder
Klik op Ga (in de menubalk)
Klik op Ga naar folder
Type het volgende in: ~/Library
Klik op de Ga knop
Voordat u deze bestanden verwijdert, zou ik u willen adviseren om deze naar Garmin Connect te uploaden:

Log in op uw Garmin Connect account: http://connect.garmin.com/
Klik links op de drie streepjes
Klik op Activiteiten
Selecteer Handmatig Uploaden
Klik op Bestand kiezen
Navigeer naar de bovenstaande locatie op uw Windows of Mac computer
Selecteer de gewenste activiteit
Klik op Open
Klik op Upload vanuit deze map
Indien de gegevens geüpload zijn, kunt u op Bekijk Details klikken om de data te bekijken. Indien het importeren mislukt is dan lijkt het erop dat een bestand corrupt is.

Ik zou u willen adviseren om dit bestand te verwijderen om synchronisatie problemen te voorkomen.

Nadat u de stappen hierboven heeft uitgevoerd en alle gegevens zijn geüpload dient u een master reset uit te voeren op uw toestel. Ik wil u er wel graag op attenderen dat met het uitvoeren van deze reset alle gebruikersinformatie van het apparaat verwijderd wordt. Voordat u verder gaat dient u uw activiteiten welke nog niet geüpload zijn naar Garmin Connect te uploaden.

Klikt u op de onderstaande link voor een stap voor stap handleiding die u hulp biedt bij het uitvoeren van de master reset op uw Garmin toestel:

http://static.garmin.com/shared/uk/cust ... /NL_MR.pdf

Indien u hierna dezelfde foutmelding ontvangt, kunt u ons dan van de onderstaande informatie voorzien? Wij zullen een case voor u openen bij ons software team.

Foutmelding of probleem die u ervaart
Wat u tot nu toe heeft geprobeerd
Schermafbeelding van de foutmelding
Serienummer van uw toestel
Windows of Mac OS X versie
Gebruikte internet browser
Software versie van uw Garmin apparaat
.Fit bestanden van de activiteiten die u probeert te synchroniseren
Als er nog iets is waarmee ik u kan helpen, dan ben ik u uiteraard graag weer van dienst.

Als alternatief kunt u ook naar aanvullende informatie zoeken op onze website:http://www.garmin.com/nl/support/

Help ons om de service die we u bieden te verbeteren door deel te nemen aan ons klanttevredenheidsonderzoek.

Klik hiervoor op de volgende link: https://www.garmin.com/Feedback/se/5338925926053697

Met vriendelijke groeten,

Bjorn

Garmin Europe

______________________________________________________________

PO Box 392 | Southampton | SO40 0FW | UK
T: 0808 238 0000 | http://www.garmin.co.uk

Registered office: Liberty House, Hounsdown Business Park , Southampton , SO40 9LR , UK . Registration no. 2724437 VAT Reg. No. GB568 6978 58





>> Original Message ...
>> To: product.support@garmin.com
>> Subject: Vraag over gebruikersfeedback
>> Sent: 16/03/2016 13:37
>>
>> Vandaag gefietst met mijn Garmin 810 zonder navigatie te gebruiken, vlak bij huis viel hij uit en zijn mijn rit gegevens niet zichtbaar te krijgen en kan de rit zodoende niet laden terwijl hij wel bij ritten en laatste rit staat.
>> Wat doe ik fout ?
>>
>>
>> Groeten Rob
>>
>>
>>


CONFIDENTIALITY NOTICE: This email and any attachments are for the sole use of the intended recipient(s) and contain information that may be confidential and/or legally privileged. If you have received this email in error, please notify the sender by reply email and delete the message. Any disclosure, copying, distribution or use of this communication (including attachments) by someone other than the intended recipient is prohibited. Thank you.
Olympia Ikon ultegra 2015
Sparta R5T LTD 2019
Giant FASTROAD SL 1 2020

robbiey
Forum-lid
Berichten: 702
Lid geworden op: 28 aug 2011 18:33

robbiey 08 mei 2016 21:11

Een soortgelijke frustratie van mijn kant. Afgelopen week na een rot van 125 km sloeg mijn garmin geheel uit (2de keer overigens) , rit kan ik dus niet meer terugkrijgen op garmin.
Hebben jullie soortgelijke ervaringen? wat zijn mogelijke oplossingen?
Zou Garmin dit in de toekomst wellicht met een update kunnen oplossen dat je na een herstart gewoon je laatste onafgemaakte rit kan voortzetten?

joseph
Forum-lid
Berichten: 269
Lid geworden op: 18 mei 2009 22:33

joseph 10 mei 2016 12:06

Mijn Garmin is gestopt te Synchroniseren met mijn iPhone 6..

De iPhone is recent vervangen.

Wat ik heb geprobeerd:
- Verwijderen bluetooth instellingen Garmin uit iPhone en vice versa; geen resultaat.
- iPhone bijgewerkt met meest recente update.
- Garmin Bijgewerkt naar meest recente software.
- Connect app opnieuw geinstalleerd.
- Naam Garmin aangepast

Probleem:
De apparaten kunnen elkaar vinden en pairen. De iPhone geeft aan verbonden te zijn en connect wordt op verzoek geopend.
De Garmin geeft echter aan niet verbonden te zijn en gegevens worden niet gesynchroniseerd.

Iemand een idee?
Cervelo S3 2014 - Campagnolo Super Record | Ridley X-Night cyclocross - Sram Force/Red

ericpeters
Forum-lid HC
Berichten: 4217
Lid geworden op: 10 jul 2006 18:43

ericpeters 10 mei 2016 12:14

Dit heb ik regelmatig na IOS updates en op een gegeven moment werkt het weer. Maar dan weet ik nooit meer wat ik nu als laatste opnieuw heb geïnstalleerd. Volgens mij heeft het te maken dat je in IOS de Connect App toestemming moet geven om verbinding te kunnen maken. Als je dan een update uitvoert dan staan ergens nog de settings van de oude versie maar gebruikt hij inmiddels de settings van een nieuwe versie. Maar als je die settings wilt wijzigen dan gaat dat niet omdat ergens nog iets open staat van een oude versie.

Waarschijnlijk beste om Iphone opnieuw opstarten, Connect verwijderen, BT verbinding verwijderen, daarna nog eens opnieuw opstarten. Daarna BT verbinding op Edge verwijderen, dan zouden toch alle oude settings weg moeten zijn. En pas daarna Connect opnieuw installeren en opnieuw verbinding configureren.
Afbeelding

Heppiebianchi
Forum-lid
Berichten: 1427
Lid geworden op: 23 apr 2015 21:36
Locatie: Amstelveen

Heppiebianchi 10 mei 2016 16:41

joseph schreef:Mijn Garmin is gestopt te Synchroniseren met mijn iPhone 6..

De iPhone is recent vervangen.

Wat ik heb geprobeerd:
- Verwijderen bluetooth instellingen Garmin uit iPhone en vice versa; geen resultaat.
- iPhone bijgewerkt met meest recente update.
- Garmin Bijgewerkt naar meest recente software.
- Connect app opnieuw geinstalleerd.
- Naam Garmin aangepast

Probleem:
De apparaten kunnen elkaar vinden en pairen. De iPhone geeft aan verbonden te zijn en connect wordt op verzoek geopend.
De Garmin geeft echter aan niet verbonden te zijn en gegevens worden niet gesynchroniseerd.

Iemand een idee?
Als het bij mij niet werkt,los ik het altijd zo op.
iPhone uitzetten en opnieuw opstarten.
Olympia Ikon ultegra 2015
Sparta R5T LTD 2019
Giant FASTROAD SL 1 2020

PlanetX
Forum-lid
Berichten: 39
Lid geworden op: 20 mar 2012 17:41
Locatie: Rotterdam

PlanetX 10 mei 2016 23:04

joseph schreef:Mijn Garmin is gestopt te Synchroniseren met mijn iPhone 6..

De iPhone is recent vervangen.

Wat ik heb geprobeerd:
- Verwijderen bluetooth instellingen Garmin uit iPhone en vice versa; geen resultaat.
- iPhone bijgewerkt met meest recente update.
- Garmin Bijgewerkt naar meest recente software.
- Connect app opnieuw geinstalleerd.
- Naam Garmin aangepast

Probleem:
De apparaten kunnen elkaar vinden en pairen. De iPhone geeft aan verbonden te zijn en connect wordt op verzoek geopend.
De Garmin geeft echter aan niet verbonden te zijn en gegevens worden niet gesynchroniseerd.

Iemand een idee?
Ik heb helaas nu hetzelfde probleem. Met mijn iPhone 5s en reeds lang geïnstalleerde Garmin Connect app werkte de verbinding prima. Nu met mijn nieuwe iPhone 6s kan ik met geen mogelijkheid de Edge 810 in de Connect app zichtbaar krijgen. Wel in de bluetooth instellingen van de iPhone en ook op de Garmin wordt weergegeven dat er een verbinding is tussen de 2 apparaten. Mijn Fenix 3 maakt zonder problemen verbinding.
Op het internationale forum van Garmin heb ik gelezen dat meer gebruikers met dit probleem kampen. En dat Garmin op de hoogte is van het probleem maar nog geen oplossing biedt/heeft :(
Mason Bokeh 650b en 700c
Scott Scale 900 RC

Gebruikersavatar
ric
Forum-lid
Berichten: 936
Lid geworden op: 09 aug 2007 00:21
Locatie: Nieuwkoop

Gebruikersavatar ric 10 mei 2016 23:07

Ik heb een iPhone 6 en herken dit probleem gelukkig niet.
Canyon Aeroad / Kona Rove St / Octane One Prone / (Boardman SLR 9.8 op Saris H3)

LarsG
Forum-lid
Berichten: 10
Lid geworden op: 16 apr 2016 17:26

LarsG 10 mei 2016 23:37

robbiey schreef:Een soortgelijke frustratie van mijn kant. Afgelopen week na een rot van 125 km sloeg mijn garmin geheel uit (2de keer overigens) , rit kan ik dus niet meer terugkrijgen op garmin.
Hebben jullie soortgelijke ervaringen? wat zijn mogelijke oplossingen?
Zou Garmin dit in de toekomst wellicht met een update kunnen oplossen dat je na een herstart gewoon je laatste onafgemaakte rit kan voortzetten?
Ik had laatst ook het probleem dat mijn garmin was vastgelopen en ik heb mogelijk een oplossing voor de Strava gebruikers.
De rit wordt als een .fit bestandje op je garmin opgeslagen onder de map \Garmin\Activities. Als je garmin tijdens een rit vastloopt staat het bestandje daar nog wel, maar is ie corrupt.
Er zijn wat sites die zeggen dit document te kunnen repareren maar in mijn geval heeft dit niet geholpen. Maar ik gebruik zelf strava om mijn ritten te analyseren, en strava heeft ook de mogelijkheid om ritten handmatig te importeren. Dit doe je door rechts in de hoek op het plusje te klikken en vervolgens links op 'Bestand'. Hier kun je dan het corrupte .fit bestandje invoeren en in mijn geval heeft strava het als zoete koek geslikt.

Als je geen strava gebruiker bent zou je zelfs even een account aan kunnen maken, je rit importeren, vervolgens weer exporteren en dan weer op je garmin zetten. Zelf niet getest maar misschien dat het werkt. :D

joseph
Forum-lid
Berichten: 269
Lid geworden op: 18 mei 2009 22:33

joseph 12 mei 2016 11:17

ericpeters schreef:Waarschijnlijk beste om Iphone opnieuw opstarten, Connect verwijderen, BT verbinding verwijderen, daarna nog eens opnieuw opstarten. Daarna BT verbinding op Edge verwijderen, dan zouden toch alle oude settings weg moeten zijn. En pas daarna Connect opnieuw installeren en opnieuw verbinding configureren.
Je advies opgevolgd, helaas lost dit het niet op...
PlanetX schreef:Op het internationale forum van Garmin heb ik gelezen dat meer gebruikers met dit probleem kampen. En dat Garmin op de hoogte is van het probleem maar nog geen oplossing biedt/heeft :(
Dank voor de info, dit had ik nog niet teruggevonden op het forum; heb je een linkje voor me?
Cervelo S3 2014 - Campagnolo Super Record | Ridley X-Night cyclocross - Sram Force/Red

PlanetX
Forum-lid
Berichten: 39
Lid geworden op: 20 mar 2012 17:41
Locatie: Rotterdam

PlanetX 13 mei 2016 07:05

joseph schreef:
PlanetX schreef:Op het internationale forum van Garmin heb ik gelezen dat meer gebruikers met dit probleem kampen. En dat Garmin op de hoogte is van het probleem maar nog geen oplossing biedt/heeft :(
Dank voor de info, dit had ik nog niet teruggevonden op het forum; heb je een linkje voor me?
Hierbij de link: https://forums.garmin.com/showthread.ph ... one-(v9-3)
Helaas nog zonder oplossing...
Mason Bokeh 650b en 700c
Scott Scale 900 RC

Plaats reactie