Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

Garmin Edge 810

Echo
Forum-lid
Berichten: 453
Lid geworden op: 13 sep 2013 21:50
Locatie: Gorinchem

Echo 27 sep 2015 00:27

SSL schreef:Maakt het wat uit op welke storage (interne geheugenchip vs sd kaart) je een koers (.gpx bestand) opslaat?
Nee, als je hem maar in de map Newfiles zet. De Edge maakt daar dan automatisch een .fit bestand van die je onder koersen/courses terug kan vinden. Hij wordt dan automatisch uit Newfiles gewist. Voor de performance maakt het niet uit in ieder geval.
Cannondale Synapse Carbon 2RL(E)
Happy Karoo2 user :like:

robbiey
Forum-lid
Berichten: 702
Lid geworden op: 28 aug 2011 18:33

robbiey 29 sep 2015 21:52

Vraagje, ik ben een 810 leek. Iive strava segments op mijn edge 810 zie ik verschijnen tijdens mijn rit. Zie ik die segmenten alleen van de rit die ik erin heb gezet of ziet hij alle strava segmenten die ik ooit gepasseerd bent?

Gebruikersavatar
monsieurpinot
Moderator
Berichten: 4423
Lid geworden op: 21 jun 2007 15:01
Locatie: Amsterdam

Gebruikersavatar monsieurpinot 29 sep 2015 21:57

robbiey schreef:Vraagje, ik ben een 810 leek. Iive strava segments op mijn edge 810 zie ik verschijnen tijdens mijn rit. Zie ik die segmenten alleen van de rit die ik erin heb gezet of ziet hij alle strava segmenten die ik ooit gepasseerd bent?
"Star your favorite segments and go for a ride! Strava will also automatically include a few of the most popular segments in your area for an extra challenge."

https://www.strava.com/premium/live/segments-on-garmin

en lees dit even rustig door: http://www.dcrainmaker.com/2015/07/intr ... eries.html

Gebruikersavatar
hoedinie
Forum-lid
Berichten: 155
Lid geworden op: 18 sep 2014 21:04

Gebruikersavatar hoedinie 30 sep 2015 09:56

Helaas alleen voor Strava Premium. Heb ik er voorlopig nog niet voor over.

Gebruikersavatar
monsieurpinot
Moderator
Berichten: 4423
Lid geworden op: 21 jun 2007 15:01
Locatie: Amsterdam

Gebruikersavatar monsieurpinot 30 sep 2015 09:58

hoedinie schreef:Helaas alleen voor Strava Premium. Heb ik er voorlopig nog niet voor over.
klopt inderdaad, goeie!

tjerk1121
Forum-lid
Berichten: 429
Lid geworden op: 15 okt 2010 15:45

tjerk1121 01 okt 2015 07:46

Is er een stiekeme update geweest voor of de Garmin Connect software op de Iphone, de Iphone zelf of Strava die er voor zorgt dat synchroniseren nu wel heel snel gaat?

Ik heb onlangs de nieuwste software op mijn Garmin gezet maar voor zover ik mij kan herinneren was synchroniseren nog steeds een hele trage aangelegenheid maar sinds afgelopen zondag is het rit stoppen en uploaden en binnen 5 minuten staat de rit op Strava!

Ik ben er in ieder geval erg blij mee want ik begon de Garmin redelijk zat te worden :evil:

Wat me ook opviel is dat 'ie niet meer vastloopt, maar dat kan ook komen omdat ik 'm op het scherm met 6 datavelden heb staan en tijdens de rit niet meer tussen de schermen wissel.

kortom: het lijkt wel alsof mijn Garmin voelde dat 'ie op het punt stond om ingeruild te worden en nu zijn leven heeft gebeterd :lol:

Graziano
Forum-lid
Berichten: 109
Lid geworden op: 17 aug 2014 15:13

Graziano 01 okt 2015 08:10

Klopt, 24 september heeft een update van de app (iOS) plaatsgevonden. Bugfixes omtrent pairing en synces.

Juppehup
Forum-lid
Berichten: 269
Lid geworden op: 13 aug 2014 16:47

Juppehup 01 okt 2015 08:44

Eens in de week probeer een uurtje of wat te tacxen in de garage. Ik heb mijn Strava account gekoppeld aan Garmin Connect, dus na een rit upload hij automatisch met m'n telefoon/BT.
Tijdens buitenritten gaat dit allemaal uit de kunst.
Een rit op de tacx is echter een "rare" rit; er staat geen tijd bij, soms staat er 5 minuten, de hartslagcurve is heel anders tov de Garmin Connect app, etc...
Zou dit komen doordat ik zonder snelheidssensor in m'n wiel tacx of is er ergens anders nog een instelling die ik aan kan passen?

Gebruikersavatar
JM_H
Forum-lid
Berichten: 1234
Lid geworden op: 25 jul 2013 13:17
Locatie: Betuwe

Gebruikersavatar JM_H 01 okt 2015 08:50

Als je geen snelheidssensor in je wiel hebt zal de Garmin je afstand en snelheid uit GPS willen halen. Er is echter geen beweging. Dus zonder resultaat. Afhankelijk van je instelling zal je Garmin op auto pause gaan.

Gezien het feit dat je zegt dat je grafiek er anders uitziet t.o.v. je Garmin Connect vermoedt ik dat je je activiteit op Strava als training opsla? Heb je eventueel een linkje?
Afbeelding

Gebruikersavatar
Ritsuke
Forum-lid
Berichten: 136
Lid geworden op: 07 mei 2015 09:46
Locatie: België
Contact

Gebruikersavatar Ritsuke 01 okt 2015 10:58

tjerk1121 schreef:Is er een stiekeme update geweest voor of de Garmin Connect software op de Iphone, de Iphone zelf of Strava die er voor zorgt dat synchroniseren nu wel heel snel gaat?

Ik heb onlangs de nieuwste software op mijn Garmin gezet maar voor zover ik mij kan herinneren was synchroniseren nog steeds een hele trage aangelegenheid maar sinds afgelopen zondag is het rit stoppen en uploaden en binnen 5 minuten staat de rit op Strava!

Ik ben er in ieder geval erg blij mee want ik begon de Garmin redelijk zat te worden :evil:

Wat me ook opviel is dat 'ie niet meer vastloopt, maar dat kan ook komen omdat ik 'm op het scherm met 6 datavelden heb staan en tijdens de rit niet meer tussen de schermen wissel.

kortom: het lijkt wel alsof mijn Garmin voelde dat 'ie op het punt stond om ingeruild te worden en nu zijn leven heeft gebeterd :lol:
Hier hetzelfde verhaal. Ik kon amper nog synchroniseren via mijn device zelf dus werd het wat beu. De laatste paar ritjes gaat het opeens weer voor niks. Oef!

Gebruikersavatar
knukkel
Forum-lid
Berichten: 393
Lid geworden op: 08 jan 2008 22:37

Gebruikersavatar knukkel 01 okt 2015 13:30

Juppehup schreef:Eens in de week probeer een uurtje of wat te tacxen in de garage. Ik heb mijn Strava account gekoppeld aan Garmin Connect, dus na een rit upload hij automatisch met m'n telefoon/BT.
Tijdens buitenritten gaat dit allemaal uit de kunst.
Een rit op de tacx is echter een "rare" rit; er staat geen tijd bij, soms staat er 5 minuten, de hartslagcurve is heel anders tov de Garmin Connect app, etc...
Zou dit komen doordat ik zonder snelheidssensor in m'n wiel tacx of is er ergens anders nog een instelling die ik aan kan passen?
Als je een snelheidssensor plaatst en GPS uitzet tijdens het Tacxen werkt het idd prima :-)

Gebruikersavatar
ric
Forum-lid
Berichten: 936
Lid geworden op: 09 aug 2007 00:21
Locatie: Nieuwkoop

Gebruikersavatar ric 05 okt 2015 11:02

Heb sinds kort een 810.
2e hands gekocht via eBay Duitsland en bewust niet voor een 1000.

Ben er blij mee!

Heb alle 60 pagina's doorlezen en heb toch nog 2 vragen.

1) Kan ik meerdere cadans-sensoren bewaren? Op beide fietsen doen ze het nu maar ik moet ze wel opnieuw zoeken en koppelen. Kan dit ook anders?
2) Heb de OSM-NL kaart erop en die doet het prima. Ik ga de OFM-Benelux ook proberen want ik heb gelezen dat die nog iets beter is. Geldt dat ook voor Duitsland en Frankrijk?
Canyon Aeroad / Kona Rove St / Octane One Prone / (Boardman SLR 9.8 op Saris H3)

Plaats reactie