Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

Garmin Edge 810

powerkiter
Forum-lid
Berichten: 18
Lid geworden op: 15 mar 2015 15:32

powerkiter 03 apr 2015 15:36

Bij de rit van vandaag extra lang gewacht totdat de hoogte goed was. Tijdens het rijden meteen naar het hoogtekaartje gekeken en de actuele hoogte geeft hij correct weer. Alleen de hoogtemeters kloppen weer niet
na 2 km al 25 hm terwijl het hier super vlak is en de actuele hoogte niet meer dan 2 meter verandert was. Aan het einde van de rit maarliefst 247 hm terwijl dit er rond de 85 zou moeten zijn. Toch jammer dat dit niet werkt voor zo'n duur apparaat.

tib888
Forum-lid
Berichten: 88
Lid geworden op: 25 jul 2014 08:38

tib888 03 apr 2015 18:13

het aantal hoogtemeters is toch de som van alle stijgingsmeters van die rit, zonder rekening te houden met de dalingen he?

powerkiter
Forum-lid
Berichten: 18
Lid geworden op: 15 mar 2015 15:32

powerkiter 03 apr 2015 18:33

tib888 schreef:het aantal hoogtemeters is toch de som van alle stijgingsmeters van die rit, zonder rekening te houden met de dalingen he?
Ja

Gebruikersavatar
Graham
Forum-lid
Berichten: 85
Lid geworden op: 27 apr 2013 21:33
Locatie: Rotterdam
Contact

Gebruikersavatar Graham 04 apr 2015 15:31

Enige wat ik nog kan bedenken is de firmware versie. Welke gebruik jij op het moment? Anders contact opnemen met de (web)shop. Ik heb geen problemen qua hm op mijn 810.

powerkiter
Forum-lid
Berichten: 18
Lid geworden op: 15 mar 2015 15:32

powerkiter 04 apr 2015 18:15

Graham schreef:Enige wat ik nog kan bedenken is de firmware versie. Welke gebruik jij op het moment? Anders contact opnemen met de (web)shop. Ik heb geen problemen qua hm op mijn 810.
Er zat 3,4 op en ik heb hem nu op 3,45 beta draaien. Ik ga het morgen nog een keer proberen en anders maar even contact opnemen met de webshop. Dank voor het meedenken

Gebruikersavatar
Graham
Forum-lid
Berichten: 85
Lid geworden op: 27 apr 2013 21:33
Locatie: Rotterdam
Contact

Gebruikersavatar Graham 04 apr 2015 18:18

powerkiter schreef:
Graham schreef:Enige wat ik nog kan bedenken is de firmware versie. Welke gebruik jij op het moment? Anders contact opnemen met de (web)shop. Ik heb geen problemen qua hm op mijn 810.
Er zat 3,4 op en ik heb hem nu op 3,45 beta draaien. Ik ga het morgen nog een keer proberen en anders maar even contact opnemen met de webshop. Dank voor het meedenken
Denk dat je tussen die twee versie niet veel verschil zal merken. Zie ook geen aanpassingen gerelateerd aan je probleem in de changelog. Desalniettemin is het niet verkeerd om het te proberen.

Nighty
Forum-lid
Berichten: 164
Lid geworden op: 06 jun 2012 16:49
Locatie: Kempen BE

Nighty 04 apr 2015 20:20

Ik kan sinds vandaag mijn snelheids/cadans-sensor niet meer pairen op 1 fiets.
Bij 2 andere fietsen lukt dit wel.
De batterij van de sensor was nog goed, maar zelfs met een nieuwe werkt het niet meer.

Ik heb de oude batterij verwijderd, 30s gewacht, de nieuwe er correct ingestoken, de resetknop ingedrukt, groen + rood lichtje branden, de crank ronddraaien geeft weer een rode puls, het wiel geeft een groene.
Sensor zoeken dan maar; geen resultaat!

Dan maar een nieuw fietsprofiel aangemaakt om bovenstaande nogmaals te testen; eveneens geen sensoren te vinden.

Heeft mijn GCS10 de geest gegeven?

Zottenpedj
Forum-lid
Berichten: 84
Lid geworden op: 17 dec 2014 18:53
Locatie: Vlaamse Ardennen

Zottenpedj 06 apr 2015 19:54

Zijn hier nog mensen bij wie hun garmin uitvalt op vaste punten.
Bv bij mij valt hij altijd uit onderaan de valkenberg, bijna in geraardsbergen naast het water, en nog een paar punten.
Komt dit door de gebruikte map? Ik gebruik OSM kaarten

PlanetX
Forum-lid
Berichten: 39
Lid geworden op: 20 mar 2012 17:41
Locatie: Rotterdam

PlanetX 06 apr 2015 20:26

Zottenpedj schreef:Zijn hier nog mensen bij wie hun garmin uitvalt op vaste punten.
Bv bij mij valt hij altijd uit onderaan de valkenberg, bijna in geraardsbergen naast het water, en nog een paar punten.
Komt dit door de gebruikte map? Ik gebruik OSM kaarten
Dat is wel heel toevallig. Gisteren viel mijn 810 ook uit onderaan de Valkenberg! En ik gebruik ook OSM kaarten.
Verder is het nog wel eens gebeurd, maar ik kan me niet meer herinneren waar en wanneer.
Mason Bokeh 650b en 700c
Scott Scale 900 RC

Gebruikersavatar
Joseba
Forum-lid
Berichten: 2609
Lid geworden op: 19 jan 2007 21:19

Gebruikersavatar Joseba 07 apr 2015 19:14

Hier hetzelfde probleem. Ben wel klaar met dit apparaat. Ik gebruik ook OSM maar bij mij valt het altijd samen met satteliet verlies.

powerkiter
Forum-lid
Berichten: 18
Lid geworden op: 15 mar 2015 15:32

powerkiter 07 apr 2015 21:46

Zondag en vandaag weer een rit gemaakt en ik moet zeggen dat zondag redelijk accuraat leek. Maar vandaag een rondje ringvaart (Haarlemmermeer) gedaan met 90? hm. Dit lijkt me dan weer teveel maar als ik zo rondkijk op strava bij mensen die een rondje ringvaart gereden hebben met een edge, zie ik allemaal van dat soort hoogtes, misschien was ik gewent dat mijn telefoon altijd te weinig aangaf. Mij lijkt 90 teveel en is het eerder 30. Als ik de grafieken bekijk zie ik geen rare stijgingen en loopt het vrij vlak ,het apparaat doet het dan ook prima denk ik. Ik ga het deze zomer maar is aankijken in de bergen en Limburg.

PlanetX
Forum-lid
Berichten: 39
Lid geworden op: 20 mar 2012 17:41
Locatie: Rotterdam

PlanetX 08 apr 2015 07:13

En weer een nieuwe software update beschikbaar, versie 3.60.

Hier de verbeteringen van 3.60 tov 3.40:
- Improved connection stability with Garmin Connect Mobile and fixed sync issues.
- Made several improvements to course routing and general course experience.
- Implemented improvements for torque effectiveness, pedal smoothness, and cycling dynamics data. This includes a fix for displaying torque effectiveness and pedal smoothness data in summary pages for left side only power meters.
- Fixed several issues with data fields displaying incorrect data.
- Fixed an issue where the backlight time out was not being observed when the Edge is plugged into external power.
- Fixed several issues with Where To? search functionality.
- Added battery percentage to the Shimano Di2 sensor about page.
Mason Bokeh 650b en 700c
Scott Scale 900 RC

Plaats reactie