Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

Viewranger, is dit wat?

Gebruikersavatar
vincent75
Forum-lid
Berichten: 2247
Lid geworden op: 19 mei 2008 22:24

Gebruikersavatar vincent75 21 jul 2012 08:23

Ja ik weet het, een smartphone haalt het nooit bij een volledig gps apparaat. Accuduur, zicht, bediening etc, etc, komen erg te kort. Maar aangezien ik hooguit 2-3x per jaar een track wil na fietsen volgens een gpx bestand ben ik op zoek naar een alternatief.
Heeft iemand ervaring met http://www.viewranger.com/en-gb Of een ander goed alternatief?
Ik bin moar een eenvoudige boerenlul, en doar schaam ik mien niet veur!

dave73nl
Forum-lid
Berichten: 480
Lid geworden op: 30 jul 2010 15:56
Locatie: Tilburg

dave73nl 21 jul 2012 10:16

In Endomondo kun je ook alles tracken en ook route van tevoren plannen...
Na jaren van afwezigheid weer sporadisch op \'s heerenswegen te spotten... Onhandig en langzaam? 99% kans dat ik het ben!

"Talent is ook een vorm van heel graag willen". Huub van der Lubbe

scottwilko
Forum-lid HC
Berichten: 4356
Lid geworden op: 23 feb 2005 20:44

scottwilko 21 jul 2012 13:42

Viewranger is niet gratis. Wel zeer uitgebreid, zeker zeer bruikbaar indien je de kaarten uit de winkel aanschaf. Zelf ben ik nog lang niet achter alle mogelijkheden, en dat terwijl ik het op een Symbian apparaat heb draaien. Op andere platforms (lees IOS, Android) is het programma zelfs nog uitgebreider.

MarcoV
Forum-lid
Berichten: 105
Lid geworden op: 30 sep 2011 18:59
Locatie: Beverwijk

MarcoV 21 jul 2012 19:20

Viewranger voor android kan je gewoon gratis downloaden, op de site kan je je route uploaden en deze worden gesynchroniseerd met je smartphone (in instellingen aanzetten), standaard heb je een aantal gratis kaarten tot je beschikking welke je ook kan downloaden voor offline gebruik (voor een bepaald gebied, zelf te selecteren) dat scheelt dus in batterijgebruik en bijzonder handig als de dataverbinding tegenvalt/er niet is.

Het is misschien niet de meest intuïtieve app maar na een tijdje krijg je er handigheid in, ik heb zelf de opencyclemap gedownload en daarmee heb ik een aantal routes gereden. Werkt prima maar net iets minder handig dan een echt navigatie apparaat. Voor jou gebruik prima dus!

Plaats reactie