Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

Bryton Rider 50 (goedkope broertje van de Garmin Edge 705)

marcodej
Forum-lid
Berichten: 185
Lid geworden op: 02 jul 2008 15:26

marcodej 05 nov 2010 00:24

Ik was op zoek naar info omtrent de Garmin Edge 705 (toch wel leuk speelgoed), maar iemand attendeerde me op een nieuwe, nog uit te komen GPS-computer van een onbekend merk die sterk lijkt op de 705, maar die een stuk goedkoper is. En bovendien standaard de gratis OpenStreetMaps meelevert. Het gaat om de Bryton Rider 50 (en 30):

http://www.bikeradar.com/news/article/b ... look-28318

Lijkt vrijwel identiek aan de 705, maar is zoals gezegd eens stukje goedkoper.

Komt ongeveer half november uit. Interessant om eens te volgen lijkt me, ben benieuwd naar de eerste reviews.
http://www.twitter.com/marcodej" onclick="window.open(this.href);return false;

ericpeters
Forum-lid HC
Berichten: 4217
Lid geworden op: 10 jul 2006 18:43

ericpeters 05 nov 2010 00:54

NIet verkeerd, ik denk dat de prijs wel nog wat omlaag moet gaan en de kwaliteit ook goed moet zijn.
Afbeelding

spiritwetteren
Forum-lid
Berichten: 628
Lid geworden op: 28 dec 2008 20:56

spiritwetteren 05 nov 2010 08:30

[quote="marcodej"]Ik was op zoek naar info omtrent de Garmin Edge 705 (toch wel leuk speelgoed), maar iemand attendeerde me op een nieuwe, nog uit te komen GPS-computer van een onbekend merk die sterk lijkt op de 705, maar die een stuk goedkoper is. En bovendien standaard de gratis OpenStreetMaps meelevert. Het gaat om de Bryton Rider 50 (en 30):

http://www.bikeradar.com/news/article/b ... look-28318

Lijkt vrijwel identiek aan de 705, maar is zoals gezegd eens stukje goedkoper.

Komt ongeveer half november uit. Interessant om eens te volgen lijkt me, ben benieuwd naar de eerste reviews.
[/quote]

Eindlijk een concurent voor Garmin. Hopelijk doet dit de prijzen wat zakken. De consument kan er enkel wel bij varen.
We zijn er om elkander te helpen, nietwaar?

ariejee
Forum-lid
Berichten: 222
Lid geworden op: 29 jan 2009 19:15

ariejee 05 nov 2010 09:02

Deze Belg beweert de Bryton op voorraad te hebben voor 189e. Dat is dan de versie zonder hartslagmeter/cadencesensor. Die met kost 275e. Dit is de folder en de Bryton site. En de kaartjes van Openstreetmap zijn natuurlijk een stuk goedkoper dan de CN en zo :)

ariejee
Forum-lid
Berichten: 222
Lid geworden op: 29 jan 2009 19:15

ariejee 05 nov 2010 09:06

En op Youtube kan je zien hoe die werkt. Ik zie bijv. geen hoogtemeter :(

huubcs
Forum-lid
Berichten: 191
Lid geworden op: 28 jul 2009 23:33

huubcs 05 nov 2010 12:08

[quote="marcodej"]
Lijkt vrijwel identiek aan de 705, maar is zoals gezegd eens stukje goedkoper.
[/quote]

De 705 bundel koop je ook voor onder de 300 E. en ook daar kun je OSM kaarten op plaatsen dus zie dat "voordeel" niet zo ...

tomtom
Forum-lid
Berichten: 1138
Lid geworden op: 29 apr 2006 23:13
Locatie: Arnhem

tomtom 05 nov 2010 12:18

Mooie snelheidssensor! Als je die goed in de wind zet kan het net als zeil functioneren....
Canyon Aeroad
Canyon Grail

marcodej
Forum-lid
Berichten: 185
Lid geworden op: 02 jul 2008 15:26

marcodej 05 nov 2010 13:17

[quote="ariejee"]En op Youtube kan je zien hoe die werkt. Ik zie bijv. geen hoogtemeter :([/quote] Zit er wel op.

[quote="HuubCs"][quote="marcodej"]
Lijkt vrijwel identiek aan de 705, maar is zoals gezegd eens stukje goedkoper.
[/quote]

De 705 bundel koop je ook voor onder de 300 E. en ook daar kun je OSM kaarten op plaatsen dus zie dat "voordeel" niet zo ...

[/quote] Scheelt toch een paar tientjes voor zo'n duur apparaat, concurrentie voor Garmin is nooit weg. Ben benieuwd wat de daadwerkelijke prijzen over een paar maandjes zijn, als ook de 800 uit is (zal vermoedelijk ook de prijs van de 705 doen zakken)...

En OSM is zeker ook op de Garmin te zetten, maar dat moet je dan zelf via een kleine omweg doen. Bryton levert gewoon standaard de hele worldmap mee, dus geen geklooi met downloaden e.d.. Als je bij Garmin de standaard weg bewandeld en de kaarten neemt die zij aanbieden ben je honderden euri's kwijt voor die CN-kaarten.

Heb via mail wel wat vragen gesteld omtrent de webomgeving en het uploaden. Wat ik begrijp kun je alleen via een eigen profiel op de brytonwebsite routes plannen en uploaden en het apparaat poept geen losse gpx-files uit, maar alleen tracks die opgeslagen worden op je profiel.

Het is me nog niet duidelijk of je bijv. via Bikeroutetoaster ook gewoon direct een track kan uploaden naar het apparaat of dat je vastzit aan die webomgeving. En het routes plannen op die website kan (voorlopig?) alleen maar via Google Maps (die dus geen fietspaden herkent)...
http://www.twitter.com/marcodej" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 05 nov 2010 13:52

[quote="HuubCs"][quote="marcodej"]
Lijkt vrijwel identiek aan de 705, maar is zoals gezegd eens stukje goedkoper.
[/quote]

De 705 bundel koop je ook voor onder de 300 E. en ook daar kun je OSM kaarten op plaatsen dus zie dat "voordeel" niet zo ...

[/quote]

Je bent een beetje appels met peren aan 't vergelijken. Adviesprijzen en winkelprijzen.

Mooi dat er weer een concurent bij is, is gewoon goed voor de markt.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

huubcs
Forum-lid
Berichten: 191
Lid geworden op: 28 jul 2009 23:33

huubcs 05 nov 2010 14:04

[quote="Amclassic-fan"] Mooi dat er weer een concurent bij is, is gewoon goed voor de markt.[/quote]
Natuurlijk is meer keuze prima !
Maar dat het goed is voor "de markt" zie ik tot nu toe niet.
Ze zijn of duurder of minder in functionaliteit.
Vraag me af hoe ze dat willen gaan veranderen.
Misschien eens te raden gaan bij Apple ? :D

Ik zou willen dat er ECHTE concurentie kwam al was het alleen al om ze bij Garmin eens beter naar de klantvraag te laten kijken.
De Ryder 50 zal zeker zijn fans krijgen maar wordt geen concurent voor de 705 zelfs niet (volgens mij) als de verkoopprijs behoorlijk gaat zakken tov de adviesprijs ...

Gebruikersavatar
leocuypers
Forum-lid
Berichten: 495
Lid geworden op: 10 feb 2005 22:10

Gebruikersavatar leocuypers 05 nov 2010 14:09

volgens mij snapt deze het niet helemaal, klik op het plaatje met crankstel
cadanse aan de ketting zijde?

http://www.youtube.com/user/thisisrober ... SJGJfQ-_6U

ariejee
Forum-lid
Berichten: 222
Lid geworden op: 29 jan 2009 19:15

ariejee 06 nov 2010 10:16

@marcodej: ik ben heel benieuwd naar het respons op je email. post je die hier? dank!

Plaats reactie