Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

Bryton Rider 50 (goedkope broertje van de Garmin Edge 705)

Gebruikersavatar
dreezz
Forum-lid
Berichten: 176
Lid geworden op: 24 dec 2011 12:11

Gebruikersavatar dreezz 18 mar 2012 02:54

tutti schreef:Via training>plan>ronde kun je een ronde markeren. Wanneer een afstand of een rondemarkering wordt bereikt, start automatisch een nieuwe ronde.
ok, maar met welke knop kan ik de handmatige ronde markeren?
vandaag tijdens een rit geprobeerd, maar niet gelukt :cry:
tcr advanced sl 1
revolt advanced 2
speedmax cf 8.0 sl

sumarcity
Forum-lid
Berichten: 161
Lid geworden op: 14 okt 2009 18:33

sumarcity 18 mar 2012 12:13

rivosports schreef:
sumarcity schreef:Vandaag de garmin premium softstrap hartslagmeter ontvangen. Hopelijk gaat deze langer mee dan de bryton variant. Koppelen was een fluitje van een cent werd meteen herkend.
Hallo Sumarcity. Wat was het probleem met de Bryton hartslagband? Heb je deze onder garantie geclaimd? Vooral van klachten kun je leren. Wil je alsnog een exemplaar van de nieuwste hartslagband van Bryton ontvangen? Zo ja, stuur naam en adres naar info@rivosports.nl.
Hield er gewoon mee op en bij het verwijderen van de hartslagmeter van de band scheurde de band gewoon omdat hij zo verschrikkelijk vast zat. Heb de batterij vervangen maar dit hielp niet. Heb contact op genomen met Bryton maar moest het spul opsturen naar taiwan á €25 op eigen risico en daar bedank ik voor. De band viel wel onder garantie termijn maar omdat ik hem niet via een officiele retailer had gekocht moest ik hem opsturen. Toen ik hem kocht was er nog geen dealer in nederland dus heb ik hem via ebay gekocht.
BLADE 2012***SRAM Red***FFWD-6-SE
Paris-Nice 2004***Shimano 105***H plus Son SL42

tutti
Forum-lid
Berichten: 98
Lid geworden op: 05 jun 2008 23:49

tutti 19 mar 2012 11:41

dreezz schreef:
tutti schreef:Via training>plan>ronde kun je een ronde markeren. Wanneer een afstand of een rondemarkering wordt bereikt, start automatisch een nieuwe ronde.
ok, maar met welke knop kan ik de handmatige ronde markeren?
vandaag tijdens een rit geprobeerd, maar niet gelukt :cry:
Als je kiest voor een handmatige ronde kun jezelf bepalen wanneer een nieuwe ronde ingaat.
Nadat je inn het menu voor handmatige ronde hebt gekozen, start je de registratie door de "start/stop" knop (linker zijkant, onderste knop) in te drukken.
Door vervolgens de "back" knop (rechts naast de joystick) in te drukken markeer je zelf de start van een nieuwe ronde.
Better do it right once

wolly68
Forum-lid
Berichten: 201
Lid geworden op: 20 jan 2011 22:53

wolly68 19 mar 2012 21:00

Gisteren is de fiets houder van mijn Rider 50 spontaan afgebroken.
Misschien voor anderen ook verstandig om de steun in de gaten te houden.
Dit is toch wel het laatste model ?

Afbeelding

rivosports
Forum-lid
Berichten: 73
Lid geworden op: 30 jan 2009 13:05

rivosports 19 mar 2012 22:20

Domme pech maar wel uitermate vervelend. Is gelukkig geen vaker voorkomend euvel.
Stuur even je adres naar info@rivosports.nl en we sturen je een nieuwe houder.
Is je Rider nog wel intact?

Gebruikersavatar
dreezz
Forum-lid
Berichten: 176
Lid geworden op: 24 dec 2011 12:11

Gebruikersavatar dreezz 19 mar 2012 22:27

tutti schreef:
dreezz schreef:
tutti schreef:Via training>plan>ronde kun je een ronde markeren. Wanneer een afstand of een rondemarkering wordt bereikt, start automatisch een nieuwe ronde.
ok, maar met welke knop kan ik de handmatige ronde markeren?
vandaag tijdens een rit geprobeerd, maar niet gelukt :cry:
Als je kiest voor een handmatige ronde kun jezelf bepalen wanneer een nieuwe ronde ingaat.
Nadat je inn het menu voor handmatige ronde hebt gekozen, start je de registratie door de "start/stop" knop (linker zijkant, onderste knop) in te drukken.
Door vervolgens de "back" knop (rechts naast de joystick) in te drukken markeer je zelf de start van een nieuwe ronde.
YES! die knop zocht ik. dank je wel!
(raar dat dat niet in de handleiding staat).

nog wel een aanvullende vraag:
boven de rondtijden staat het veld "snelheid" in km/uur)
op de normale schermen kun je deze velden aanpassen, het lukt me met dit veld niet met de joystick.
ik zou er graag het veld: totale tijd (aanstaande zondag rij ik de Bergrace) of iets anders zien...
tcr advanced sl 1
revolt advanced 2
speedmax cf 8.0 sl

wolly68
Forum-lid
Berichten: 201
Lid geworden op: 20 jan 2011 22:53

wolly68 20 mar 2012 12:46

rivosports schreef:Domme pech maar wel uitermate vervelend. Is gelukkig geen vaker voorkomend euvel.
Stuur even je adres naar info@rivosports.nl en we sturen je een nieuwe houder.
Is je Rider nog wel intact?

Bedankt voor je reaktie. Ik had al contact met jullie opgenomen, maar deze is via Conrad gekocht en dat is geen dealer van jullie. Ik moet het via Conrad afhandelen. Daar heb ik inmiddels bericht van gehad om alles retour te sturen. Komt dus allemaal goed.
Ben overigens nog steeds een tevreden Bryton gebruiker :)

Gr. Rob

Gebruikersavatar
dreezz
Forum-lid
Berichten: 176
Lid geworden op: 24 dec 2011 12:11

Gebruikersavatar dreezz 21 mar 2012 07:48

dreezz schreef:nog wel een aanvullende vraag:[/b] boven de rondtijden staat het veld "snelheid" in km/uur)
op de normale schermen kun je deze velden aanpassen, het lukt me met dit veld (trainingsscherm, handmatige ronde) niet met de joystick.
ik zou er graag het veld: totale tijd (aanstaande zondag rij ik de Bergrace) of iets anders zien...
ik heb de vraag ook aan Bryton voorgelegd: het veld 'snelheid' op het trainingsscherm is helaas niet aan te passen :(

ze gaan het bespreken met het productteam, en misschien kan het na een update tzt wel.

edit: en nog een snelle reactie van Bryton!
ze hebben het besproken in het team... het veld blijkt wel aan te passen :D

via instellingen/rastertweergave/mijn buddy pagina/ is het dataveld te wijzigen. opgelost dus!
(heb ze wel gevraagd dit in de handleiding aan te passen)
tcr advanced sl 1
revolt advanced 2
speedmax cf 8.0 sl

Oppbogga
Forum-lid
Berichten: 1253
Lid geworden op: 23 feb 2012 14:14

Oppbogga 21 mar 2012 11:53

Vreemd gedrag van de Rider 50?
Als ik aan het spinnen ben dan geeft de rider een snelheid aan van ca. 7km?
Daarnaast blijk ik een aardig rondje door de akkers rondom het huis gemaakt te hebben (zie bijgaande jpeg).
En dat allemaal terwijl ik op een gefixeerde plek sta.
Wat kan daar de oorzaak van zijn?

Verdorie hoe krijg ik die jpg hier nu bij??
...

lvgh
Forum-lid HC
Berichten: 4755
Lid geworden op: 21 aug 2006 14:21

lvgh 21 mar 2012 11:59

Dat is inherent aan GPS. Zoek maar eens op GPS drift.

Gebruikersavatar
riktenwolde
Forum-lid
Berichten: 10
Lid geworden op: 14 okt 2010 12:12
Locatie: Utrecht

Gebruikersavatar riktenwolde 25 mar 2012 21:23

vandaag de eerste ronde gedaan met de GPS. Over het algemeen zeer tevreden. Helaas had ik mijn wielmaat niet goed ingesteld waardoor de afstand en snelheid niet goed gemeten werd.

Waar ik nog wel even aan moet wennen is de weergave. Ik had gehoopt dat ik een weergave kon hebben met iig snelheid, cadans en misschien een pijl en het aantal meters tot de volgende bocht en de richting van die bocht. Maar dat kan ik nog niet vinden. Nu moet ik steeds wisselen tussen de weergaves om dat voor elkaar te krijgen. Of mis ik iets?
Cannondale CAAD5 R600

UniMatrixOne
Forum-lid
Berichten: 74
Lid geworden op: 07 dec 2011 13:40

UniMatrixOne 27 mar 2012 09:06

Wilde zondag ook met de Rider 50 gaan rijden en had hem een week daarvoor met halfvolle accu weggelegd...

... leeg dus :o

Kan blijkbaar niet al te lang blijven liggen; de accu loopt toch leeg.

Nou ja, het moest toch een herstelritje worden en zonder computer rijden is ook wel eens goed :D

Plaats reactie