Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

Bryton Rider 50 (goedkope broertje van de Garmin Edge 705)

Gebruikersavatar
Einstein
Forum-lid HC
Berichten: 4386
Lid geworden op: 01 jun 2004 15:06
Locatie: Zuidholland

Gebruikersavatar Einstein 15 aug 2012 15:20

xoun schreef:Ik heb er eentje via de grijze import uit israel laten komen, voor 200 euro inclusief HRM en cadansmeter . Ik heb nog een 'oude' met SD kaartmateriaal. Heb voor mijzelf besloten dat ik geen HD-maps nodig heb. Ik vind de SD kaarten prima werken voor wanneer je de route zelf al hebt uitgestippeld. De haken en ogen van de Navteq HD kaarten (het zijn autokaarten dus niet alle fietspaden staan erop en navigatie werkt dus ook onvoldoende) hebben mijn doen beslissen dat ik dan maar zonder on-the-fly navigatie werk.

Ik heb dit weekend voor het eerst met een via Brytonvbridge uitgestippelde route gereden. Op zicht werkt het prima hoewel de piepjes bij trackpoints wel eens irritant kunnen worden, zeker op lange rechte wegen. Enige nadeel is dat de route in een camouflage groen is getekend dus zonder achtergrondverlichting af en toe moeilijk te zien is. Maar de rode stippellijn naar de volgende waypoint helpt dan voldoende. Ben al met al zeer tevreden. Ik ga er volgende maand mee naar Rome fietsen, dus dan volgt de echte duurtest.
Op welke manier krijg je die piepjes voor een bocht als je een route maakt?
Life is like riding a bicycle. To keep your balance you must keep moving.
Albert Einstein

sumarcity
Forum-lid
Berichten: 161
Lid geworden op: 14 okt 2009 18:33

sumarcity 15 aug 2012 16:10

Heb de laatse dagen steeds last dat de Bryton van scherm verspringt. Al ik over een klinkerweg rij of een paar keer bel dan staat hij de ene keer in de instellingen dan weer in fietsprofiel etc wie weet wat dat kan zijn.
BLADE 2012***SRAM Red***FFWD-6-SE
Paris-Nice 2004***Shimano 105***H plus Son SL42

justeltjo
Forum-lid
Berichten: 232
Lid geworden op: 18 aug 2008 15:35
Locatie: Heenvliet

justeltjo 17 aug 2012 09:01

Even een korte vraag, probeer via een andere computer mijn Bryton uit te lezen (brytonbridge geinstalleerd), maar hij geeft de hele tijd een fout "Error_Succes". Is iemand het vandaag al gelukt om een rit te uploaden/downloaden?

Gebruikersavatar
Einstein
Forum-lid HC
Berichten: 4386
Lid geworden op: 01 jun 2004 15:06
Locatie: Zuidholland

Gebruikersavatar Einstein 17 aug 2012 09:08

justeltjo schreef:Even een korte vraag, probeer via een andere computer mijn Bryton uit te lezen (brytonbridge geinstalleerd), maar hij geeft de hele tijd een fout "Error_Succes". Is iemand het vandaag al gelukt om een rit te uploaden/downloaden?
Werkt hier zonder probleem. Wel Google Chrome gebruiken.
Life is like riding a bicycle. To keep your balance you must keep moving.
Albert Einstein

sumarcity
Forum-lid
Berichten: 161
Lid geworden op: 14 okt 2009 18:33

sumarcity 17 aug 2012 09:19

Ik gebruik Opera, geeft ook geen problemen
BLADE 2012***SRAM Red***FFWD-6-SE
Paris-Nice 2004***Shimano 105***H plus Son SL42

justeltjo
Forum-lid
Berichten: 232
Lid geworden op: 18 aug 2008 15:35
Locatie: Heenvliet

justeltjo 17 aug 2012 09:30

Thanx, zit op de laptop van het werk, op werknetwerk. Hopelijk doet hij het vanavond thuis wel!

Gebruikersavatar
Einstein
Forum-lid HC
Berichten: 4386
Lid geworden op: 01 jun 2004 15:06
Locatie: Zuidholland

Gebruikersavatar Einstein 17 aug 2012 19:23

body schreef:
xoun schreef:Ik heb er eentje via de grijze import uit israel laten komen, voor 200 euro inclusief HRM en cadansmeter . Ik heb nog een 'oude' met SD kaartmateriaal. Heb voor mijzelf besloten dat ik geen HD-maps nodig heb. Ik vind de SD kaarten prima werken voor wanneer je de route zelf al hebt uitgestippeld. De haken en ogen van de Navteq HD kaarten (het zijn autokaarten dus niet alle fietspaden staan erop en navigatie werkt dus ook onvoldoende) hebben mijn doen beslissen dat ik dan maar zonder on-the-fly navigatie werk.

Ik heb dit weekend voor het eerst met een via Brytonvbridge uitgestippelde route gereden. Op zicht werkt het prima hoewel de piepjes bij trackpoints wel eens irritant kunnen worden, zeker op lange rechte wegen. Enige nadeel is dat de route in een camouflage groen is getekend dus zonder achtergrondverlichting af en toe moeilijk te zien is. Maar de rode stippellijn naar de volgende waypoint helpt dan voldoende. Ben al met al zeer tevreden. Ik ga er volgende maand mee naar Rome fietsen, dus dan volgt de echte duurtest.
Op welke manier krijg je die piepjes voor een bocht als je een route maakt?
Weet iemand hier nog een antwoord op?
Life is like riding a bicycle. To keep your balance you must keep moving.
Albert Einstein

Gebruikersavatar
leocuypers
Forum-lid
Berichten: 495
Lid geworden op: 10 feb 2005 22:10

Gebruikersavatar leocuypers 18 aug 2012 18:31

Vandaag de Reuzen van de Ardennen gefietst
start is nabij Tilf, vreemd was dat op deze plaats het kaartscherm aangaf dat er geen kaart geinstalleerd was.
een 10 tal km verder wisseld ik tussen de schermen en kwam de kaart tevoorschijn.
toen ik weer bij Tilf kwam controleerd ik het nogmaals, en weer geen kaart
ik heb geinstaleerd: belgie: nederland, duitsland en luxemburg

Ik heb overigens OSM (basemaps) eropstaan, bij controle kaartinformatie op de Bryton 50 geeft hij bovengenoemde landen aan.
Heeft iemand dit nog meer gehad en wat kan de reden zijn van deze blinde vlek.

Gebruikersavatar
Einstein
Forum-lid HC
Berichten: 4386
Lid geworden op: 01 jun 2004 15:06
Locatie: Zuidholland

Gebruikersavatar Einstein 19 aug 2012 06:43

Laatste nieuws wat overigens al bekend is hier zie o.a. http://www.facebook.com/BrytonNL

Momenteel wordt er erg hard gewerkt aan de connectie met BrytonBridge. Er is al veel verbeterd, maar het wordt nog veel beter. Er komt een desktop applicatie, waardoor je zonder tussenkomst van brytonsport.com je ritten op jouw eigen computer kunt opslaan. Koppelingen met o.a. Strava en SportTracks zijn aan staande.
Life is like riding a bicycle. To keep your balance you must keep moving.
Albert Einstein

dirber
Forum-lid
Berichten: 83
Lid geworden op: 22 jun 2007 23:42
Locatie: Bij de Greb

dirber 20 aug 2012 14:21

Afgelopen zaterdag een stuk van een toertocht (met racefiets) gereden en moest toen met spoed terug voor een dreigende netvliesloslating.
Geen punt voor wat betreft de Bryton50 ....er zit in menu HOME - Zoeken&Gaan een "terug naar start" mogelijkheid.
Helaas was deze NIET te zien in het menu.

Daarna geprobeerd om via Zoeken&Gaan - Historieverslag het begin en eindpunt om te draaien.
Weigerde dat te doen, alleen twee fietsers in beeld dus als het ware de route nog eens fietsen tegen de (virtuele) tegenstander.

Daarna het adres van beginpunt opgegeven en de Bryton leidde mij helaas over onverharde paden vol met zand en stenen en diepe kuilen en dat kon ik nu net niet gebruiken.

a) Heeft iemand wel eens geprobeerd om een route terug te rijden en is dat gelukt en hoe dan?
b) Kan ik ergens opgeven dat ik alleen verharde wegen wil en geen onbegaanbare paden en hoe dan?

Ik mag momenteel (hopenlijk even) niet fietsen om te testen.
Werken gaat ten koste van je vrije tijd. Werken na je 50-ste ten koste van je gezondheid.

Gebruikersavatar
Einstein
Forum-lid HC
Berichten: 4386
Lid geworden op: 01 jun 2004 15:06
Locatie: Zuidholland

Gebruikersavatar Einstein 21 aug 2012 12:34

Hebben jullie dit ook als je tijdens het fietsen, bijvoorbeeld na een uur van scherm wilt veranderen dat dit heel traag gaat?
Life is like riding a bicycle. To keep your balance you must keep moving.
Albert Einstein

mclos
Forum-lid
Berichten: 17
Lid geworden op: 30 mei 2012 22:42

mclos 21 aug 2012 12:49

dirber schreef:Afgelopen zaterdag een stuk van een toertocht (met racefiets) gereden en moest toen met spoed terug voor een dreigende netvliesloslating.
Geen punt voor wat betreft de Bryton50 ....er zit in menu HOME - Zoeken&Gaan een "terug naar start" mogelijkheid.
Helaas was deze NIET te zien in het menu.

Daarna geprobeerd om via Zoeken&Gaan - Historieverslag het begin en eindpunt om te draaien.
Weigerde dat te doen, alleen twee fietsers in beeld dus als het ware de route nog eens fietsen tegen de (virtuele) tegenstander.

Daarna het adres van beginpunt opgegeven en de Bryton leidde mij helaas over onverharde paden vol met zand en stenen en diepe kuilen en dat kon ik nu net niet gebruiken.

a) Heeft iemand wel eens geprobeerd om een route terug te rijden en is dat gelukt en hoe dan?
b) Kan ik ergens opgeven dat ik alleen verharde wegen wil en geen onbegaanbare paden en hoe dan?

Ik mag momenteel (hopenlijk even) niet fietsen om te testen.
iig beterschap gewenst!

Zoals je zelf ook schrijft... Je kan van een route (na het openen van de route) het begin en eindpunt "omkeren/omwisselen" en als je dan de route volgt rij je de route in tegengestelde richting en dus weer terug (tenminste dat lijkt mij logisch, heb het nog niet geprobeerd).

Vreemd als dat niet gewerkt heeft.

Type wegen kiezen is volgens mij niet mogelijk.

Plaats reactie