Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

Bryton Rider 50 (goedkope broertje van de Garmin Edge 705)

rinke
Forum-lid
Berichten: 899
Lid geworden op: 21 jan 2010 10:10

rinke 12 mar 2012 12:15

@UniMatrixOne, over dat off course rijden heb ik toevallig vanochtend net een mailtje gestuurd omdat me dit ook al maanden mateloos irriteert ;) Mijn voorstel naar Bryton is om dit in het begin een minuut te laten zien (na de pieptoon) en dan vervolgens elke 5 minuten 10 seconden. Na 1 minuut weet ik namelijk wel dat ik van de route af ben ... Wellicht handig als andere gebruikers dit ook mailen zodat het sneller wordt doorgevoerd...
Qua noord aanduiding dit heeft volgens mij met je zoom niveau te maken. Je kan trouwens bij de instellingen always north in- of uitschakelen...

Gebruikersavatar
dreezz
Forum-lid
Berichten: 176
Lid geworden op: 24 dec 2011 12:11

Gebruikersavatar dreezz 12 mar 2012 12:35

1e ritje met de rider 50 zit erop. prettig apparaat, qua display prima in orde (de 6 datavelden meestal in beeld). de kaart had ik volledig in beeld, maar kan me voorstellen dat het met 2 datavelden erbij erg krap wordt.
registratie was eenvoudig, ook de upload naar de site. aardig wat info na afloop, share-functie (facebook/twitter) e.d. prima.

nog wel een vraag:
ik had de oosterbeekse mtb-route geladen en ben vanaf huis richting de route gereden. de startplek was anders dan die van de gpx-file (papendal).
eenmaal op de route kon ik het groene spoor volgen, en piepte hij als ik een ander paadje nam.
probleem: eenmaal bij papendal gaf hij aan dat de route erop zat (op de kaart een E van einde (of start/stopplek?) en of ik ook de registratie wilde stoppen.
registratie laten doorlopen, maar de rest van het rondje werd dus niet meer genavigeerd.

moet je vooraf bepalen waar je de route start?
en als de gpx een ander beginpunt heeft, moet je de E dan verplaatsen voor je de route in je Rider zet? (en hoe/waar doe ik dat dan?)
ik hoop toch van niet...
tcr advanced sl 1
revolt advanced 2
speedmax cf 8.0 sl

Gebruikersavatar
ric
Forum-lid
Berichten: 934
Lid geworden op: 09 aug 2007 00:21
Locatie: Nieuwkoop

Gebruikersavatar ric 12 mar 2012 12:44

UniMatrixOne schreef:@ric Met dataveld(en) bedoel ik een 'vakje op je scherm waar gegevens in staan', b.v. snelheid, hartslag, etc.
Je schrijft dat deze "over de kaart heen" gemeld worden, dat lijkt me niet zo handig.

@Rinke
je had gemeld aan Bryton over de actuele stijgingspercentage
Wat was het antwoord van Bryton?
Canyon Aeroad / Kona Rove St / Octane One Prone / (Boardman SLR 9.8 op Saris H3)

rinke
Forum-lid
Berichten: 899
Lid geworden op: 21 jan 2010 10:10

rinke 12 mar 2012 13:10

@ric, hier heb ik volgens mij geen reactie op gekregen (kan in ieder geval niks vinden in de mail history)

Gebruikersavatar
leocuypers
Forum-lid
Berichten: 495
Lid geworden op: 10 feb 2005 22:10

Gebruikersavatar leocuypers 12 mar 2012 20:44

ik ben al weer een tijd een tevreden gebruiken van de Bryton rider 50.
Alleen vind ik de grafieken van de Bryton site wat beperkt/matig.
Het hoogte profiel is mooi weergegeven met afrondingen, maar de hartslag en snelheid is erg wisselend (de lijnen schieten van boven naar onderen over de gafiek heen). Bij Garmin Training center heb je mooie ronde grafieken. Is het ook mogelijke om temperatuur verloop aan te geven

weet iemand met welke software deze grafie is gemaakt
http://www.google.nl/imgres?um=1&hl=nl& ... x=94&ty=52" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
dreezz
Forum-lid
Berichten: 176
Lid geworden op: 24 dec 2011 12:11

Gebruikersavatar dreezz 14 mar 2012 09:32

dreezz schreef:[...]nog wel een vraag:
ik had de oosterbeekse mtb-route geladen en ben vanaf huis richting de route gereden. de startplek was anders dan die van de gpx-file (papendal).
eenmaal op de route kon ik het groene spoor volgen, en piepte hij als ik een ander paadje nam.
probleem: eenmaal bij papendal gaf hij aan dat de route erop zat (op de kaart een E van einde (of start/stopplek?) en of ik ook de registratie wilde stoppen.
registratie laten doorlopen, maar de rest van het rondje werd dus niet meer genavigeerd.

moet je vooraf bepalen waar je de route start?
en als de gpx een ander beginpunt heeft, moet je de E dan verplaatsen voor je de route in je Rider zet? (en hoe/waar doe ik dat dan?)
ik hoop toch van niet...
iemand? ik zag dat je start en eindpunt kunt omdraaien, maar wat als je dus zoals ik halverwege insteekt?

en nog een vraag:

zit er geen eenvoudige 'lap' knop op? in de handleiding zie ik dat je in het menu naar training moet gaan... en dan een ronde kunt ingeven (nog niet getest). wat ik graag wil, en gewend ben, is tijdens een wedstrijd bijvoorbeeld, gewoon op een knop drukken en na afloop eenvoudiger de verschillende rondes bekijken.

@leo: als ik de link naar de gps-file volg zie ik Polar staan.
tcr advanced sl 1
revolt advanced 2
speedmax cf 8.0 sl

UniMatrixOne
Forum-lid
Berichten: 74
Lid geworden op: 07 dec 2011 13:40

UniMatrixOne 14 mar 2012 20:15

leocuypers schreef:ik ben al weer een tijd een tevreden gebruiken van de Bryton rider 50.
Alleen vind ik de grafieken van de Bryton site wat beperkt/matig.
Het hoogte profiel is mooi weergegeven met afrondingen, maar de hartslag en snelheid is erg wisselend (de lijnen schieten van boven naar onderen over de gafiek heen). Bij Garmin Training center heb je mooie ronde grafieken. Is het ook mogelijke om temperatuur verloop aan te geven

weet iemand met welke software deze grafie is gemaakt
http://www.google.nl/imgres?um=1&hl=nl& ... x=94&ty=52" onclick="window.open(this.href);return false;
Komt me erg bekend voor; lijkt me Polar Protrainer!

UniMatrixOne
Forum-lid
Berichten: 74
Lid geworden op: 07 dec 2011 13:40

UniMatrixOne 16 mar 2012 11:12

Even een update n.a.v. een ritje van 55km afgelopen woensdagmiddag, het was geen rokjesdag, ik vond het fris )-:

Afleesbaarheid scherm was met backlight op 1 en altijd aan prima. Na twee uur rijden en eerder een half uurtje 'spelen' 1 streepje accu weg.

'Always north' en 'rode stippellijn' lijken idd zoals door rinke gemeld aan zoom-level te liggen. Een indicatie van het zoom-level zou prettig zijn (Garmin geeft een schaal weer in het scherm). Wat die rode stippellij precies inhoudt is me nog steeds onduidelijk, hij lijkt altijd naar het eindpunt van je route te wijzen. Lijkt me handig als hij de kortste weg naar je track aanwijst als je van de route bent, ik dacht nl. dat het dat was.

Op een punt waar de Polar signalen normaal altijd even totaal wegvielen bleef e.e.a. het gewoon doen, plusje! ;)

(En de bluetooth muziek bleef het ook doen deze keer dus dat was een 'glitch'.)

Verder een mail de deur uitgedaan met diverse 'feature' requests waaronder hartslag als % weergeven, verdwijnen van het 'Off course' scherm, planned trips niet volgooien of leeggooien mogelijk maken via de software en de optie om kleinere datavelden te gebruiken of meer kaartschermen met andere datavelden.

Van het weekeinde weer rijden, ik ben bang dat de waterdichtheid dan aan bod gaat komen :cry:

sumarcity
Forum-lid
Berichten: 161
Lid geworden op: 14 okt 2009 18:33

sumarcity 16 mar 2012 11:38

Vandaag de garmin premium softstrap hartslagmeter ontvangen. Hopelijk gaat deze langer mee dan de bryton variant. Koppelen was een fluitje van een cent werd meteen herkend.
BLADE 2012***SRAM Red***FFWD-6-SE
Paris-Nice 2004***Shimano 105***H plus Son SL42

Gebruikersavatar
dreezz
Forum-lid
Berichten: 176
Lid geworden op: 24 dec 2011 12:11

Gebruikersavatar dreezz 17 mar 2012 06:50

dreezz schreef:en nog een vraag:

zit er geen eenvoudige 'lap' knop op? in de handleiding zie ik dat je in het menu naar training moet gaan... en dan een ronde kunt ingeven (nog niet getest). wat ik graag wil, en gewend ben, is tijdens een wedstrijd bijvoorbeeld, gewoon op een knop drukken en na afloop eenvoudiger de verschillende rondes bekijken.
als ik training / ronde selecteer krijg ik er een extra scherm bij. via de normale startknop begint de ronde te lopen... maar waar zit nu dan de LAP-knop? ik heb alle knoppen wel geprobeerd, incl joystick-enter (die ik zou verwachten), maar niet gevonden. misschien wel goed om eens mee te maken, dit hebben mensen die 'niets met computers' hebben vaker. maar wat mij betreft lang genoeg gepield... wie kan me vertellen waar de ronde-knop zit? :oops:
tcr advanced sl 1
revolt advanced 2
speedmax cf 8.0 sl

tutti
Forum-lid
Berichten: 98
Lid geworden op: 05 jun 2008 23:49

tutti 17 mar 2012 21:16

Via training>plan>ronde kun je een ronde markeren. Wanneer een afstand of een rondemarkering wordt bereikt, start automatisch een nieuwe ronde.
Better do it right once

rivosports
Forum-lid
Berichten: 73
Lid geworden op: 30 jan 2009 13:05

rivosports 17 mar 2012 21:24

sumarcity schreef:Vandaag de garmin premium softstrap hartslagmeter ontvangen. Hopelijk gaat deze langer mee dan de bryton variant. Koppelen was een fluitje van een cent werd meteen herkend.
Hallo Sumarcity. Wat was het probleem met de Bryton hartslagband? Heb je deze onder garantie geclaimd? Vooral van klachten kun je leren. Wil je alsnog een exemplaar van de nieuwste hartslagband van Bryton ontvangen? Zo ja, stuur naam en adres naar info@rivosports.nl.

Plaats reactie